مخفی کاری اپل در مورد ویژگی‌های مهم ایرپاد پرو 2

در حالی که همه در مورد جزیره پویا جدید (dynamic island) در سری آیفون 14 پرو صحبت می کنند، اما یک محصول هم وجود دارد که شرکت اپل فراتر از انتظارها عمل کرده و آن ایرپاد پرو 2 است.

به گزارش تک ناک، ایرپاد پرو2 همه چیزهایی را که شما نیاز دارید و حتی بیشتر را دارد، اما اپل هنوز یک ویژگی دیگر آن را معرفی نکرده است.
ایرپاد پرو اصلی به خوبی در گوش جا می شود، حذف نویز فعال در آن شگفت‌انگیز است و همه اینها کافی است تا هدفون‌های بی‌سیم آیفون مورد مورد علاقه همه باشند. در مترو ، در حال انجام سفر با اتوبوس یا نیاز به قطع ارتباط با دنیا این هدفون ها بهترین وسیله است.
اپل ادعا کرده است که تراشه جدید H2 می تواند تا دو برابر بهتر نویز را حذف کند، این یکی از مهمترین ویژگی است که بسیاری از کاربران منتظر هستند تا آن را آزمایش کنند.
اگر حالت حذف نویز فعال بهبود یافته باشد، حالت شفافیت صدا نیز بهبود یافته است. اپل اکنون آن را شفافیت سازگار شونده می‌نامد که به گفته این شرکت می‌تواند صدای بلند محیطی را کاهش دهد.


علاوه بر این، AirPods Pro 2 دارای ویژگی دیگری است که مدت ها در انتظارش بود و آن کنترل لمسی است. کاربران در نهایت می توانند با کشیدن انگشتان خود بر روی ایرپاد صدا را کم یا زیاد کنند.
در حالی که اپل اولین کیس AirPods Pro را برای کار با برنامه Find My بهینه کرده بود، این شرکت سرانجام تراشه U1 را در جعبه شارژ MagSafe خود اضافه کرد تا مکان یابی هدفون‌های بی‌سیم را به لطف بلندگوهای داخلی آن که صدا را پخش می‌کند از همیشه آسان تر کند.
آخرین ویژگی اما نه کم اهمیت ترین آنها این است که این شرکت در حال اضافه کردن لاستیک توگوشی ها است تا AirPods Pro 2 بتواند در گوشهای بیشتری جا بگیرد . با در نظر گرفتن تمام این موارد، یک ویژگی وجود دارد که اپل در سخنرانی اصلی به آن اشاره نکرد، اما می تواند به این معنی باشد که این محصول می تواند حتی بهتر از آنچه انتظار می رود باشد.

ایرپاد پرو 2 با بلوتوث 5.3 ارائه شد
چند ماه پیش بلوتوث SIG اعلام کرد که LE Audio Spec را نهایی کرده است، به این معنی که شرکت های سازنده می توانند از این فناوری استفاده کنند.
کدک ارتباطی با پیچیدگی کم که به اختصار LC3 نامیده می شود می تواند با بیت ریت بسیار پایین تری بدون افت کیفیت صدایی که در حال حاضر با استاندارد بلوتوث می بینیم، ارسال کند و بخش خوب این است که اپل در حال آزمایش آن با AirPods Max است.
یک توسعه‌دهنده توانست این کدک را با آخرین سیستم‌افزار بتای AirPods فعال کند و گفت این کدک کیفیت صدا در تماس‌ها را بهبود می‌بخشد، اما پشتیبانی از بلوتوث 5.2 در سخت‌افزار AirPods وجود نداشت.

خوشبختانه، AirPods Pro 2 و iPhone 14 آن را ارائه می دهند، به این معنی که اپل نه تنها می تواند از بیت ریت بالاتر با این محصولات پشتیبانی کند، بلکه نوعی پخش بدون اتلاف را با Apple Music ارائه می دهد.

این کدک جدید می‌تواند به شما امکان گوش دادن به آهنگ‌ها، تماشای فیلم و موارد دیگر را با چندین هدفون بی‌سیم به طور همزمان بدهد. در حال حاضر، فقط می‌توانید تا دو ایرپاد را به یک دستگاه وصل کنید.در حالی که به نظر می رسد اپل هنوز در حال آزمایش این ویژگی است، این شرکت می تواند به لطف این کدک جدید و سخت افزار جدید که در دسترس است، انقلابی در پخش صدا ایجاد کند.

نتیجه
در حالی که بسیاری مشتاقانه منتظر گسترش قابلیت‌های ایرپاد پرو 2  اپل هستند، نباید انتظار داشته باشید که این شرکت به طور رسمی پشتیبانی از این کدک جدید را اعلام کند.به عنوان مثال، Apple TV 4K جدید به لطف پشتیبانی از HDMI 2.1 می تواند نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه دهد، اما پس از یک سال، این شرکت هنوز ست تاپ باکس خودرا برای ارائه این فناوری به کاربران به روز نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.