خاطره بازی اندرویدی‌ها با ویژگی‌های جدید اپل

به دلایلی، مردم دوست دارند در مورد چیزهایی که واقعاً نیازی به طرفداری ندارند، جانبداری کنند. اما باید بپذیریم همه ما در یک دنیای رقابتی زندگی می‌کنیم.

به گزارش تک ناک،  تنها یک شرکت گوشی‌های مبتنی بر آی اواس تولید می‌کند و برندهای بی‌شماری گوشی‌های مبتنی بر اندروید را می سازند اما همیشه احساس می‌کنند که باید توضیح دهند که چرا محصول شان دیدنی‌تر، انعطاف‌پذیرتر، ایمن‌تر و در یک کلام بهتر است.

در نتیجه، هر زمان که یک شرکت ویژگی جدیدی را برای سیستم عامل خود معرفی می کند، آن را نوآورانه، شگفت انگیز و هرگز دیده نشده توصیف می کند.

اپل بدون شک با سابقه‌ای که وقت خود را برای توسعه ویژگی‌ای که شرکت‌های دیگر به‌عنوان آزمایش‌کننده بتا به سرعت از آن استفاده کردند، صرف کرده است بزرگ‌ترین متخلف محسوب می شود. اگر در توئیتر جستجو کنید با پیام هایی روبرو می شوید که در آن کاربران اپل به خاطر اینکه فکر می کنند ویژگی هایی که اپل معرفی می کند قبلا وجود نداشته ، سوژه طنز بسیاری از کاربران اندرویدی شده اند.

اپل آخرین نسل تلفن خود، آیفون 14، و آخرین نسخه سیستم عامل خود، iOS 16 را معرفی کرد . پیشرفت ها و ویژگی های جدید زیادی وجود دارد که یا مفید، سرگرم کننده یا هر دو خواهند بود.  بسیاری از این ویژگی‌ها به مدل‌های قدیمی‌تر آیفون اضافه می شوند ، در حالی که عرضه برخی به سخت‌افزار جدید آیفون 14 محدود می‌شوند.

digikala

اما در حالی که اپل همه آن‌ها را جدید و عالی معرفی می‌کند، برخی از آن‌ها – به طور کامل یا به نوعی – قبلاً  در اندروید وجود داشته است. در ادامه  فهرستی از برخی از ویژگی هایی که اپل در حال حاضر ارائه می دهد اما اندروید برای مدتی از آن برخوردار است، را مرور می کنیم.

توقف های متعدد در نقشه ها

شما پس از ملاقات با یکی از دوستان خود در راه  خانه هستید و ناگهان متوجه می شوید که اگر یک سفر فرعی کوتاه داشته باشید، می توانید در یکی از کتابفروشی های مورد علاقه خود توقف کنید. نمی خواهید گم شوید؟ اکنون، در iOS 16، می‌توانید به سرعت آدرس کتابفروشی را به برنامه سفر خود اضافه کنید و مسیرهایی را دریافت کنید که به شما امکان می‌دهد به آنجا بروید و سپس راه بازگشت به خانه را پیدا کنید.

ویژگی جدید اپل
iOS 16 اکنون به شما امکان می دهد در مسیر خود توقف هایی اضافه کنید.

این یک ویژگی بسیار کاربردی است که اندروید از حدود سال 2017 تا به حال داشته است. نقشه های اپل مطمئناً از زمان راه اندازی فاجعه بار خود در 10 سال پیش راه درازی را پیموده است، اما چاله های موجود در مسیر توسعه آن ، در هر به روز رسانی نیاز به پر کردن طولانی مدت دارد.

ایمیل: زمان‌بندی، لغو ارسال ، یادآوری مجدد و پیگیری

ویژگی جدید اپل
دکمه Unsend در پایین صفحه به شما امکان می دهد نظر خود را تغییر دهیدبه شرط آنکه گیرنده شما نیز iOS 16 داشته باشد.

در iOS 16، اگر در ایمیل دکمه «ارسال» را بزنید و ناگهان متوجه شوید که نام شخص اشتباهی را روی آن گذاشته‌اید، 10 ثانیه فرصت دارید تا نظر خود را تغییر دهید و ارسال را لغو کنید (با فرض اینکه گیرنده نیز از iOS 16 استفاده می‌کند).

همچنین می‌توانید ایمیلی را برنامه‌ریزی کنید که هر زمانی که دوست دارید ارسال شود یا از Remind Later برای یادآوری ایمیلی که نمی‌خواهید فوراً آن را بررسی کنید، استفاده کنید.

ویژگی جدید اپل
می‌توانید قبل از ارسال ایمیل، با زدن «واگرد»، آن را متوقف کنید.

