ویژگی های جذاب نسخه جدید اپل مپ

با عرضه iOS 17 در پاییز امسال، یکی از نواقص آن برطرف خواهد شد چرا که اپل نقشه‌های قابل دانلود را معرفی خواهد کرد که یک ویژگی حیاتی برای بسیاری از کاربران خواهد بود.

به گزارش تکناک، نسخه بتای عمومی iOS 17 در هفته گذشته منتشر شد، بنابراین کاربرانی که عضو برنامه توسعه‌دهنده اپل نیستند، برای اولین بار می‌توانند به این ویژگی دسترسی پیدا کنند. البته به طور کلی نصب سیستم‌عامل‌های بتا بر روی دستگاه‌های روزانه توصیه نمی شود.

نویسنده مطلب می گوید: من چند سالی طول کشید تا به فکر تغییر به اپل مپ بیفتم، اما در نهایت در سال ۲۰۱۹ پس از بهبودهای تدریجی اپل، این کار را انجام دادم. با این حال، برخی ویژگی‌ها (مانند نقشه‌های آفلاین) باعث شده‌اند که من همچنان گوگل مپ را برای استفاده گاه به گاه نصب داشته باشم. من چند هفته است که از بتای توسعه‌دهنده iOS 17 استفاده می‌کنم، بنابراین به نظر می‌رسد که حالا زمان مناسبی است تا نحوه عملکرد این ویژگی را بر روی یک آیفون با اپل مپ یا گوگل مپ مقایسه کنیم.

چگونه کار می کند

دانلود و استفاده از نقشه‌های آفلاین در اپل مپ، شبیه به گوگل مپ ساده است. برای شروع، می‌توانید به سادگی یک شهر یا مکان را جستجو کنید و دکمه “download” در کنار دکمه‌های دریافت مسیر یا ورود به حالت پروازی ظاهر می‌شود. به عنوان جایگزین، می‌توانید روی تصویر کاربر خود کلیک کرده و گزینه‌های برنامه را باز کنید، سپس روی نقشه‌های آفلاین کلیک کرده و “download new map” را انتخاب کنید. در اینجا چند تنظیم دیگر مانند تغییر تنظیمات برای دانلود نقشه‌ها از طریق شبکه‌های تلفن همراه یا فقط Wi-Fi، استفاده از نقشه‌های دانلود حتی زمانی که شما دسترسی به اینترنت دارید، و تنظیمات بروزرسانی خودکار هم وجود دارد. همچنین دکمه “optimize storage” وجود دارد، اما به عنوان کاربر، کارکرد آن به طور کامل واضح نیست.

هنگامی که تصمیم به دانلود یک نقشه گرفتید، می توانید یک کادر را در بالای نقشه حرکت دهید یا اندازه آن را تغییر دهید تا تصمیم بگیرید کجا آن را قرار دهید. نقشه دانلود خواهد شد و این تمام کاری است که باید انجام دهید تا شروع کنید. زمانی که در آن منطقه بدون اتصال داده سلولی به اینترنت، اپل مپ به صورت پیش فرض به نقشه آفلاین تغییر خواهد داد. شما می‌توانید مسیرها را دریافت کنید، به دنبال کسب و کارها بگردید یا به صفحات مکان دسترسی پیدا کنید.

صفحات مکان اطلاعات کلیدی را دارند اما نظرات و عکس‌های کاربران را به طور کامل ندارند و محتوای سردبیری (مانند لیست‌هایی با عنوان “بهترین X در شهر”) را که در حالت آنلاین اپل مپ پیدا می‌کنید، ندارند.

به طور کلی، کاربران گوگل مپ با این ویژگی آشنایی دارند. با این حال، چند تفاوت وجود دارد که ارزش ذکر دارند.

نقشه های آفلاین اپل در مقایسه با نقشه های آفلاین گوگل

دلایلی بسیاری ازجمله بودن در سفری بین المللی، منطقه ای با سرویس نامناسب و غیره وجود دارد که ممکن است به نقشه‌های آفلاین نیاز داشته باشید. برای خدمت رسانی به این کاربران، گوگل در سال ۲۰۱۵ به افراد اجازه دانلود نقشه‌ها را برای مسیریابی آفلاین داد – اگرچه کاربران می‌توانستند در سال ۲۰۱۲ نقشه‌ها را برای کاربردهای محدودتری دانلود کنند. هشت سال بعد، اپل در نهایت با اپل مپ، ویژگی‌های آفلاین گوگل را به تطبیق رسانده است – یا حداقل، زمانی که iOS 17 در اوایل سال آینده عرضه می‌شود.

