آمریکا پروژه ساخت هواپیمای بدون قطعات متحرک را کلید زد

آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا در حال ساخت پیش نمایش طرح هواپیمای بدون قطعات متحرک X-plane است.

آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا در حال ساخت پیش نمایش طرح هواپیمای بدون قطعات متحرک X-plane است.

به گزارش تکناک، بر اساس بیانیه مطبوعاتی این سازمان که روز سه شنبه منتشر شد، آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا (دارپا) علوم پرواز Aurora را برای مرحله طراحی دقیق برنامه کنترل هواپیماهای انقلابی با افکتورهای جدید (CRANE) انتخاب کرده است.

ایجاد کنترل در آزمایش تونل باد

این تصمیم پس از تکمیل موفقیت آمیز طرح اولیه در فاز 1 پروژه گرفته شد که منجر به ساخت یک هواپیمای ابتکاری در بستر آزمایش شد. این هواپیما از کنترل جریان فعال (AFC) برای تولید نیروهای کنترلی در آزمایش تونل باد استفاده کرد.

این پروژه اکنون به فاز 2 منتقل شده است که بر روی طراحی دقیق و توسعه نرم افزار و کنترل پرواز تمرکز می کند. این مرحله همچنین با بررسی طراحی انتقادی یک پیش نمایش برای هواپیمای X-plane که می‌تواند بدون کنترل‌های متحرک پرواز سنتی در قسمت بیرونی بال‌ها و دم پرواز کند، به اوج خود می‌رسد.

در نهایت، این قرارداد شامل یک گزینه فاز 3 است که در آن دارپا قصد دارد یک هواپیمای 7000 پوندی X را به پرواز درآورد که به دو مانع فنی اصلی ادغام AFC در یک هواپیمای تمام مقیاس و تکیه بر آن برای پرواز کنترل شده رسیدگی می کند. این هواپیمای نمایشی دارای برخی ویژگی‌های منحصربه‌فرد است که شامل تنظیمات بال مدولار می‌شود، که امکان ادغام آینده فناوری‌های پیشرفته برای آزمایش پرواز توسط دارپا یا شرکای انتقال احتمالی را فراهم می‌کند.

طی چند دهه گذشته، جامعه کنترل جریان فعال پیشرفت های قابل توجهی داشته است که امکان ادغام فناوری های کنترل جریان فعال را در هواپیماهای پیشرفته فراهم می کند. ما در مورد تکمیل طراحی و آزمایش پرواز یک هواپیمای نمایشی با AFC به عنوان طرح اولیه مطمئن هستیم.

با بخش بال مدولار و افکتور های مدولار AFC، هواپیمای توسعه یافته این پتانسیل را دارد که مدت ها پس از پایان برنامه CRANE به عنوان یک دارایی آزمایشی ملی ادامه یابد.

فرصت هایی برای بهبود عملکرد هواپیما

مجموعه فن آوری های قابل توجه AFC این هواپیما فرصت های متعددی را برای بهبود عملکرد هواپیما فراهم می کند. این موارد شامل حذف سطوح کنترل متحرک، کاهش درگ و زاویه بالای حمله، بال‌های ضخیم‌تر برای کارایی ساختاری و افزایش ظرفیت سوخت، و سیستم‌های بالابر ساده‌شده است.

Wlezien گفت: برنامه CRANE به لطف انواع شرکت‌کنندگان مبتکر، به طور قابل‌توجهی وضعیت فن‌آوری‌های چندگانه کنترل جریان فعال را ارتقا داده است.

ما در موقعیت منحصر به فردی هستیم که با ارزیابی طیف گسترده ای از فناوری های مربوطه در طول آزمایش های برنامه ریزی شده پرواز X-plane دستاورد های خود را عملی کنیم.

برنامه آزمایشی هواپیمای فضایی XS-1

در می 2017، دارپا فاش کرد که شرکت بوئینگ شرکت منتخب آنها برای ارائه طرح پیشرفته برنامه آزمایشی XS-1 هواپیمای فضایی آژانس بوده است. هدف این برنامه ساخت و پرواز یک کلاس جدید از هواپیماهای مافوق صوت برای تقویت امنیت ملی با ارائه دسترسی کوتاه و کم هزینه به فضا بود.

مدیر برنامه دارپا، جس اسپونبل، در آن زمان گفت: ما از پیشرفت بوئینگ در فاز 1 برنامه XS-1 بسیار خرسندیم و مشتاقانه منتظر ادامه همکاری نزدیک خود در این پروژه به فازهای 2 و 3 (ساخت و پرواز) هستیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.