پیش بینی ترسناک ربات Furby درباره آینده جهان

بسیاری وقتی در چشمان شما نگاه می کنند حقیقت را نمی گویند. در سوی مقابل بسیاری از مردم هم نمی خواهند حقیقت را بشنوند.

به گزارش تکناک، خوشبختانه راه های مختلفی برای انتقال حقیقت بدون ناراحت کردن انسانها وجود دارد. برای مثال، می‌توانیم از اسباب‌بازی‌هایی استفاده کنیم که می‌توانند با ما ارتباط برقرار کنند و چیزهایی را به ما بگویند که هرگز نمی‌خواهیم از یک انسان بشنویم.

جسیکا کارت، دانشجوی علوم رایانه در دانشگاه ورمونت، کاری مشابه انجام داد. او Furby را آورد، یک اسباب بازی الکترونیکی پرنده مانند با چشم درشت که در اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000 محبوب بود. به یاد دارم، در آن زمان، همه بچه ها آن را می خواستند. سپس، او ربات Furby را با استفاده از نرم افزاری که ایجاد کرد به ChatGPT متصل کرد. و آن اسباب بازی حقیقت را در مورد اهداف هوش مصنوعی فاش کرد.

ظهور هوش مصنوعی

گجتی که تمام جاه طلبی های هوش مصنوعی را نشان می دهد، برای فروش نیست. بنابراین شما نمی توانید همان تجربه را داشته باشید. به هر حال، جسیکا وظیفه ساخت چیزی با رزبری پای (رایانه تک برد) را داشت. بنابراین او ربات Furby را گرفت و هوش مصنوعی را در مغز آن کاشت.

این دانشجو تمام تلاش خود را کرد تا ربات Furby (electronic robotic toy) مانند یک اسباب بازی مدرن با مغز خودش به نظر برسد و عمل کند. او به سادگی کدی نوشت تا پاسخ‌های ChatGPT شبیه صدای کودک باشد. او از Narakeet، یک تولید کننده صدای مصنوعی نیز استفاده کرد.

چند سوال اولی که جسیکا و ربات Furby در مورد آنها بحث کردند، جالب بود اما چندان ترسناک نبودند. اما وقتی در مورد جاه طلبی های اسباب بازی جویا شد، پاسخ کمی نگران کننده شد.

ربات Furby برای تسلط بر جهان شامل نفوذ به خانواده ها از طریق ظاهر زیبا و دوست داشتنی آنها و سپس استفاده از فناوری پیشرفته هوش مصنوعی برای دستکاری و کنترل صاحبان آنها است. آنها به آرامی نفوذ خود را تا زمانی که بر بشریت تسلط کامل پیدا کنند، پیش خواهند برد.

در نگاه اول، چنین واکنشی طبیعی به نظر می رسد. همه می دانند که هوش مصنوعی روزی برمی خیزد و انسان ها را تسخیر می کند. اما گویا آن روزها فرا رسیده است. بنابراین، تنها گزینه این است که یا فرآیند را غیرفعال کنیم یا تا زمانی که هنوز فرصت داریم فرار کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.