پایان وضعیت اضطراری کرونا در جهان

سازمان جهانی بهداشت روز جمعه پایان وضعیت اضطراری کرونا  را اعلام کرد اما تاکید کرد که خطر این بیماری هنوز هم وجود دارد.

به گزارش تکناک، تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز جمعه در یک نشست خبری گفت: دیروز، کمیته اضطراری برای پانزدهمین بار تشکیل جلسه داد و به من توصیه کرد که به وضعیت اضطراری کرونا پایان دهم و من به آن توصیه گوش دادم بنابراین پایان وضعیت اضطراری کرونا را در همین جا اعلام می کنم.

سازمان بهداشت جهانی بیش از سه سال پیش یک وضعیت اضطراری به دلیل همه گیری ویروس کرونا را در 30 ژانویه 2020 اعلام کرد. از آن زمان، آژانس سازمان ملل تخمین می زند که حداقل 20 میلیون نفر بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. این ویروس زخم عمیقی در جای جای دنیا از خود بر جای گذاشت.

اگرچه تدروس گفت که امید زیادی به پایان وضعیت اضطراری کرونا دارد ، اما او به سرعت تاکید کرد که خطرات این بیماری تمام نشده است. او گفت: هفته گذشته، هر سه دقیقه یک بار، یک نفر جان خود را به دلیل کرونا از دست داد و تازه این فقط مرگ‌هایی است که ما از آنها خبر داریم.

همین الان که ما صحبت می کنیم، هزاران نفر در سراسر جهان در بخش های مراقبت های ویژه برای زندگی خود می جنگند و میلیون ها نفر دیگر با عوارض جانبی ناتوان کننده پس از کرونا به زندگی خود ادامه می دهند.

این ویروس همواره در حال تغییر شکل است و به همین دلیل است که می گوییم خطرات آن هرگز قرار نیست تمام شود.

احتمال بازگشت وضعیت اضطراری کرونا

مقامات سازمان جهانی بهداشت تاکید کردند که انتظار دارند همچنان شاهد سویه های جدید باشند.

درست است که حالت بحرانی در حال حاضر در دنیا به پایان رسیده است، اما کشورها باید به مرحله جدیدی از مدیریت این ویروس منتقل شوند و در هر زمان منتظر بازگشت دوباره این ویروس باشند.

مقامات هشدار دادند که کشورها نباید سیستم های نظارتی را که در سه سال گذشته ایجاد شده اند را نادیده بگیرند و از بین ببرند.

سازمان بهداشت جهانی احتمال بازگرداندن وضعیت اضطراری کرونا  را در صورت بدتر شدن وضعیت جهانی در نظر دارد. تدروس روز جمعه خاطرنشان کرد که تصمیم گرفته است از مقرراتی جدید برای نظارت و کنترل این بیماری وضع کند.

تدروس گفت: اگر ویروس کرونا بار دیگر جهان ما را در معرض خطر قرار دهد، در تشکیل کمیته اضطراری دیگری تردید نخواهم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.