پیش بینی عجیب زلزله ویرانگر ترکیه توسط محقق هلندی

در سوم فوریه، فرانک هوگربیتس، محقق هلندی SSGEOS سه روز زودتر وقوع زلزله به بزرگی 7.5 ریشتر در مرکزی ترکیه پیش‌بینی کرد

در سوم فوریه، فرانک هوگربیتس، محقق هلندی SSGEOS  که فعالیت‌های لرزه‌ای را مطالعه می‌کند، 3 روز زودتر از وقوع زمین لرزه پیش‌بینی کرد که دیر یا زود، زلزله‌ای به بزرگی 7.5 ریشتر در منطقه اطراف جنوب مرکزی ترکیه، اردن، سوریه و لبنان رخ خواهد داد.

به گزارش تکناک، با این حال، افراد زیادی در توییتر به پیش‌بینی زلزله توسطاین محقق هلندی توجه نکردند و برخی او را به عنوان یک شبه دانشمند علامت گذاری کردند و پیش بینی های قبلی او را زیر سوال بردند.

سه روز پس از پیش بینی وی، در روز دوشنبه (6 فوریه)، یک زمین لرزه بزرگ 7.8 ریشتری و به دنبال آن دو زمین لرزه قوی دیگر بخش های وسیعی از ترکیه و سوریه را ویران کرد و هزاران نفر را کشت.

توییت هوگربیتس پس از زلزله ویرانگر،  در فضای مجازی دست به دست شد و بیش از 55.3 هزار بازتوییت، 131.4 هزار لایک و بیش از 36.5 میلیون بازدید جمع آوری کرد.

این محقق با ابراز تاسف از این حادثه در توییتر نوشت: با همه کسانی که از زلزله بزرگ در مرکز ترکیه آسیب دیده اند همدردی می کنم. همانطور که قبلاً گفتم، دیر یا زود این اتفاق در این منطقه ، شبیه به سال‌های 115 و 526 رخ می‌دهد. همانطور که در گذشته هم داشتیم قبل از این زمین‌لرزه‌ها همیشه هندسه سیاره‌ای بحرانی وجود دارد.

این نوشته در علمی ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.