ویژگی Communities در Microsoft Teams چه قابلیت‌هایی دارد؟

ویژگی Communities در Microsoft Teams چه قابلیت‌هایی دارد؟

مایکروسافت اخیرا به نسخه رایگان برنامه  Microsoft Teams ویژگی Communities برای اتصال آنلاین را اضافه کرده است.

به گزارش تکناک، هنوز مشخص نیست چه تعداد از کاربران واقعاً ترجیح می دهند از برنامه Microsoft Teams خارج از محیط کاری استفاده کنند، اما این امر مایکروسافت را از تلاش منصرف نکرده است .

مایکروسافت این ویژگی را فقط به نسخه های اندروید و iOS برنامه رایگان Teams که سال گذشته راه اندازی کرد اضافه می کند. مایکروسافت می گوید نسخه دسکتاپ به زودی عرضه خواهد شد. Communities امکان پیوستن دوستان خود به یک گروه را با پیام‌رسانی مشترک، تقویم و تماس‌های گروهی فراهم می‌کند.

اما مایکروسافت با چالشی روبرو است که گویا هنوز حل نشده است. مایکروسافت از مشتریان می‌خواهد که به صورت ارگانیک وارد Teams شوند و برای شب بعدی خود برنامه‌ریزی کنند، اما به سادگی نمی‌تواند از تداخل با برنامه‌های کاری خود اجتناب کنند.

سازمان فوتبال جوانان آمریکا (AYSO) از Teams برای اتصال گروه اجتماعی 500هزار نفری خود، تنظیم برنامه تمرین و موارد مشابه استفاده خواهد کرد. USA Hockey هم قصد دارد کاری مشابه برای ایجاد گروه های کوچک بین تیم‌های هاکی پایه انجام دهد.

نکته این است که انجمن های هاکی AYSO و USA از ابتدا ساخته نمی شوند. سازمان ها به سادگی به اعضای خود خواهند گفت که Teams راهی برای برقراری ارتباط سازمانی خواهد بود. این تفاوت چندانی با اینکه کارفرمای شما از کدام سرویس وب برای ارتباطات، همکاری و گردش کار در محیط کار استفاده می کند، ندارد.

کارکرد ویژگی Communities جدید شبیه Teams است. در حالی که می‌توانید Communities را مدیریت و تعدیل کنید، پیام‌ها و اسناد را هم می توانید به اشتراک بگذارید و رویدادها را سازماندهی کنید.

همچنین  رابط کاربری آن بسیار شبیه به Teams است. طبق اظهارات مایکروسافت “شخصی سازی” در این ویژگی به “عناصر برندسازی” مانند یک عکس گروه محدود می شود. می‌توانید از طریق برگه صفحه اصلی در برنامه تلفن همراه به Communities دسترسی پیدا کنید، اگرچه ممکن است برای انجام این کار لازم باشد از حساب کاری خود خارج شوید.

همه چیز با نحوه شکل گیری جوامع ارگانیک آزاد در Discord، Snapchat یا سایر سرویس های پیام رسان بسیار متفاوت است. اگر از آن دسته افرادی هستید که همه خریدهای تعطیلات خود را انجام داده اید، Teams Communities ممکن است برای شما مناسب باشد. اگر چیزی کمی جذاب تر را ترجیح می دهید، احتمالاً Teams Communities اینطور نیست.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.