سونی ابزار جدیدی برای بازی افراد کم‌توان جسمی معرفی کرد

سونی از پروژه Leonardo خود رونمایی کرد. این پروژه یک کنترلر مدولار جدید برای کمک به بازیکنان دارای ناتوانی جسمی است.

سونی در کنفرانس CES 2023 خود، مدل جدیدی برای PS5 را معرفی نکرد، اما خبرهای خوبی برای علاقمندان برای کنسول و بازی ها از جمله افراد کم توان جسمی داشت.

به گزارش تکناک، این شرکت سیستم Mocopi خود برای ردیابی کل بدن را به منظور استفاده از آن در بازی ها و متاورس در آینده ای نزدیک معرفی کرد.

علاوه بر این، شرکت از پروژه Leonardo خود رونمایی کرد. این پروژه یک کنترلر مدولار جدید برای کمک به بازیکنان دارای ناتوانی جسمی است. بازی‌های ارائه شده اخیر مانند The Last of Us Part 2 و God of War Ragnarok به دلیل وجود امکانات دسترسی بازیکنان دارای ناتوانی جسمی مورد تحسین قرار گرفتند. اکنون سونی فراتر رفته و قصد ارائه دسترسی بیشتر به این بازیکنان را دارد.

پروژه Leonardo چیست؟

کنترلر جدید Leonardo با یک پایه بزرگ و گرد به منظور قرارگیری صاف روی میز طراحی شده است. نصب آن شامل چندین حالت می‌شود. بازیکن می تواند هنگام نصب از یک یا دو کنترلر  Leonardo و یک کنترلر معمولی PS5 DualSense استفاده کند. در نتیجه، می‌توان یک، دو یا سه کنترلر را در یک کنترل‌کننده مجازی ترکیب کرد. علاوه بر این، پروژه Leonardo به کاربر امکان تعویض دستورات دکمه ها و تنظیم آنها مطابق با نیازهای خود را می‌دهد.

همچنین، می توان چندین دکمه را به عملکردهای مشابه و یا دو عملکرد را به یک دکمه اختصاص داد. برای مثال، می‌توان دکمه‌ای را برای فشار R1 + X تنظیم کرد. اهمیت این ویژگی به دلیل امکان استفاده از مهارت‌های متفاوت در بازی‌ها با ترکیبات خاص است.

همچنین امکان اتصال دسته‌های دیگر بازی به پروژه Leonardo سونی وجود دارد. این دسته‌ها در اندازه های مختلف برای مطابقت با نیازهای بازیکن عرضه می شوند. از آنها می توان به منظور نقشه‌برداری از عملکرد دکمه‌ها و سایر تنظیمات در نمایه بازیکن استفاده کرد. حتی می‌توان سه حالت اجرا مجزا برای آنها تنظیم کرد. به عنوان مثال اگر در یک بازی به تنظیمات خاصی و در بازی دیگر به تنظیمات متفاوتی نیاز باشد، می توان دو پیکربندی متمایز برای استفاده در این دو بازی متفاوت را تنظیم کرد. و حتی می توان برای بازی سوم نیز تنظیمات دیگری اجرا کرد.

سونی از پروژه Leonardo خود رونمایی کرد. این پروژه یک کنترلر مدولار جدید برای کمک به بازیکنان دارای ناتوانی جسمی است.

پروژه Leonardo همچنین دارای چهار پورت کمکی 3.5 میلی متری است. با این پورت ها می توان سوئیچ ها، دکمه ها و دسته‌های آنالوگ شخص ثالث را به آن متصل و هر یک از این لوازم جانبی شخص ثالث را پیکربندی کرد. امکانات بی نهایتی در پروژه Leonardo برای کمک به افراد دارای ناتوانی جسمی وجود دارد.

این دستگاه نتیجه همکاری متخصصین است

پروژه Leonardo ،این کنترلر جدید از کار ترکیبی سونی و چندین متخصص در زمینه قابلیت دسترسی شامل SpecialEffect، StackUp و موارد دیگر به وجود آمده است. شایان ذکر است که پروژه Leonardo هنوز در حال توسعه است. در نتیجه، امکان ارائه ویژگی های بیشتری در آینده توسط آن وجود دارد. سازگاری آن با PS5 و نسخه های بعدی کنسول بدیهی است. در حال حاضر، هیچ تاریخی برای عرضه آن وجود ندارد، اما انتظار عرضه در اواخر سال جاری می‌رود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.