پیش بینی وال استریت از اقتصاد جهان در سال 2023

برای شروع سال جدید، بلومبرگ نیوز بیش از 500 ارتباط با استراتژیست های وال استریت برای ترسیم چشم انداز اقتصاد و سرمایه گذاری  جهان در سال 2023 داشته که در آن کمتر پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه ای را می توان یافت.

برای شروع سال جدید، بلومبرگ نیوز بیش از 500 ارتباط با استراتژیست های وال استریت برای ترسیم چشم انداز اقتصاد و سرمایه گذاری  جهان در سال 2023 داشته که در آن کمتر پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه ای را می توان یافت.

به گزارش تکناک، بررسی های شرکت بارکلیز کپیتال نشان می دهد اقتصاد جهان در سال 2023 یکی از بدترین سال های خود را در چهار دهه اخیر خواهد داشت و روند کاهشی را در پیش می گیرد.

شرکت تحقیقاتی ند دیویس هم احتمال رکود شدید جهانی را 65 درصد می‌داند. همچنین Fidelity International معتقد است فرود سخت اقتصاد جهانی غیرقابل اجتناب به نظر می رسد.

آنها معتقد هستند سرمایه‌گذارانی که به تازگی سقوط بزرگ سال 2022 را تحمل کرده‌اند، در معرض تهدید دوباره قرار دارند.

در حالی که فدرال رزرو (Federal Reserve) تهاجمی ترین کارزار انقباضی خود را در دهه‌های اخیر افزایش می‌دهد، دیدگاه غالب بر این است که یک رکود، هرچند خفیف، هر دو طرف اقیانوس اطلس را با یک شرایط نسبتا شدیدتر برای سیاست های صلح جویانه تحت تاثیر قرار خواهد داد، حتی اگر تورم به اوج خود رسیده باشد.

digikala

با این حال، احساس حقارت برای پیش‌بینی‌کنندگانی که تا حد زیادی در پیش‌بینی بحران هزینه زندگی در سال 2022 و زیان‌های دو رقمی بازار، شکست خوردند، امری عادی است.

این بار، اجماع پیش بینی ها ممکن است بار دیگر به شدت اشتباه باشد و انبوهی از شگفتی‌های مثبت را به همراه داشته باشد.

گروه گلدمن ساکس (Goldman Sachs Group Inc)،  جی پی مورگان چیسJPMorgan Chase &) (Co و شرکت و مدیریت دارایی UBS، به نوبه خود، اقتصاد را با اجماع نزولی به چالش می کشند، زیرا رشد قیمت کاهش می یابد که نشان دهنده سودهای بزرگ برای سرمایه گذاران در صورت دستیابی به بازار مناسب است.

انتظار یک سال ناهموار در معاملات را داشته باشید. Deutsche Bank AG معتقد است که شاخص S&P در نیمه اول 500 واحد افزایش خواهد یافت و به 4500 خواهد رسید، البته قبل از اینکه در سه ماهه سوم به دلیل رکود 25 درصدی سقوط کند وتا پایان سال 2023 به دلیل اینکه افزایش سرمایه گذاری این شاخص به سطح 4500 باز می گردد.

شاید در نهایت پول آسان در اوراق قرضه به دست آید. پس از اینکه دسته دارایی ها بیشترین ضرر را در دوره مدرن در سال گذشته به همراه داشت، UBS Group AG انتظار دارد بازدهی 10 ساله اوراق قرضه ایالات متحده تا پایان سال به 2.65درصد کاهش یابد.

در همین حال حباب کریپتو ترکیده است. پس از گذراندن سال‌های رونق و شیدایی سوداگرانه به عنوان طلای دیجیتال، اکنون چشم انداز ارزهای دیجیتال در سال 2023 چندان روشن به نظر نمی رسد.

کووید را به خاطر دارید؟ حداقل برای استراتژیست های کلان جهانی، این یک خاطره دور است. با توجه به تلاش پرخطر چین برای بازگشت سریع به اقتصاد جهانی می تواند عواقب سنگینی برای چرخه سرمایه گذاری و مصرف در جهان داشته باشد.

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.