طبق یک پست در وبلاگ متا، “broadcast channels” که قبلا برای اینستاگرام و واتساپ در دسترس بودند، در هفته های آینده به فیسبوک و مسنجر خواهد آمد.
به گزارش تکناک، مارک زاکربرگ مدیرعامل متا، نیز در پستی از حساب شخصی خود در فیس بوک این خبر را به اشتراک گذاشت.
ویژگی Broadcast channels کاربردی مشابه چتهای گروهی بزرگ و محدود دارند. یک خالق میتواند مخاطبان خود را دعوت کرده و سپس با استفاده از این ویژگی، نوشتههای صوتی، نظرسنجیها، ارسالهای متنی، ویدئوها و عکسها را به هر کسی که به این کانال پیوسته است ارسال کند. اعضای کانال هر زمان که خالق محتوا مطلبی را منتشر میکند، اعلانهایی دریافت میکنند.
به طور خاص، این کانال ها برای صفحات در Facebook (American online social media and social networking service) در دسترس خواهند بود و اکنون در حال آزمایش هستند. کسانی که به عنوان مثال صفحه رسمی یک سلبریتی یا یک شرکت را مدیریت می کنند، می توانند یک کانال را مستقیماً از صفحه راه اندازی کنند. کسانی که مایل به پیوستن به broadcast channel هستند می توانند مستقیماً از هر صفحه ای این کار را انجام دهند.
از فوریه سال جاری broadcast channel در اینستاگرام به عنوان یک ویژگی مفید شناخته شده است. در حالی که آنها می توانند صدها عضو داشته باشند، رابطی که شبیه چت است و در بخش DM های شماست، باعث می شود احساس صمیمیت بیشتری با خالقان محتوا داشته باشید.
از سوی دیگر، می توانید تعداد broadcast channels که در آنها عضو هستید را برای دریافت اعلان های کمتر در طول روز، کم کنید. به همین دلیل، منطقی نیست که این کانالها نتوانند به صورت چندپلتفرمی عمل کنند. ابزارهای فراوان دیگری مانند پیامهای مستقیم وجود دارند که امکان کار در هر دو پلتفرم فیسبوک و اینستاگرام را دارند.
با این حال، فراهم آوردن broadcast channels برای فیسبوک و مسنجر به نظر میرسد مرحله بعدی و قابل پیشبینی این ویژگی باشد. پس از معرفی آن در اوایل امسال در ایالات متحده، این ویژگی در اینستاگرام شکوفا شده است و کانالهای محبوبتر میلیونها عضو دارند.