پشتیبانی مرورگر اِج مایکروسافت از فرمت AVIF

مایکروسافت اعلام کرد پشتیبانی از فرمت AVIF را به به مرورگر اج اضافه می‌کند. AVIF یک رمزگذاری تصویر بر اساس کدک ویدیویی AV1 است

مایکروسافت اعلام کرد پشتیبانی از فرمت AVIF را به به مرورگر اج اضافه می‌کند. AVIF یک رمزگذاری تصویر بر اساس کدک ویدیویی AV1 است و مانند کدک AV1، در مقایسه با سایر فرمت‌های تصویر رایج‌تر کدگذاری کارآمدتری دارد.

به گزارش تکناک، گوگل کروم اولین مرورگر با پشتیبانی از این فرمت در کروم 85 بود. سپس، موزیلا با افزودن سازگاری با این ویژگی در فایرفاکس 93 در اکتبر 2021، وارد عمل شد.

گوگل در سال 2022، پشتیبانی از تصویر AVIF را در کروم 103 ارائه کرد و سپس در نسخه ۱۶.۰ سافاری در iOS 16 نیز از آن پشتیبانی شد.

Leopeva64 کاربر توییتر و افشاگر مطرح، موفق به فعال‌سازی AVIF در Edge Canary شد. نکات مربوط به این تغییر برای اولین بار در اوایل سال جاری در فوریه مشاهده شد. اکنون این افشاکننده تصویر آزمایشی در حال اجرای AVIF را در وب سایت libre-software.net/image/avif-test/ منتشر کرده است..

هنگام اجرا همان آزمایش تصویر در نسخه پایدار Edge 112.0.1722.48، تصویر با فرمت JPEG باز می‌شود:

پشتیبانی AVIF در حال حاضر به طور پیش فرض در Edge Canary در دسترس نیست. کاربرانی که می خواهند این ویژگی را فعال کنند ممکن است بتوانند با استفاده از پرچم “–enable-features=msEdgeAVIF” این کار را انجام دهند.

با این حال، به خاطر داشته باشید که این ویژگی هنوز در دست توسعه است. از این رو، ممکن است کارایی مناسبی نداشته باشد. پشتیبانی از فرمت AVIF در نسخه پایدار نهایی مرورگر اج نباید خیلی دور باشد، و پشتیبانی از این فرمت در نسخه Canary به زودی ارائه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.