ویژگی جدید و جذاب واتساپ برای دارندگان تبلت

واتساپ تا حدودی توجه خود را به دستگاه‌های صفحه بزرگ معطوف کرده است واخیرا قابلیتی مختص تبلت برای آن ارائه خواهد کرد.

به گزارش تکناک، این شرکت باید مدت ها پیش این اقدام را انجام می داد. در ابتدا، این برنامه پیام‌رسان فوری فقط از دستگاه‌ها با صفحه‌نمایش کوچک‌تر و عمدتاً گوشی‌های هوشمند، پشتیبانی می‌کرد. در سال های اخیر، این شرکت به اهمیت ابعاد بهره‌وری برنامه پی برده است. بنابراین شروع به تمرکز روی دستگاه‌ها با صفحه نمایش بزرگ کرده است. در حال حاضر، منظور از دستگاه‌های صفحه بزرگ، تبلت های اندرویدی است.

قابلیت Side-by-side view واتساپ چیست؟

محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسانی فوری جهان، ویژگی جدیدی را برای تبلت‌ها معرفی کرده است. این ویژگی جدید واقعاً تجربه کاربری واتساپ را در تبلت های اندرویدی بهبود می بخشد. بر اساس گزارشی جدید از WABetaInfo، واتساپ قابلیت جدید نمای کناری را برای تبلت های اندرویدی معرفی کرده است. در حال حاضر، این ویژگی جدید برای برخی از آزمایش‌کنندگان بتا در دسترس است.

این پلتفرم پیام رسان اخیراً تغییراتی در رابط کاربری تبلت های اندرویدی ایجاد کرده است. این تغییرات جدید شامل ویژگی نمای کناری می‌شود و به کاربران امکان دسترسی به چت‌های جدید، بدون ترک چت فعلی را می‌دهد. این ویژگی پس از به‌روزرسانی برنامه به نسخه بتای اندروید 2.23.9.20، در تنظیمات برنامه در دسترس خواهد بود.

این ویژگی جدید به طور پیش فرض فعال نخواهد بود. کاربران باید با مراجعه به settings>chats آن را روشن کنند. به همین ترتیب، می توان آن را از طریق همان مراحل خاموش کرد. ویژگی نمای کناری در واقع صفحه را به دو قسمت تقسیم کرده و باعث ایجاد رابط چت کوچکتر در هر طرف می‌شود. این قابلیت اگر صفحه نمایش تبلت خیلی بزرگ نباشد، ممکن است برای برخی از کاربران کمی ناخوشایند باشد و آنها نمای پیش‌فرض را ترجیح دهند.

با این حال، این نحوه نمایش می‌تواند به کاربر در انجام کارهای بیشتر طی مدت کوتاه و افزایش بهره وری کلی کمک کند. این نما هنگام استفاده کاربران از کیبوردهای خارجی برای کار با تبلت های اندرویدی بهترین عملکرد را ارائه می‌دهد.

در حال حاضر، این ویژگی برای برخی از آزمایش‌کنندگان بتا اندروید که آخرین نسخه بتا واتساپ را روی تبلت‌های اندرویدی خود نصب کرده‌اند، در دسترس است و برای آزمایش‌کنندگان بتا بیشتری در حال عرضه است. این ویژگی تا چند هفته دیگر در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.