جدی‌ترین رقیب Chatgpt از چین می‌آید

بلومبرگ گزارش داد شرکت بایدو قصد دارد یک سرویس چت بات هوش مصنوعی مشابه ChatGPT OpenAI راه اندازی کند.

به گزارش تکناک، منابع آگاه به بلومبرگ گفتند که  بایدو ،بزرگترین شرکت موتور جستجوی چین قصد دارد در ماه مارس یک چت بات هوش مصنوعی به سبک ChatGPT را معرفی کند و در ابتدا آن را در خدمات جستجوی اصلی خود پیاده سازی کند. این ابزار که نام آن مشخص نشده است، به کاربران اجازه می‌دهد تا نتایج جستجو به سبک مکالمه را مانند پلتفرم محبوب OpenAI دریافت کنند.

پس از گزارش بلومبرگ، سهام این شرکت تا 5.8 درصد افزایش یافت که بزرگترین رشد روزانه در تقریباً چهار هفته گذشته بود.

بایدو  در تلاشی چند ساله برای انتقال از بازاریابی آنلاین به فناوری عمیق تر ،میلیاردها دلار را صرف تحقیق در مورد هوش مصنوعی کرده است. به گفته منابع آگاه سیستم Ernie آن( یک مدل یادگیری ماشینی در مقیاس بزرگ که در طول چندین سال بر روی داده ها آموزش دیده است) پایه و اساس یک چت بات هوش مصنوعی به سبک ChatGPT خواهد بود. بایدو فعلا به طور رسمی در این مورد اظهار نظر نکرده است.

ChatGPT، ابزار هوش مصنوعی OpenAI، از زمان عرضه عمومی خود در نوامبر، در عرض چند روز بیش از یک میلیون کاربر جمع آوری کرده و بحثی را در مورد نقش هوش مصنوعی در مدارس، دفاتر و خانه ها در مجامع مختلف به راه انداخته است است. شرکت‌هایی بزرگ نرم افزاری از جمله شرکت مایکروسافت میلیاردها دلار برای تلاش و توسعه برنامه‌های کاربردی در دنیای واقعی سرمایه‌گذاری می‌کنند، در حالی که دیگران از تبلیغات برای جمع‌آوری سرمایه استفاده می‌کنند. سهام Buzzfeed Inc. در این ماه پس از اعلام برنامه‌های خود برای گنجاندن ChatGPT در محتوای خود بیش از دو برابر رشد کرده است.

digikala

شرکت های بایدو ،هلدینگ گروه Alibaba، هلدینگ Tencent. و ByteDance Ltd. بیشتر اینترنت چین را کنترل می کنند. بایدو پس از عقب افتادن فزاینده از رقبای بزرگتر خود در عرصه هایی مانند تبلیغات موبایلی، ویدئو و رسانه های اجتماعی، در تلاش است تا رشد خود را در عصر موبایل احیا کند. جدا از تحقیق در زمینه هوش مصنوعی، غول جستجوی چین اکنون در حال توسعه فناوری رانندگی خودکار نیز است.

رابین لی، مدیر اجرایی بایدو، ChatGPT را به عنوان نمونه ای مطرح کرد که در آن حوزه این غول فناوری می تواند پیشرو باشد.

او گفت :خیلی خوشحالم که فناوری که هر روز در حال بررسی آن هستیم می تواند توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کند. او هشدار داد که تجاری سازی هوش مصنوعی مولد با تبدیل آن به یک “محصول مورد نیاز همه” می تواند چالش برانگیز باشد.

ChatGPT همچنین علاقه کاربران اینترنت چینی را برانگیخت که مانند افراد دیگر تصاویری از مکالمات غافلگیرکننده با ربات هوش مصنوعی را در رسانه های اجتماعی محلی به اشتراک گذاشتند. این در حالی است که اینترنت داخلی چین به شدت سانسور شده که عمدتاً از سایر نقاط جهان جدا شده است. این مدل از اینترنت به شرکت هایی مانند بایدو کمک می کند تا به عنوان معادل های محلی گوگل، آمازون و فیس بوک پیشرفت کنند.

به غیر از بایدو، چندین استارت آپ چینی نیز در حال بررسی هوش مصنوعی مولد هستند و سرمایه گذارانی مانند Sequoia و Sinovation Ventures را جذب کرده اند.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.