چرا فروش آیفون 14 Plus به در بسته خورد؟

آیفون 14 و آیفون 14 Plus از عملکرد خوبی برخوردار نیستند و به نظر می رسد آیفون پایه با صفحه نمایش بزرگ محبوبیتی در میان کاربران ندارد.

آیفون 14 و آیفون 14 Plus از عملکرد خوبی برخوردار نیستند و به نظر می رسد آیفون پایه با صفحه نمایش بزرگ محبوبیتی در میان کاربران ندارد.

به گزارش تکناک، اپل قادر به بازاریابی مطلوب برای آیفون 14 پلاس نبوده است و به همین دلیل موفقیت گوشی های رده بالای آن یعنی آیفون 14 پرو و پرو مکس، علیرغم قیمت گران آنها غیرقابل انکار است و جذابیت آنها به کاربران ثروتمند اپل محدود می‌شود.

شرکت اپل این تصور اشتباه را داشت که یک نسخه با صفحه نمایش بزرگ از آیفون “پایه” توجه کاربران را به خود جلب خواهد کرد. طبق نظر بسیاری از تحلیلگران، اختلاف قیمت بین 14 پرو و 14 پلاس دلیل آن است.

آیفون 14 پلاس نه تنها فاقد برخی ویژگی های آیفون 14 پرو مانند جزیره پویا است، بلکه از همان پردازنده A15 دستگاه تقریبا کامل آیفون 13 پرو مکس، استفاده می کند. بنابراین، بسیاری از کاربران، خرید آیفون 13 پرو مکس دست دوم را به خرید 14 پلاس جدید ترجیح می‌دهند.

هیچ تقاضایی برای آیفون 14 Plus وجود ندارد

آیفون 14 Plus دستگاه بدی نیست. صفحه نمایش آن عالی، طراحی آن زیبا و عملکرد آن نیز مناسب است. اما ویژگی‌های آن به همین موارد محدود می‌شود. نتایج فروش کلی دستگاه منعکس کننده این عدم اشتیاق است. به گزارش دیجی تایمز‍، پگاترون، سازنده آیفون 14 و آیفون 14 پلاس، ماهانه با کاهش درآمد مواجه است و طبق ادعای این کسب و کار تایوانی در ماه نوامبر، درآمد آن 28.3درصد کاهش یافته است.

آیفون 14 و آیفون 14 Plus از عملکرد خوبی برخوردار نیستند و به نظر می رسد آیفون پایه با صفحه نمایش بزرگ محبوبیتی در میان کاربران ندارد.

طبق گزارش دیجی تایمز ، آیفون 14 پلاس بیش از یک ماه پس از مدل های دیگر عرضه شد. در نتیجه این تاخیر در عرضه با استقبال روبرو نشد. در این مدت مشتریان فرصت برای آگاهی از ویژگی های منحصر به فرد آیفون 14 پرو را یافتند و زمانی که متوجه عدم بهره‌مندی آیفون 14 پلاس از آن ویژگی‌ها و نسبت نه چندان قانع کننده کیفیت به قیمت آنها شدند، از آن استقبال نکردند. به نظر می رسد آیفون 14 و 14 پلاس بیشتر نشان‌دهنده یک نسل گمشده است. آنها تنها 36 درصد از فروش گوشی های هوشمند اپل در سال 2022 را به خود اختصاص داده اند.

در 7 سپتامبر 2022، آیفون 14 پلاس و سایر گوشی های هوشمند سری 14 رونمایی شدند. دو روز بعد پیش‌سفارش آنها شروع شد، اما برخلاف سه مدل دیگر، در 16 سپتامبر عرضه نشد. در واقع، آیفون 14 پلاس از 9 اکتبر وارد بازار شد. اکنون در همه فروشگاه‌ها از جمله فروشگاه اپل، پس از مواجهه با چند چالش موجودی حضور دارد.

قیمت آیفون 14 پلاس 128 گیگابایتی از 799 دلار شروع می شود. تنها سه ظرفیت ذخیره سازی شامل 128، 256 و 512 گیگابایت با قیمت‌های ۷۹۹، ۸۹۹ و ۱۰۹۹ دلار ارائه می دهد. سطح 1 ترابایت انواع پرو برای نسخه های پایه و پلاس موجود نیست.