هشت سال، زمان زیادی برای وجود چنین اختلاف بزرگی در بین دو برنامه نقشه موبایل است . این زمان به طور قابل توجهی بیشتر از عمر اکثریت Apple Maps است و تقریباً نیمی از طول عمر آیفون است. با توجه به این شکاف، پیاده سازی اپل بهتر است حداقل به خوبی گوگل باشد.

همانطور که می‌توانید در مقایسه تصاویر، رابط کاربری بین دو برنامه تقریباً یکسان است. هر دو به شما اجازه می‌دهند یک منطقه را برای دریافت اطلاعات انتخاب کنید، هر دو به شما اجازه می‌دهند در محدوده نقشه دانلود شده مسیریابی کنید و هر دو شامل اطلاعات پایه درباره کسب‌و‌کارها و مناطق دیدنی در نقشه می‌شوند.

با این حال، تفاوت‌های کوچکی وجود دارد. به عنوان مثال، نقشه‌های دانلود شده از گوگل به نظر می‌رسد معمولاً حجم کمتری از فضای ذخیره‌سازی تلفن همراه شما را اشغال می‌کنند. من همان منطقه را در هر دو برنامه دانلود کردم: منطقه لس‌آنجلس بزرگ، از مالیبو تا آیروین و از سانتا کلاریتا تا هانتینگتون بیچ. در گوگل مپ، نقشه دانلود شده 289 مگابایت بود؛ در اپل مپ 859.7 مگابایت بود. دکمه تغییر تنظیمات “بهینه‌سازی فضای ذخیره‌سازی” به نظر می‌رسد در این نسخه آزمایشی تفاوتی ندارد.

اما یک جنبه دیگر نیز وجود دارد؛ اطلاعات کمی در صفحات کسب‌و‌کار و مناطق دیدنی در نسخه آفلاین اپل مپ وجود دارد. برای مثال، برای مکان پرطرفدار در شیکاگو، گوگل نام، آدرس، ساعات کاری و شماره تلفن را فهرست می‌کند. اپل تمام این اطلاعات را شامل می‌شود، همراه با رتبه Yelp کسب‌و‌کار، وب سایت و اطلاعات اضافی در بخش “Good to Know”، مانند دسترسی به ویلچر، پارکینگ، گزینه‌های پرداخت، و غیره.

نقشه‌های آفلاین گوگل بعد از گذشت مدتی اگر آنها را به‌روز نکنید منقضی می‌شوند، اما نقشه‌های اپل به نظر می‌رسد منقضی نمی‌شوند یا حداقل، برنامه این را نشان نمی‌دهد.

به جز این تفاوت‌های کوچک، تجربه در هر دو برنامه یکسان است. شما می‌توانید به دنبال کسب‌و‌کارها بگردید، به صورت گام به گام مسیریابی یا به سادگی جستجو کنید. اگر هدف اپل بود که با گوگل مپ هم‌سطح شود پس موفق شده است.

هنوز کارهای بیشتری باید انجام شود

اگرچه با اضافه شدن نقشه‌های آفلاین به برنامه اپل، هنوز هم چندین ویژگی مفید گوگل مپ وجود دارد که اپل مپ هنوز آنها را ندارد. به عنوان مثال، من اغلب از ویژگی “Popular Times” گوگل مپ استفاده می‌کنم که یک نمودار از ساعاتی که یک بار یا رستوران به طور معمول شلوغ است و میزان شلوغی فعلی را نسبت به میانگین تخمین می‌زند تا تصمیم بگیرم کجا بروم و از شلوغی‌ها دور بمانم. اپل مپ هنوز این کار را نمی‌کند.

این فقط یک مثال است، اما موارد دیگری نیز وجود دارد. برخی ممکن است بگویند که نقشه‌های آفلاین از بزرگترین اختلافات اپل مپ بودند، ، بنابراین اضافه شدن آنها با وجود اینکه سالها تاخیر دارند استقبال می شود.. به طور کلی، تفاوت شب و روزی بین اپل مپ در زمان راه‌اندازی و اپل مپ امروزی وجود دارد؛ این برنامه با داده‌های بهتر و ویژگی‌های مفیدتر بهبود یافته است و بدون شک، برای بیشتر مردم یک جایگزین قابل قبول برای گوگل مپ است. اما هنوز به برابری نرسیده است، حتی اگر این ویژگی خاص خوشبختانه به آن رسیده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.