قابلیت جدید لنز گوگل برای جستجوی صفحه نمایش های مفیدتر

ویژگی جدید گوگل لنز

لنز گوگل یک ویژگی مفید مبتنی بر هوش مصنوعی در تلفن‌های اندرویدی است، اما به‌زودی می‌توان آن را برای جستجوی صفحه‌نمایش کاربر مفیدتر کرد.

به گزارش تک ناک، طبق گزارش‌های اخیر، به نظر می‌رسد گوگل در حال آزمایش قابلیتی است که این ویژگی را به هر صفحه  نمایشی  گسترش می‌دهد. این برخلاف محدود کردن این ویژگی به طور خاص به برنامه هایی است که از آن پشتیبانی می کنند.

جستجوی صفحه با لنز گوگل  به کاربران این امکان را می‌دهد تا به طور موثر همه عملکردهای Google Lens را در تصویربرداری از آنچه در صفحه نمایش  تلفن نشان داده می شود،  انجام دهند. به عنوان مثال، ترجمه یا کپی متن، یا انجام جستجوها، تکمیل محاسبات، یا موارد دیگر از تصویر روی صفحه. اما فقط در برنامه های منتخبی مانند گوگل کروم، توییتر و تعداد انگشت شماری دیگر کار می کند.

این تغییر چه چیزی را به ارمغان می‌آورد؟

این ویژگی جدید  که به  دستیار هوش مصنوعی  گوگل   (Google Assistant) مرتبط است و با یک رابط کاربری جدید ارائه شده، توسط گوگل «این صفحه را جستجو کن» نامیده می شود.

قبل از به‌روزرسانی جدید ، که طبق گزارش‌ها تنها توسط یک کاربر در پیکسل 6 پرو مشاهده شده بود، صدا کردن دستیار هوش مصنوعی گوگل  فقط دکمه‌های «لنز» و «خواندن» را نمایش می‌داد. اما همان طور که در تصویر زیر مشخص است با صدا کردن دستیار هوش مصنوعی گوگل دکمه «این صفحه را جستجو کن» برجسته تر نمایش داده م شود.

 

دکمه صفحه را جستجو کن در گوگل لنز

 

علاوه بر این، همانطور که در بالا ذکر شد، این تغییر به این معنی است که کاربران می توانند به ویژگی های لنز در هر صفحه نمایش تلفن خود دسترسی داشته باشند. بنابراین کاربران نیازی به نگرانی در مورد پشتیبانی برنامه های دیگر از این ویژگی نخواهند داشت. آوردن ترجمه، جستجوی تصویر و موارد دیگر به طیف گسترده‌تری از برنامه‌هایی که این ویژگی به صورت بومی در آنها قرار نگرفته بود امکان استفاده را می دهد.

از آنجایی که این ویژگی تنها در یک گجت مشاهده شده است، تعیین اینکه آیا این قابلیت گسترش  خواهد یافت  یا خیر، دشوار است. این  می تواند یک آزمایش محدود برای بررسی  این ویژگی باشد. شاید  گوگل می خواهد این تغییرات را به آرامی انجام دهد. و پیش بینی میکند افراد زیادی از ویژگی جدید لنز گوگل برای عکسبرداری از صفحه استفاده نکنند. اگرچه این ویژگی هنوز در هیچ دستگاه پرچمدار اندرویدی عرضه نشده است.

صرف نظر از گوشی های اندرویدی این تغییر در ویژگی لنز ، با سایر تغییرات اخیرگوگل. به‌ویژه با تغییر اخیر که لنز را در جستجوی تصویر گوگل در وب پیشتاز کرد همخوانی دارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.