کانسپت آیفون 14 پلاس

مفهوم پشت آیفون 14 پلاس به منظور ارائه یک آیفون با صفحه نمایش بزرگ با قیمت پایین تر از نوع پرو مکس، کار خوبی بود. این گوشی هوشمند با توجه به قیمت آن، دارای ایرادات متعددی است، اما قابلیت رقابت نیز دارد. البته رقیبان آن دستگاه‌های اندرویدی، و محصولات قدیمی اپل هستند. به طور خاص آیفون 13 پرو مکس ، گزینه‌ای است که تنها با کمی هزینه بیشتر به طور قابل توجهی بهتر از آن است.

نکات مثبت آیفون 14 پلاس

  • نمایشگر بزرگ
  • طراحی زیبا
  • صفحه نمایش عالی
  • عملکرد بسیار خوب پلتفرم
  • عمر باتری
  • دوربین خوب
  • حالت شب واقعا موثر
  • وجود iOS، یک سیستم عامل عالی

معایب آیفون 14 پلاس

  • قیمت نسبتاً بالا نسبت به رقبا
  • سرعت شارژ پایین
  • عملکرد نه چندان ویژه دوربین در سناریوهای خاص
  • زوم دیجیتال نامناسب
  • عدم وجود فوکوس خودکار در سنسور فوق عریض
  • عدم وجود فرکانس 120 هرتز در گوشی هوشمند بیش از 799 دلار.

خرید IPHONE 14 PLUS توصیه نمی شود

آیفون 14 پلاس افزونه خوبی به سری آیفون است. این مجموعه گوشی های هوشمند آیفون 14 را تکمیل می کند. با توجه به ساختار قیمت اپل، موقعیت قیمت آن منطقی به نظر می‌رسد و تفاوت 300 دلاری را به نفع آیفون 14 پرو مکس توجیه می کند. همچنین وعده خود درباره ارائه دستگاهی با ترکیب استفاده سنتی و قیمت تقریباً تحت کنترل و صفحه نمایش بزرگ را محقق می‌کند.

آیفون 14 پلاس حتی اگر در بین سری خود جایگاه خوبی داشته باشد، بدون شک مورد تمسخر دستگاه‌های دیگر قرار می‌گیرد. نمونه های مشابه زیادی در دستگاه های اندرویدی با کیفیت بالا و به طور قابل توجهی ارزان تر وجود دارد. در مقایسه با دستگاهی مانند Honor’s Magic4 Pro می‌بینیم که قیمت آن کمی ارزان تر اما از تنظیمات سطح بالا و قوی‌تری برخوردار است.

می‌توان با ۱۰۰ دلار بیشتر، دو مدل فوق‌العاده Vivo’s X80 Pro یا Oppo’s Find X5 Pro ۲۰۲۲ را تهیه کرد. اختلاف قیمت آن قابل توجه نیست. با این حال، با این قیمت، می‌توان یک دستگاه اندرویدی با قابلیت‌های مشابه آیفون ۱۴ پرومکس تهیه کرد. برخی ممکن است مقایسه یک آیفون با یک تلفن هوشمند اندرویدی را لزوماً مقایسه خوبی ندانند. بنابراین می‌توان 14 پلاس را با برخی مدل های قبلی اپل مقایسه کرد.

کدام آیفون ها با صفحه نمایش بزرگ با برچسب قیمتی در حدود 999 دلار عرضه شده‌اند؟ آیفون 13 اینچی پرو مکس! بله، آیفون 13 پرو مکس فوق العاده همچنان تجربه ای کامل و با کیفیت ارائه می دهد و با قیمت 999 دلار در دسترس است. این گوشی هوشمند قهرمان عکس و فیلم 2021، شامل قاب فولادی ضد زنگ با ظاهر صیقلی می‌شود و از صفحه نمایش LTPO با فرکانس 120 هرتز استفاده می کند. آیفون 13 پرو مکس جایگزینی قوی برای آیفون 14 پرو مکس است و عملکرد بهتری نیز نسبت به آن دارد. در نهایت، خرید این گوشی هوشمند توصیه نمی‌شود، زیرا گزینه‌های بهتری با همان قیمت یا حتی پایین‌تر در بازار موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.