چرا اپل واچ اولترا بدقواره به نظر می رسد؟

باید پذیرفت اپل واچ اولترا یک گجت های پوشیدنی بزرگ است که واقعاً روی مچ‌های کوچک خوب به نظر نمی‌رسد.

به گزارش تک ناک،  پوشیدنی اپل نه تنها بزرگترین ساعت هوشمند این شرکت  تاکنون است، بلکه در میان رقبا نیز غول‌پیکری است که با ردپای حیرت‌انگیز خود متمایز است.

ابزار مقایسه اندازه ما در نشان دادن اینکه اپل واچ اولترا در مقایسه با ساعت هوشمند معمولی چقدر بزرگتر است، به خوبی کار می کند، اما واقعاً تصویری از دورنمای آن در دنیای واقعی ارائه نمی‌کند. یکی دیگر از ابزارهای پوشیدنی مقاوم دیگر، گلکسی واچ 5 پرو، نیز باید به عنوان رقیب اپل واچ اولترا در نظر گرفته شود، بنابراین منطقی است که ببینیم اپل  واچ اولترا در مقایسه با آن چگونه است.

 اپل واچ اولترا دقیقا چه اندازه‌ای است؟

علیرغم اینکه تقریباً هر کسی به میزان بزرگی این ابزار پوشیدنی پی برده است، در واقع تفاوت چندانی با نزدیکترین همتایان و رقبای خود ندارد. با ابعاد 49 در 44 میلی‌متر و وزن 61 گرم (2.16 اونس)، اپل  واچ اولترا یک ساعت هوشمند سنگین است، اما مطمئناً خیلی بزرگ‌تر از اپل واچ سری 8 با ابعاد آن 45 در 38 میلی‌متر و با وزن قابل توجه کمتر 39 گرم (1.37 اونس)، نیست. در امپریال، این اندازه برای Apple Watch Ultra   1.93 در 1.73 اینچ و برای Apple Watch Series 8  1.77 در 1.5 اینچ خواهد بود.

digikala
مقایسه اندازه اپل واچ اولترا و اپل واچ سری 8 در مقابل سامسونگ گلکسی واچ 5 پرو
مقایسه اندازه اپل واچ اولترا و اپل واچ سری 8 در مقابل سامسونگ گلکسی واچ 5 پرو

وقتی گلکسی واچ 5 پرو را در ترکیب قرار می‌دهید، تفاوت ها حتی سریعتر کاهش می‌یابد. با برترین پوشیدنی سامسونگ، یک قاب دایره‌ای به ابعاد 45.4 در 45.4 میلی‌متر (یا 1.79 در 1.79 اینچ) با وزن 46.5 گرم (1.64 اونس) دریافت می‌کنید.

با این حال، برخی از تفاوت های اساسی از نظر ضخامت وجود دارد که بیشتر به دلیل ضخامت رسمی گمراه کننده 10.5 میلی متری Galaxy Watch 5 Pro است. سامسونگ می‌خواهد به ما این باور را بدهد که این پوشیدنی حتی از اپل واچ معمولی سری 8 نازک‌تر است، در حالی که واقعیت این است که ساعت هوشمند سامسونگ از نظر ضخامت بر هر دو برتری دارد.

با یک جفت کولیس مطمئن، ضخامت 15.5 میلی‌متر را اندازه‌گیری کردیم، که به‌طور محسوسی ضخیم‌تر از ضخامت 10.5 میلی‌متری تبلیغ‌شده، و همچنین ضخامت 14.4 میلی‌متری Apple Watch و 10.7 میلی‌متری واچ سری 8 است.

مقایسه ضخامت اپل واچ اولترا در مقابل اپل واچ سری 8 در مقابل سامسونگ گلکسی واچ 5 پرو
مقایسه ضخامت اپل واچ اولترا در مقابل اپل واچ سری 8 در مقابل سامسونگ گلکسی واچ 5 پرو

و در اینجا شکل ظاهری این سه اپل واچ همراه با بند ساعت‌های موجود مربوطه را می‌بینید. توجه داشته باشید که اگرچه اپل واچ اولترا ( line of smartwatches created by Apple Inc ) بزرگ‌تر از اپل واچ معمولی شماست، اما دارای گیره‌هایی به اندازه هر ساعت اپل 45 میلی‌متری اخیر است، که به این معنی است که می‌توانید از مچ‌بندهای موجود خود مجدداً برای  این دستگاه‌ پوشیدنی مقاوم استفاده کنید. این یک خبر عالی برای کسانی است که مجموعه های زیادی از لوازم جانبی اپل واچ را جمع آوری کرده اند.

مقایسه اندازه اپل واچ اولترا در مقابل اپل واچ سری 8 در مقابل سامسونگ گلکسی واچ 5 پرو با باندهای روشن
مقایسه اندازه اپل واچ اولترا در مقابل اپل واچ سری 8 در مقابل سامسونگ گلکسی واچ 5 پرو با باندهای روشن

روی دست چگونه به نظر می رسد؟

پس از بررسی اپل واچ اولترا و استفاده از آن برای مدتی، می توانم از صمیم قلب این واقعیت را تأیید کنم که خیر، این ابزار پوشیدنی فوق العاده بزرگ نیست، و خیر، خیلی روی مچ دست من نامتناسب به نظر نمی‎رسد.

در واقع، من از دسته‌ای از ساعت‌های مکانیکی سنتی استفاده کرده‌ام که حتی بزرگ‌تر هستند و به راحتی یک محدوده 55 و حتی 60 میلی‌متری را اشغال می‌کند. همانطور که گفته شد، باید به خاطر داشته باشید که من یک پسر 6.3 اینچی هستم با وزن 220 پوند هستم، بنابراین مچ دست‌هایم احتمالاً ضخیم‌تر از حد متوسط هستند. در حالی که اپل واچ اولترا مطمئناً به عنوان یک ساعت هوشمند مناسب هر دو جنسیت به بازار عرضه می‌شود، به طور قطع مردانگی را تراوش می‌کند و به آقایان بیشتر می‌نشیند.

به طور کلی، ما احتمالا نباید در رابطه با سایز اپل واچ اولترا را به عنوان یک نمونه تغییر عظیم تلقی کنیم. مطمئناً، بزرگتر از آن چیزی است که ما از اپل انتظار داریم، اما آنقدر بزرگ نیست و عادت کردن به آن به زمان زیادی نیاز ندارد. جدا از شگفتی اولیه، اپل واچ اولترا هرگز نباید شما را از نظر اندازه آزار دهد.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.