آغاز دور دوم پرداخت درآمد طرح اشتراکی توییتر

حساب @ Support (حساب رسمی پشتیبانی پلتفرم X) گزارش داد مبالغ طرح اشتراک درآمد تبلیغاتی پرمیوم پلتفرم X (توییتر) با تولید کنندگان محتوا که قرار بود هفته گذشته انجام شود ، به واجدین شرایط پرداخت شد.

به گزارش تکناک، کارمند X به نام اریک فرارو در مورد پرداخت درآمد طرح اشتراکی گفت: پیش از این سهم تعداد بسیار کمتری از تولید کنندگان محتوا پرداخت شده‌است، اما گسترش مقیاس آن به هزاران تولید کننده محتوا، چالش‌های جدیدی را از نظر مهندسی، عملیات و پشتیبانی ایجاد می‌کند. پس از تکمیل موج اولیه پرداخت‌ها در روز گذشته، تکرار آن فرآیند کار ساده‌تری خواهد بود.

طبق برخی از ایمیل‌های ارسال شده به شرکت‌کنندگان در این طرح، با وجود انجام پرداخت‌ها، نحوه محاسبه آنها توسط شرکت یا دوره زمانی محاسبه آنها مشخص نیست. ایوان جونز، کارمند X گفت: شرکت این کار را انجام خواهد داد. به دنبال بهبود باشید.

اکنون ایلان ماسک یک پست @Support را در مورد این برنامه به اشتراک گذاشته است و طبق ادعای وی به لطف کاهش آستانه حداقل پرداخت تا 10 دلار و حداقل تعامل سه ماهه 5 میلیونی به جای 15 میلیون ذکر شده در صفحه پشتیبانی شرکت، افراد در صورت پرداخت هزینه برای ویژگی‌های اضافی، می‌توانند حتی سریع‌تر سهم خود را دریافت کنند. یعنی اساساً X Premium (همانTwitter Blue) برای حساب‌هایی دارای بیش از 5 میلیون بازدید رایگان خواهد بود.

شفافیت  در مورد این پرداخت ها به‌جای گزارش‌های دقیق از سوی گردانندگان پلتفرم X، بیشتر عمدتاً از سوی کاربرانی که این پول را دریافت کرده اند به دست آمده است.

آنها همچنین تلاش کرده‌اند تا با میزان ارزش یک بازدید را با آنچه ابزارهای تحلیلی توییتر در مورد بازدیدها می‌گوید، مقایسه کنند. یکی از کاربران به نام @teslaboomermama، یک فایل اکسل را پست کرد که می‌گوید در ماه جولای 2709 توییت ارسال کرده است که بیش از 10 میلیون بازدید خورده و698.70 دلار دریافت کرده است.

این فایل اکسل نشان می‌دهد که پرداخت توییتر به ازای هر هزار نمایش از 0.168 دلار در بار اول به 0.066 دلار کاهش یافته است، اما مشخص نیست که الزامات راستی‌آزمایی چقدر بر این امر تأثیر گذاشته است.

توییت ماسک همچنین تأیید کرد که پرداخت‌ها فقط برای بازدیدهایی است که توسط حساب‌هایی ایجاد می‌شوند که دارای نام های کاربری تأیید شده هستند.

در یک پست دیگر، ماسک در پاسخ به یک کاربر که حسابش پس از ممنوعیت به دلیل ارسال تصاویر سوء استفاده جنسی از کودک، دوباره فعال شد، گفت: تبلیغ‌کنندگان که از اجرای تبلیغات در حساب‌ها یا محتوای خاص خودداری می‌کنند، هم می‌توانند مبلغ دریافتی بابت تبلیغات را تحت تأثیر قرار دهند: ” اگر بتوانید تبلیغ‌کنندگانی را بیابید که می‌خواهند در کنار محتوای شما تبلیغ کنند، سهم درآمد را دریافت می‌کنید. ما نمی توانیم آنها را مجبور به انجام این کار کنیم.”

سیستم پرداخت توییتر بر اساس تبلیغ‌کنندگانی که برای بازدیدها و کاربرانی که برای مشاهده پست‌ها هزینه می‌کنند، به پوسترها کسری از یک سنت پرداخت می‌کند. لیندا یاکارینو، مدیرعامل این شرکت، Sensitivity Settings  جدید و تنظیمات Blocklist پیشرفته را برای تبلیغ‌کنندگان در این هفته شرح داد و در مصاحبه‌ای با CNBC در صبح پنج‌شنبه، درباره نرخ اجرای عملیاتی شرکت گفت: «ما تقریباً به نقطه صفر نزدیک شده‌ایم».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.