چند نکته مهم درباره باتری گوشی‌های آیفون

عمر باتری گوشی های آیفون نسبت به بقیه گوشی ها بیشتر است اما تمام باتری ها به طور طبیعی منقضی می شوند.

عمر باتری گوشی های آیفون نسبت به بقیه گوشی ها بیشتر است اما تمام باتری ها به طور طبیعی منقضی می شوند.

به گزارش تکناک، عملکرد باتری آیفون نیز مانند هر گوشی دیگری، در طول زمان کاهش می یابد. خوشبختانه، ویژگی سلامت باتری اپل به کاربران اجازه می دهد تا بر وضعیت باتری گوشی های  نظارت کنند و چرخه عمرباتری آیفون های خود را افزایش دهند. در این مقاله نحوه تشخیص عمر باقی مانده باتری آیفون توضیح داده شده است.

چگونه عمر باتری آیفون خود را ارزیابی کنیم؟

اپلیکیشن “Coconut Battery” یکی از مطمئن ترین راه ها برای فهمیدن میزان عمر باتری آیفون شما است. این برنامه در مک قابل استفاده است و استفاده از آن ساده است. ابتدا اپلیکیشن “Coconut Battery” را با استفاده از Mac، MacBook یا iMac خود از اینجا دانلود کنید.

اکنون از کابل USB برای اتصال آیفون به مک خود استفاده کنید. پس از اتصال آیفون به مک، اپلیکیشن «Coconut Battery» را باز کنید.این اپلیکیشن گوشی شما را اسکن می‌کند تا بفهمد از عمر باتری آیفون شما چقدر باقی مانده است.

این برنامه ظرفیت شارژ فعلی آیفون را پس از اتصال گوشی به کامپیوتر نمایش می دهد. همچنین تعداد دفعاتی که باتری آن شارژ شده و چه مقدار از ظرفیت شارژ اولیه آن باقی مانده است را نیز نمایش می دهد. این اطلاعات برای تعیین مدت زمان باقی مانده باتری آیفون شما بسیار مهم است.

درک چرخه شارژ باتری

آیفون شما دارای ویژگی «سلامت باتری» است که نشان می‌دهد چند بار باتری را شارژ و تخلیه می‌کنید. یک “چرخه شارژ” زمانی است که تمام انرژی باتری خود را مصرف می کنید و سپس آن را تا 100درصد دوباره شارژ می کنید.

برای مثال، اگر آیفون خود را از 20 درصد به 100 درصد شارژ کنید، 80 درصد چرخه شارژ است. اپل می گوید باتری آیفون تنها پس از 500 دوره شارژ می تواند 80 درصد شارژ اولیه خود را نگه دارد.

بنابراین، اگر باتری شما چرخه های شارژ زیادی را پشت سر گذاشته باشد، احتمالاً قدرت آن کاهش می یابد. اگر آیفون را خیلی کم شارژ کنید، ممکن است بیشتر چرخه های شارژ آن باقی مانده باشد. راهنمای ما در مورد چگونگی افزایش عمر باتری آیفون می تواند به شما کمک کند عمر آیفون خود را افزایش دهید.

چگونه عمر باتری تلفن خود را طولانی تر کنیم؟

ابتدا باتری را از دمای شدید دور نگه دارید. اپل می گوید محدوده دمایی ایده آل برای عملکرد دستگاه بین 16 تا 22 درجه سانتی گراد است. بسیار مهم است که دستگاه را از مکان هایی که دمای محیط بالاتر از 35 درجه سانتیگراد است دور نگه دارید، در غیر این صورت ممکن است ظرفیت باتری برای همیشه آسیب ببیند.

شارژ دستگاه در محیطی با دمای بالا ممکن است به دستگاه آسیب بیشتری وارد کند.

هنگامی که دمای باتری از دمای توصیه شده بیشتر شود، سیستم عامل ممکن است پس از رسیدن باتری به شارژ 80 درصد، آن را متوقف کند.

نگهداری باتری ها حتی در دمای بالا می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. هنگام استفاده از دستگاه در شرایط بسیار سرد، ممکن است متوجه کاهش عمر باتری شوید، اما این موقتی است.زمانی که دمای باتری به محدوده عملکرد عادی بازگردد، عملکرد آن نیز به حالت عادی باز خواهد گشت.

اپل همچنین توصیه می کند که هنگام شارژ کردن گوشی ها ،برخی از قابهای محافظ، ممکن است باعث ایجاد گرمای بیش از در گوشی شود که بر ظرفیت باتری نیز تأثیر می گذارد.اگر متوجه شدید که دستگاه شما هنگام شارژ داغ می شود، ابتدا قاب را بردارید.

اگر دستگاه برای مدت طولانی استفاده نمی شود، دو عامل کلیدی وجود دارد که بر سلامت کلی باتری تأثیر می گذارد: دمای محیط و درصد باتری

توصیه های اپل برای محافظت از باتری گوشی در حالت خاموش

دستگاه خود را به طور کامل شارژ یا تخلیه نکنید.اگر دستگاه خود را با باتری کاملاً تخلیه شده خاموش کنید، ممکن است باتری در حالت تخلیه عمیق قرار گیرد و شارژ مجدد آن غیرممکن شود.  برعکس، اگر یک دستگاه کاملا شارژ شده را برای مدت طولانی ذخیره کنید، ممکن است مقداری از ظرفیت باتری را از دست بدهید و عمر باتری را کاهش دهید.

دستگاه را در در حالت خاموش در محیط خنک و غیر مرطوب زیر 32 درجه سانتیگراد نگهداری کنید.اگر قصد دارید دستگاه را بیش از شش ماه خاموش کنید، باید دستگاه را هر شش ماه 50 درصد شارژ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.