شبکه 6G دنیای مجازی و واقعیت را پیوند می زند

شبکه 6G

در طول کنفرانس جهانی 5G، ژانگ یونگتائو، معاون مدیر کل بخش فناوری اریکسون چین، در مصاحبه ای گفت که شبکه 6G آینده یک افزایش سرعت ساده نیست.

به گزارش تک ناک، او ادعا می کند که شبکه 6G یکپارچگی مجازی و واقعیت را ایجاد خواهد کرد. علاوه بر این، او معتقد است که ارتباطات هولوگرافیک از داستان علمی تخیلی به واقعیت منتقل می شود.
با ادامه توسعه گسترده 5G در چین، شبکه 6G نیز به یک موضوع داغ در صنعت تبدیل شده است. در این نشست ارتباطی، اریکسون “گزارش نوآوری و چشم انداز” را منتشر کرد و چهار سناریو برای سال 2030 پیشنهاد کرد.
این چهار سناریو شامل اینترنت، هوشمندی متصل، دنیای فیزیکی قابل برنامه ریزی دیجیتال و اتصال پایدار جهان است. فناوری‌های پشتیبان پشت آن‌ها شامل اتصالات بی‌نهایت، سیستم‌های قابل اعتماد، شبکه‌های شناختی و قدرت محاسباتی است.

شبکه 6G

وی گفت که در آینده همه ماشین ها به هم متصل خواهند شد که در این صورت می توانیم تصویری آینه ای از دنیای دیجیتال در دنیای فیزیکی تولید کنیم.
بر این اساس، اریکسون نظرات خود را در مورد شبکه 6G مطرح کرد. این شرکت مجدداً تأکید می کند که شبکه 6G یک افزایش سرعت ساده نیست، بلکه یک یکپارچگی مجازی و واقعیت ایجاد می کند. جهان فیزیکی دارای ادراک، عمل و تجربه است. همه اینها را می توان در دنیای دیجیتال مجازی سازی و برنامه ریزی کرد. علاوه بر این، تغییرات در دنیای فیزیکی با تغییرات در دنیای دیجیتال قابل هماهنگی است.

شبکه 6G وحدتی از مجازی و واقعیت ایجاد خواهد کرد
تعداد زیادی از منابع داده را می توان از دنیای فیزیکی به دنیای دیجیتال برد و دنیای دیجیتال را تجزیه و تحلیل کرد. پس از شبیه سازی، نتایج می توانند در دنیای واقعی از طریق درایورهای مختلف کار کنند. به این ترتیب می توان گذشته را ردیابی و تحلیل کرد و آینده را شبیه سازی و پیش بینی کرد. بر اساس تصورات فوق، اریکسون شش حوزه نوآوری را اعلام کرد. حوزه های نوآوری شامل دوقلو دیجیتال، ارتباطات هولوگرافیک، یادگیری ترکیبی، تجربه غوطه ور، انتشار صفر خالص و همچنین نوآوری های تکنولوژیکی است.
ژانگ یونگتائو معتقد است که ارتباطات هولوگرافیک در حال حرکت از داستانهای علمی تخیلی به واقعیت است. او فاش می‌کند که پروژه نوآوری داخلی اریکسون یک ارتباط هولوگرافیک نسبتاً ساده ایجاد کرده است، یک دوربین با لیدار(سیستم تشخیص که با قواعد رادار کار میکند و لی به جای موج صوتی از لیزر استفاده می کند) ، یک تابع تشخیص سه‌بعدی برای تولید منبع داده، و سپس اتصال عینک‌های واقعیت افزوده از طریق تلفن همراه برای تولید جلوه تصویر هولوگرافیک.
این روش در واقع باعث می‌شود که ارتباطات هولوگرافیک از علمی تخیلی به واقعیت تبدیل شود. این مورد استفاده از قبل قابلیت شبه تجاری بودن را دارد. ژانگ یونگتائو ادعا می کند که در مرحله بعدی اپلیکیشن هایی مانند AR و ارتباطات هولوگرافیک سود بیشتری خواهند داشت.

توسعه 5G هنوز تمام نشده است
او خاطرنشان می کند که پایه محکم همه جنبه ساخت شبکه را شامل می شود زیرا بسیاری از پتانسیل های 5G هنوز در حال توسعه هستند. به طور خاص، از نظر ریتم سرمایه گذاری 5G، اریکسون معتقد است که هنوز جای زیادی برای بهبود وجود دارد. علاوه بر این، بر اساس داده های خارجی موسسه فناوری اطلاعات و ارتباطات، تا سال 2025، 3.6 میلیون ایستگاه پایه 5G اضافه خواهد شد.

شبکه 6G
ژانگ یونگتائو گفت : بسیاری از قابلیت های شبکه 5G که من امروز می بینم به آرامی در حال ظهور هستند. بیایید به متاورس و دوقلوهای دیجیتال اشاره نکنیم، فقط با تکیه بر XR، از جمله ارتباطات هولوگرافیک و در صورت گسترش، تقاضا برای ترافیک شبکه و تقاضا برای ظرفیت شبکه به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. این بدان معناست که ده‌ها هزار ایستگاه پایه نمی‌توانند کافی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.