پاسخ وسترن دیجیتال به خرابی SSD های SanDisk Extreme

شرکت وسترن دیجیتال می گوید برای رفع مشکل اطمینان SSD های SanDisk Extreme و Extreme Pro خود، بروزرسانی میان افزار را منتشر خواهد کرد.

به گزارش تکناک، در چند ماه اخیر، Reddit ،  forums SanDisk و توییتر به شدت با شکایات کاربرانی پر شده‌اند که به حذف ناگهانی اطلاعات موجود در 4TB و 2TB Extreme V2 و Extreme Pro V2 Portable Drive هایشان معترض اند و در برخی موارد باعث ناتوانی در خواندن داده‌ها شده است. این مشکل به ظاهر محدود به درایوهایی است که از پایان سال 2022 تولید شده اند و به نظر می رسد در درجه اول بر مدل های 4 ترابایتی تأثیر بگذارد.

روز جمعه، وسترن دیجیتال اولین بیانیه عمومی خود را در مورد این موضوع که ماه های پیش کشف شده بود به اشتراک گذاشت و به ArsTechnica گفت که یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای انواع  4TB Extreme و Extreme Pro دارد.

شرکت در بیانیه ای گفت: “ما آگاهیم که گزارش‌ها نشان می‌دهد برخی از مشتریان با مشکلی در حافظه جانبی SSD های قابل حمل SanDisk Extreme و/یا Extreme Pro 4TB SDSSDE61-4T00 و SDSSDE81-4T00 مواجه شده‌اند، مشکل را حل خواهیم کرد و به زودی یک به‌روزرسانی سیستم عامل را در وب سایت خود منتشر می کنیم. مشتریانی که سوالی دارند یا با مشکلی روبرو هستند باید با تیم پشتیبانی مشتریان ما تماس بگیرند.”

شرکت Western Digital مشخص نکرده است که این بروزرسانی کی انجام می شود و همچنین اعلام نکرده است که آیا برای مشتریانی که پس از خرابی یکی از SSD های Extreme یا Extreme Pro خود اطلاعاتشان را از دست داده‌اند، بازپرداختی ارائه خواهد داد یا خیر. Western Digita بلافاصله به درخواست Engadget برای اظهار نظر و اطلاعات بیشتر پاسخ نداد. اگر شما یک SSD SanDisk Extreme یا Extreme Pro را قبل از پایان سال 2022 خریداری کرده‌اید، احتمالاً درایو شما سالم است و نیازی به نگرانی در مورد خرابی ناگهانی آن نیست. با این حال، عدم پاسخگویی سریع شرکت Western Digital ناامید کننده است، به ویژه از آنجایی که درایوهای SanDisk عموماً به دلیل قابلیت اطمینان و پایداری خود شناخته شده اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.