جی میل از حدود سال 2018 دکمه Unsend  را  داشته است، شما می‌توانید بین 5، 10، 20 یا 30 ثانیه نظر خود را تغییر دهید (می‌توانید زمان را در برنامه وب جی میل تنظیم کنید). همچنین می‌توانید ارسال  یک ایمیل را زمانی که می‌خواهید ایمیل ارسال شود به تعویق بیندازید.

زیرنویس‌های زنده اپل

iOS 16 زیرنویس‌های زنده را اضافه کرده است که رونویسی بی‌درنگ را برای ویدیوها، صداها و مکالمه ارائه می‌دهد. این یک ویژگی بسیار مفید است، نه تنها برای افراد دارای ناتوانی شنوایی، بلکه برای هر کسی که نیاز به دنبال کردن یک مکالمه دارد.در واقع، اندروید از سال 2019 دارای عملکرد زیرنویس زنده (Live Caption ) بوده است و در حال حاضر ترجمه‌های فوری آن زیرنویس‌ها را به چندین زبان ارائه میدهد (اگرچه دقت آن ترجمه‌ها احتمالاً کیفیت و دقت  مترجم انسانی را نخواهد داشت). اما  حتی اگر اپل بار دیگر در این مورد تأخیر کرده باشد، مطمئناً این یک ویژگی خوب  برای تماشای ویدئوها در حالت بی صدا است.

بازخورد خوشحال کننده روی صفحه کلید

تایپ کردن با تلفن هنوز در سال 2022 بسیار بد است و بخشی از آن به دلیل عدم بازخوردی است که هنگام ضربه زدن دریافت می کنید. همه دستگاه های  ورودی نیازی به بازخورد صفحه کلید مکانیکی ندارد، اما خوب است بدانید چه زمانی حرفی را روی صفحه تایپ کرده اید.

ویژگی جدید اپل
iOS 16 اکنون بازخورد صفحه کلید لمسی را ارائه می دهد.

در نتیجه، iOS 16 اکنون بازخورد لمسی را روی صفحه کلید روی صفحه نمایش خود ارائه کرده است. اندروید تقریباً از زمانی که به یاد داریم این قابلیت  را داشته است.تفاوت اصلی در اینجا این است که شما باید بازخورد لمسی را در iOS 16 فعال کنید. در اندروید، به طور خودکار در اکثر گوشی ها فعال است (اما اگر بخواهید می توانید آن را غیرفعال کنید).

کتابخانه های مشترک

iOS 16 به زودی به شما این امکان را می‌دهد که بر اساس تاریخ یا افرادی که در عکس‌ها هستند، در کتابخانه‌های عکس مشترک به نام iCloud Shared Photo Libraryبه اشتراک بگذارید. با این قابلیت می توانید کتابخانه عکس خود را با حداکثر پنج نفر به اشتراک بگذارید. (ظاهراً، این ویژگی بلافاصله پس از عرضه  iOS 16  ارائه نمیشود، بنابراین ممکن است لازم باشد کمی صبر کنید.) Google Photos به شما امکان می دهد کل کتابخانه خود را – بر اساس تاریخ شروع یا افرادی که در عکس ها هستند – با یک نفر به اشتراک بگذارید.

صفحه نمایش همیشه روشن

یکی از ویژگی های متعددی که در رویداد اخیر اپل معرفی شد، نمایشگر همیشه روشن است که تنها در آیفون 14 پرو و پرو مکس در دسترس خواهد بود. نمایشگرهای همیشه روشن به شما امکان می دهند نگاهی به زمان و ویجت ها بیندازید و اطلاعات مفید دیگری را حتی زمانی که تلفن در حالت صفحه خاموش  است دریافت کنید. این چیزی است که کاربران اپل واچ از زمان سری 5 به آن دسترسی داشته اند، اما اپل اکنون آن را فقط در آیفون و آن هم  مدل های حرفه ای گرانتر قرار داده است.

ویژگی جدید اپل

این قابلیت در گوشی های اندرویدی در طول 10 سال گذشته وجود داشته است . این قابلیتی است که گوگل با اندروید 12 در خط مقدم قرار داده است، در اندروید میتوانستید  ساعت دیجیتال را به صورت پیش فرض برای نمایش در صفحه نمایش خاموش انتخاب کنید . در همین حال، در تمام این مدت، هر آیفون فقط یک مستطیل سیاه بی‌جان بوده است مگر اینکه  که آن را لمس کنید یا زمانی که یک اعلان روی گوشی نمایش داده شود.

همانطور که گفته شد، نمایشگر همیشه روشن جدید اپل در آیفون 14، با ابزارک‌ها، تصاویر و رنگ‌های زیاد، نسبت به آنچه در تلفن‌های اندرویدی می‌بینید، قابل تنظیم‌تر و متراکم‌تر از اطلاعات است و مطمئناً، یک نمایشگر همیشه روشن نسبت به خاموش باتری را کمی خالی می‌کند، اما در بیشتر گوشی‌ها، این مقدار مصرف باتری زیاد نیست.

