مدیاتک تلفن پیام‌رسان ماهواره‌ای به موبایل راه اندازی می‌کند

مدیاتک و شرکت انگلیسی بولیت در حال همکاری برای راه اندازی اولین تلفن پیام رسان ماهواره ای به موبایل در سال آینده میلادی هستند.

مدیاتک و شرکت انگلیسی بولیت در حال همکاری برای راه اندازی اولین تلفن پیام رسان ماهواره ای به موبایل در سال آینده میلادی هستند.

به گزارش تکناک، برخی شرکت ها در حال کار بر روی 6G به منظور جایگزینی 5G هستند. از این میان، به نظر می رسد گرایشی جدید ظاهر شده‌است.

اپل، سیستم ارتباط ماهواره ای را با سری آیفون 14 معرفی کرد. این سیستم شامل SOS Emergency system می‌شود و به فرد امکان ارسال پیام و هشدار در شرایط سخت و بدون اتصال به شبکه سلولار را می‌دهد.

علاوه بر اپل، T-Mobile و SpaceX نیز در حال کار بر روی یک سیستم عمومی تر هستند. گفته می شود سامسونگ نیز سیستم مشابهی را با گلکسی اس 23 معرفی خواهد کرد.

سیستمی که مدیاتک و بولیت قصد پیاده سازی آن را دارند، کاملاً متفاوت است. این فناوری به کاربر امکان ایجاد پیام رسانی یکپارچه بین یک کاربر متصل به ماهواره و دیگری به یک شبکه تلفن همراه معمولی را می‌دهد. سیستم اپل فقط امکان برقراری ارتباط دوطرفه با خدمات اضطراری ایجاد می‌کند، اما اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی آن یک طرفه است.

شراکت مدیاتک و بولیت با هدف ارائه سیستم های ماهواره ای به تلفن های بیشتر

به مدت 18 ماه بر روی توسعه این پروژه کار شده‌است. در اوایل سال جاری، مدیاتک مودم NTN خود (شبکه غیر زمینی) را به نمایش گذاشت و آن را در شرایط آزمایشگاهی ارزیابی کرد. این آزمایش با برقراری ارتباط با یک ماهواره در مدار پایین زمین (LEO) انجام شد. تلفن های ساخت بولیت تنها در 10 ثانیه از طریق ماهواره به یکدیگر متصل می شوند و پیام ارسال می کنند. هنگام از دست دادن اتصال به شبکه تلفن همراه و Wi-Fi ، اتصال آن به اتصال ماهواره ای تغییر می کند. در حال حاضر، جزئیات نحوه عملکرد سیستم مبهم است. اما این شرکت ها اتصال آن را بسیار روان و یکپارچه می‌دانند.

طبق گفته بولیت، اولین گوشی‌ها با تراشه‌های ماهواره دو طرفه مدیاتک در فصل اول سال 2023 ظاهر خواهند شد. این تلفن‌های مقاوم به صورت رایگان از این سرویس حداقل برای سال اول، برخوردار خواهند بود.در مورد اینکه بعداً چقدر هزینه خواهد داشت، صحبتی وجود ندارد.

بولیت برای برندهای خاصی مانند CAT تلفن های مقاوم می سازد. این دستگاه‌ها محصولات خوبی برای افراد مشغول به کار در محیط های دشوار یا مکان های دور افتاده هستند. این ویژگی یک امتیاز مثبت برای این گوشی ها خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.