تجربه یک ماجراجویی جدید با ون کمپر جدید چینی ها

استودیوی طراحی خودروساز چینی GAC، کار خود را آغاز کرده است و یک کاروان خودران با قابلیت فوق العاده به نام Vanlife را تصویرسازی کرده است.

خودروسازانی مانند جیپ و هامر قبلاً نشان داده اند که چگونه فناوری رانندگی مستقل می‌تواند مسافران، کمپینگ‌ها و ماجراجویان را به تجربه های جذابی در فضای باز برساند.

به گزارش تکناک، استودیوی طراحی پیشرفته خودروساز چینی GAC، از همان جایی که دیگران آن را ترک کردند، کار خود را آغاز کرده است و یک ون خودران با قابلیت فوق العاده به نام Vanlife را تصویرسازی کرده است. این خودرو کاملاً خودران برای رانندگی بر روی انواع زمین های خاکی طراحی شده است و مسافران را به سمت ماجراجویی در فضای باز یا شهری سوق می دهد.

طراحی ون خودران Vanlife دومین خودرو از سری “Car Culture” GAC است که سال گذشته فاش شد. این بار، تیم طراحی توجه خود را به سبکی از فرهنگ خودرو معطوف کرده است که به نسل‌های قبل برمی‌گردد و آن سفر با ون کمپر است.

ون خودران Vanlife به طراحی نوعی از ون های کمپر (minivan : type of van designed for private use) می پردازد که مفاهیم تکنولوژیکی بیشتری را در آینده کاوش میکند.

طراحی پیشرفته GAC تصور می‌کند که ون خودران Vanlife نه تنها برای تعطیلات محدود و مقاصد نزدیک به شهر مورد استفاده قرار گیرد بلکه برای نوع سفرهای متمرکز و طولانی‌مدت برای مسافت های 2000 کیلومتری یا بیشتر نیز به کار رود.

این سیستم از استقلال کامل سطح 5 بهره می‌برد تا چنین سفرهایی آرامش‌بخش و بدون استرسی را در بالاترین سطح ارائه دهد. باتری حالت جامد نسل آینده قابلیت های دوربرد و شارژ سریع را اضافه می کند. همچنین، بدنه ون برای استفاده کارآمد از باتری به اندازه کافی جمع و جور و ساده نگه داشته شده است.

ون خودران Vanlife نه تنها در بزرگراه‌های انتخابی، بلکه در هر جاده‌ اصلی یا فرعی، استقلال کامل و قابلیت خودرانی را ارائه می‌کند. سیستم ناوبری خودران خودرو، داده‌های GPS را با ورودی یک سیستم نقشه‌برداری مجزا ترکیب می‌کند و رانندگی خودران قابل اعتمادی را حتی در محیط‌های خارج از جاده فراهم می‌کند.

ون خودران Vanlife بر روی چرخ‌هایی سوار می‌شود که از طراحی آینده نگر لاستیک‌های بدون هوا برای حرکت در همه‌جا استفاده می‌کند. این لاستیک ها دارای سیستم آج است که برای حفظ کشش در طیف وسعی از انواع زمین‌های داخل و خارج جاده شامل: پیاده‌رو، شن، برف، سنگ و غیره مفید است.

استودیوی طراحی خودروساز چینی GAC، کار خود را آغاز کرده است و ون کاروان خودران با قابلیت فوق العاده به نام Vanlife را تصویرسازی کرده است.

از آنجایی که ون خودران Vanlife  تمام مسیرهای رانندگی و ناوبری را مدیریت می کند، سرنشینان آزادند از سواری لذت ببرند، از پنجره های بزرگ و سقف شیشه ای مناظر ببینند، روی ننو داخل خودرو بخوابند یا خود را با هر سبکی از وسایل شخصی که در Century X مرسوم است گم کنند. خودرو توسط یک قاب مداری عجیب و خیالی احاطه شده اند که جای یک قاب نردبان معمولی یا ساختار یکپارچه را می گیرد.

استودیوی طراحی خودروساز چینی GAC، کار خود را آغاز کرده است و ون کاروان خودران با قابلیت فوق العاده به نام Vanlife را تصویرسازی کرده است.

این قاب مانند یک تسمه به دور قسمت میانی خودرو می‌پیچد و اجزای داخلی و خارجی خودرو در بالا و پایین متصل می‌شوند تا با خودروی کامل ترکیب شوند. سرنشینان همچنین می‌توانند از آن برای اتصال و تعویض انواع اجزای مدولار شامل دستگاه‌های هوشمند، بلندگوها، نورپردازی، میز، کیسه‌های ذخیره‌سازی و موارد دیگر استفاده کنند و در هر لحظه فضای داخلی را مطابق میل خود شخصی‌سازی کنند.

در قسمت خارج، این قاب از یک سیستم پلت فرم جمع شونده پشتیبانی می کند که شبیه یک آشپزخانه کشویی است. این دستگاه هیچ گونه تجهیزات داخلی ندارد اما فضای مناسبی را در یک میز کار دوبخشی برای پخت و پز، تهیه غذا، تعمیر تجهیزات ورزشی و غیره ارائه می دهد.

GAC این ماه ون خودران Vanlife را در هفته طراحی میلان معرفی کرد. بدیهی است که این خودرو به سمت تولید نمی رود، اما این یک تمرین فکری جالب در مورد چگونگی پیشرفت فناوری های خودرویی ممکن است و تجربه خودرو های کاروان را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.