پایان پشتیبانی گوگل از اندروید 4.4

گوگل خاتمه پشتیبانی از نسخه اندروید 4.4 کیت‌کت پس از آگوست 2023 در نسخه های جدید Google Play Services را اعلام کرده است.

به گزارش تکناک، گوگل اعلام کرد که کمتر از 1 درصد از دستگاه های اندرویدی فعال هنوز با کیت کت کار می کنند. به این ترتیب، ادامه پشتیبانی از پلتفرم قدیمی در Play Services مستلزم افزایش زمان توسعه دهنده بدون مزایای قابل توجه کاربر است.

Play Services برای گوگل امکان ارائه ویژگی‌های جدید و به‌روزرسانی‌های منظم را برای برنامه‌ها و سرویس‌های آن در دستگاه‌های اندروید، مستقل از به‌روزرسانی‌های سیستم عامل را فراهم می‌کند. با خاتمه پشتیبانی از کیت کت، نسخه‌های بعدی پس از نسخه 23.30.99 Play Services در ماه آگوست، دیگر روی دستگاه‌های دارای اندروید 4.4 کار نمی‌کنند.

گوگل در یک پست جدید وبلاگ اعلام کرد: پلتفرم اندروید 4.4 (KK) برای اولین بار حدود 10 سال پیش منتشر شد و از آن زمان، ما پیشرفت ها و ویژگی های ابتکاری زیادی را برای اندروید معرفی کرده ایم که در KK در دسترس نیستند.

از جولای 2023، تعداد دستگاه‌های فعال در KK کمتر از 1٪ است و دستگاه‌های کاربران بیشتری به آخرین نسخه‌های اندروید به‌روزرسانی شده است. بنابراین، دیگر از KK در نسخه‌های بعدی Google Play Services پشتیبانی نمی‌شود. دستگاه‌های KK نسخه‌های APK برنامه Play Services را در 99/30/23 دریافت خواهند کرد.

پیش از این گوگل به پشتیبانی از نسخه قدیمی اندروید Jelly Bean راه‌اندازی شده در سال 2012، در سال 2021 خاتمه داد. مانند KitKat، تعداد کاربران Jelly Bean نیز قبل از قطع پشتیبانی به زیر 1٪ کاهش یافته بود.

کیت کت یک نسخه اصلی برای اندروید بود که ویژگی های کلیدی مانند حالت تمام صفحه همه جانبه، یکپارچه سازی چاپ از فضای ابری و صفحه «Google Now» در صفحه اصلی را معرفی می کرد. با این حال، پس از نزدیک به 10 سال، گوگل پشتیبانی از پلتفرم های مدرن اندروید با ویژگی های پیشرفته تر و به روز رسانی های امنیتی، در اولویت قرار می دهد.

کاربرانی که هنوز از دستگاه‌های مبتنی بر اندروید 4.4 استفاده می‌کنند، برای اطمینان از دسترسی مداوم به آخرین برنامه‌ها و سرویس‌های گوگل، به یک گوشی اندرویدی جدیدتر یا ارتقا به رم سفارشی نیاز دارند. همچنین ممکن است برنامه‌ها به مرور زمان با توجه به عدم پشتیبانی Google Play Services از پلتفرم قدیمی پشتیبانی از این نسخه اندروید را متوقف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.