برنامه تناسب اندام تلفن

اپل واچ روشی محبوب برای اندازه گیری تناسب اندام شما است اما اگر کاربر آیفونی بودید که اپل واچ  نداشتید، نمی توانستید از اپلیکیشن رسمی اپل به نام  Apple Fitness Plus استفاده کنید اما حالا می‌توانید از این برنامه استفاده کنید، چه از ساعت اپل استفاده کنید یا نه.

ویژگی جدید اپل
اپلیکیشن فیتنس اپل اکنون بدون ساعت قابل استفاده است.

برنامه رسمی تناسب اندام فیت گوگل تقریباً همیشه برای تلفن های اندرویدی در دسترس بوده است، چه از ساعت استفاده کنید یا نه.این برنامه همراه با پیکسل ارائه می شود، در حالی که سامسونگ دارای برنامه هلس خود است. در اندروید تلفن بدون کمک ابزار های پوشیدنی ضربان قلب یا دمای بدن شما را ردیابی نمی‌کنداما هنوز میتوان تخمین اولیه قدم‌های پیاده‌روی، کالری سوزانده شده و غیره را اندازه گیری کرد.

ویجت های قفل صفحه

این در واقع نسبتاً عجیب است. iOS 16 اکنون به شما امکان می دهد تا چهار ویجت را به صفحه قفل خود اضافه کنید (به شرطی که توسعه دهنده برنامه یکی را ارائه دهد).اندروید 4.2 حدود 10 سال پیش ویجت های قفل صفحه را ارائه کرد اما به هر دلیلی تصمیم گرفت دوباره آنها را در اندروید 5.0 حذف کند.شاید سابقه کاملاً موفق  اپل در نشستن بر روی ایده ها تا زمانی که کاملاً پخته شوند در اینجا تکرار شود و ابزارک  های صفحه قفل به اصلی ترین عادات اکثر کاربران آیفون تبدیل شوند.

تشخیص تصادف

رویداد  اپل در 7 سپتامبر گاهی اوقات مانند یک درس در مورد “چرا باید بترسی” به نظر می رسد، با تاکید بر ویژگی هایی که در صورت گم شدن در بیابان برای پیدا شدن کمک می کند، به شما می گوید که آیا دچار حمله قلبی شده اید یا تماس با اورژانس  در صورتی که با ماشین تصادف کنید. این آخرین ویژگی – تشخیص تصادف اتومبیل – اکنون در تلفن های جدید آیفون 14 و همچنین در اپل واچ سری 8 آینده موجود است.تلفن های پیکسل دارای تشخیص تصادف اتومبیل نیز هستند. گوگل آن را در سال 2019 به برنامه داخلی امنیت شخصی اضافه کرد.

سنسور دوربین با مگاپیکسل بالا

دوربین  گوشی مهم ترین دلیلی است که بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند گوشی خود را به مدل جدیدتر ارتقا دهند و برای سال‌ها، بسیاری از تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه  از سنسورهای 12 مگاپیکسلی و ترفتدهای محاسباتی پردازش عکس استفاده میکنند.

ویژگی جدید اپل

 

بازیکنان بزرگی مانند گوگل و سامسونگ اخیراً شروع به افزایش وضوح سنسورهای دوربین اصلی خود به حدود 40 یا 50 مگاپیکسل کرده‌اند – نه به این دلیل که همه کاربران  به فایل‌های تصویری عظیم نیاز دارند ، بلکه به این دلیل آنها همه اطلاعات عکس را در اندازه بزرگ می گیرند  و اندازه آن را به یک تصویر معمول. چیزی در حدود 12 مگاپیکسل کاهش میدهند. این فرآیند  به افزایش کیفیت عکس و کاهش  نویز در نور کم کمک می کند. این بخشی از آخرین تاکتیک‌های نرم‌افزاری است که برای ایجاد عملکرد بیش از حد حسگرهای کوچک گوشی‌های هوشمند و رقابت با آنچه برخی دوربین‌های حرفه ای تر می‌توانند انجام دهند (در سناریوی درست) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اکنون اپل این ویژگی را در دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی آیفون 14 پرو و پرو مکس جدید خود دارد  و با اطمینان از اصطلاحاتی مانند Quad-pixel و Photonic Engine استفاده می کند. هیجان انگیز به نظر می رسد زیرا اپل در ساختن چیزهای هیجان انگیز بسیار خوب است و ممکن است پیشرفت قابل توجهی در نسل جدید گوشی های اپل باشد. اگرچه باید در نظر داشته باشیم که بار دیگر، دیگران اول اینجا بودند – هواوی، سامسونگ و بسیاری دیگر برای سال‌ها با حسگرهای با وضوح بالا دست و پنجه نرم کردند. خواهیم دید که آیا اپل و استعدادش در توسعه آهسته سوز واقعاً آن را از بقیه  جدا می کند یا خیر.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.