پشتیبانی برنامه وب Google Messages از پاسخ مستقیم

برنامه وب Google Messages به ندرت به‌روزرسانی می‌شود، اما در به روز‌رسانی اخیر امکان پاسخ مستقیم به چت‌های RCS مانند اندروید فراهم شده‌است.

به گزارش تکناک، در به‌روزرسانی ۲۰ جولای دسترسی به برنامه Google Messages در تبلت‌های اندروید فقط از آدرس messages.google.com/web فراهم است. طبق اشارات پیشین، برخی اوقات ویژگی‌های برنامه تحت وب با نسخه اندروید برابری نمی‌کند، و اکنون امکان پاسخ مستقیم فراهم شده است.

اکنون، با فشار طولانی روی یک چت، یک دکمه پاسخ در یک دایره آبی در کنار پیام ظاهر و ایموجی‌ها در بالا نشان داده می شود. سپس پاسخ مورد نظر را می‌توان در قسمت متن تایپ کرد.

پیش از این، کاربر امکان کپی متن و حذف آن و همچنین واکنش با ایموجی را با نگه داشتن ماوس روی یک چت RCS در messages.google.com/web داشت (در نسخه تحت وب، به جای کل انتخابگر اندروید فقط هفت گزینه وجود دارد).

گوگل به تازگی قابلیت پاسخ مستقیم به پیام های RCS را در نسخه تحت وب دسکتاپ (PWA) معرفی کرده است. با این به‌روزرسانی، هنگام کلیک طولانی روی متن، چت در بالای فیلد نوشتاری با یک راهنمایی «Reply to message» نشان داده می‌شود و تجربه‌ای شبیه به ویژگی ارائه شده در اکتبر 2022 به اندروید ارائه می‌دهد.

طبق نظرات کاربران، اکنون آنها باید مشکل همگام سازی را برطرف کنند. زیرا اغلب پیام‌های حذفی در تبلت یا نسخه وب باقی می‌مانند.

این یک قابلیت بسیار درخواستی بوده است و پیش از این برنامه وب Messages از نمایش پاسخ‌ها به شکل نقل‌قول‌ها مانند تلفن‌ها پشتیبانی می‌کند.

با توجه به انتقال کلید مستطیلی «Start chat» از بالای فهرست مکالمه به گوشه سمت راست پایین آن ستون و عدم مشاهده قابلیت پاسخ‌های مستقیم در تبلت‌های اندرویدی، به نظر می‌رسد این امکان هنوز در این فرمت فراهم نیست. با توجه به سطح معمول برابری ویژگی‌ها با messages.google.com، فقدان پاسخ‌های مستقیم عجیب است.

در یادداشتی مشابه، اخیراً به‌روزرسانی نسخه Wear OS برنامه Messages با طراحی جدیدی برای پاسخ‌های پیشنهادی مشاهده شده است که به جای دکمه‌های پر، از خطوط باریک برای کلید قرصی‌شکل استفاده می‌شود. این می تواند آماده سازی برای زبان طراحی جدید همزمان با انتشار Wear OS 4 باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.