ویژگی جدید یوتیوب برای کاربران اندروید و iOS

YouTube Shorts دقیقاً مانند جایگزین‌های رقیب خود تیک‌تاک، اسنپ‌چت و اینستاگرام، بر ارائه یک جریان بی‌پایان محتوا در یک فید عمودی تمرکز دارد.

به گزارش تکناک، همانند نسخه وب و برنامه های تلفن همراه مستقل یوتیوب، گوگل به طور مکرر در حال آزمایش ویژگی‌های جدید برای افزایش تعامل کاربران است.

تیم یوتیوب اکنون یک آزمایش جدید از این دست را برای گروه کوچکی از کاربران اندروید و iOS اعلام کرده است و کاربران آن می توانند با تماشای کلیپی، یک ویدیوی Shorts جداگانه نیز از همان ایجاد کنند.

طبق توضیحات تیم یوتیوب، این عنصر جدید با جزئیات بیشتری بررسی شده است. این تست که به طور رسمی به عنوان «viewer-created Shorts featuring comments» تعریف می‌شود، علاوه بر محدودیت دسترسی، شامل اخطارهایی نیز می‌شود. اولاً، تولید کنندگان محتوا نمی‌توانند نظر درج شده زیر ویدیو‌های Shorts را محدود کنند، اما به گفته یوتیوب هنگام آپلود محتوای جدیدی با استفاده از کامنت‌ها، به نویسنده اصلی کامنت نیز اطلاع داده نخواهد شد.

علاوه بر این، بیننده‌ با ایجاد ویدیو Short جدید، می‌تواند آن را در صفحه اصلی کانال خود به غیر از فید استاندارد YouTube Shorts بیابد. در مورد نمایش ویدیو‌ها، تنها “درصد کمی از بینندگان” در سیستم عامل های اندروید و iOS این تست را فعال می‌کنند. صفحه پشتیبانی نیز تصاویری از این آزمایش جدید ارائه نکرده است، بنابراین نحوه نمایش آن مشخص نیست.

به گفته تیم پشتیبانی یوتیوب تولید‌کنندگان محتوا کنترلی بر تبدیل کامنت ها و انتخاب از میان آنها به Shorts نخواهند داشت و تنها با غیرفعال کردن آنها در ویدیوهای خود قادر به جلوگیری از نمایش آنها خواهند بود. هنوز عرضه گسترده‌تر این ویژگی آزمایشی مشخص نیست. به وضوح همه آزمایش‌های یوتیوب عمومی نشده است.

سرویس پخش ویدیویی که توسط گوگل اداره می شود، آزمایش های جدید و هیجان انگیزی را اجرا و کاربران پلتفرم های یوتیوب و YouTube Music را هدف قرار می دهد. هفته گذشته، مشترکین منتخب YouTube Premium امکان مشاهده پیش‌نمایش‌های طولانی‌تر در وب در حین بررسی نوار جستجو را دریافت کردند. برخی آزمایش‌ها به منظور اصلاح موارد لازم انجام می‌شوند.

با وجود انتشار گزینه YouTube Shorts دیرتر از دیگر پلتفرم‌ها، یوتیوب از هیاهوی محتوای ویدئویی کوتاه عمودی که عمدتاً توسط برنامه‌هایی مانند تیک‌تاک محبوبیت پیدا کرد و به سرعت توسط اینستاگرام در قالب Reels پیاده‌سازی شد، به سود رسید. تعداد زیادی از کاربران آنلاین در حال حاضر برای سرگرمی، از جمله مشاهده موزیک ویدیوها، پخش فید بازی، محتوای آموزشی و حتی پادکست ها به یوتیوب مراجعه می‌کنند. بنابراین ارائه قابلیت Shorts همیشه در تمرکز این سرویس خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.