وعده اینتل برای تازه سازی ویندوز در سال آینده

اینتل ، به تازگی یک “تازه سازی ویندوز ” برای سال ۲۰۲۴ را که امیدوار است باعث افزایش درآمدهایش شود وعده داده است.

به گزارش تکناک، در همایش تحلیلگران Citi در ماه گذشته، مدیر مالی اینتل، دیوید زینسنر، درباره یک به‌روزرسانی ویندوز در سال آینده صحبت کرده و اشاره کرده است که مصرف‌کنندگان ممکن است به دلیل عرضه جدید ویندوز، کامپیوترهایشان را ارتقا دهند.

دیوید زینسنر در همایش تحلیلگران Citi در تاریخ ۶ سپتامبر اظهار داشت: “در واقع، ما فکر می‌کنیم سال ۲۰۲۴ به ویژه به دلیل به‌روزرسانی ویندوز، یک سال خوب برای مشتریان خواهد بود.” او ادامه داد: “ما همچنان فکر می‌کنیم که پایگاه نصب بسیار قدیمی است و نیاز به به‌روزرسانی دارد. ما فکر می‌کنیم که سال آینده به خاطر Windows catalyst ممکن است آغاز این فرآیند باشد.”

نظرات زینسنر از یک ماه قبل توسط مجله PC Gamer مورد توجه قرار گرفته و ماه‌ها پس از انتشار اطلاعات درباره ویندوز ۱۲ از اسناد داخلی اینتل به بیرون درز کرده است. بنابر گزارش‌ها، اینتل برای نسل بعدی ویندوز، احتمالاً با نام ویندوز ۱۲، پلتفرم دسکتاپ Meteor Lake خود را آماده می‌کند.

تاکنون، اینتل فقط رسماً چیپ‌های موبایل Meteor Lake را اعلام کرده است که در ماه دسامبر با یک کوپروسسور هوش مصنوعی اختصاصی در داخل آن عرضه خواهند شد. Meteor Lake، اولین پردازنده مرکزی (CPU) اینتل است که برای هر جزء از اجزای آن چیپ‌لت‌های متفاوتی استفاده می‌کند و نخستین پردازنده اینتل بر اساس فرآیند Intel 4 است. افزودن یک کوپروسسور هوش مصنوعی (AI) می‌تواند بسیار اهمیت داشته باشد، زیرا مایکروسافت نیز تلاش می‌کند ویژگی‌های هوش مصنوعی را درون ویندوز پیاده‌سازی کند.

مایکروسافت هیچ برنامه‌ای برای ویندوز ۱۲ اعلام نکرده است، اما نشانه‌هایی وجود دارد که این شرکت در نسخه‌های آینده ویندوز به یکپارچگی ویژگی‌های قدرت‌مند هوش مصنوعی می‌اندیشد.

یوسف مهدی، رئیس بازاریابی مایکروسافت، در یک مصاحبه با The Verge در اوایل امسال گفت: “هنگامی که شروع به توسعه نسخه‌های آینده ویندوز می‌کنیم، درباره جاهای دیگری که هوش مصنوعی باید در تجربه کاربری نقشی طبیعی داشته باشد، فکر می‌کنیم”.

همچنین، ما شاهد اضافه کردن مایکروسافت Copilot مبتنی بر هوش مصنوعی به طور مستقیم در ویندوز ۱۱ بودیم و در رویداد اخیر سرفیس، مایکروسافت به طور قابل توجهی بر هوش مصنوعی تمرکز کرده است. همچنین، مایکروسافت یک چیپ واحد پردازش عصبی (NPU) اختصاصی را به Surface Laptop Studio 2 اضافه کرده است و تنها اشاره کرده است که این چیپ قابلیت‌هایی مانند تماس مستقیم چشم و حذف نویز پس‌زمینه در ویندوز استودیو را فعال می‌کند.

به نظر می‌رسد مایکروسافت به آرامی پایه‌هایی را برای تمرکز بیشتر در زمینه هوش مصنوعی در ویندوز فراهم می‌کند و ویندوز ۱۲ همراه با یک به‌روزرسانی سخت‌افزاری تمرکز شده بر کوپروسسورهای هوش مصنوعی، در این نقطه غیرقابل اجتناب به نظر می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.