چهار دلیل کاهش استفاده از تردز

کاهش استفاده از تردز پس از اوج گیری آن در زمان راه اندازی زیاد اتفاق عجیبی نیست ومی توان از چند منظر آن را بررسی کرد.

به گزارش تکناک، در ابتدا همه می خواستند برنامه جدید ارائه شده در این حیطه را بررسی کنند. اما برای متا این کاهش روزافزون تعداد کاربران فعال و زمان صرف شده در برنامه خبر بدی به حساب می‌آید.

کاهش بیشتر استفاده از تردز

تردز همزمان با ایجاد محدودیت در نرخ مشاهده در توییتر که و افزایش تقاضا برای برنامه جایگزینی به دلیل مشکلات رو به رشد این پلتفرم، ارائه شد.

تردز در ابتدا توانست تنها در پنج روز به 100 میلیون کاربر دست یابد و رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد و حتی تعداد کاربر تماشایی ChatGPT را شکست داد.

البته مشاهده اوج در زمان راه اندازی، و به دنبال آن کاهش با ارضا شدن کنجکاوی افراد، تعجب آور نیست. اما احتمالا مقیاس این کاهش متا را نگران کرده است، و این کاهش استفاده هنوز ادامه دارد.

طبق داده‌های تحلیلی WSJ، کاربران فعال روزانه (DAU) و زمان صرف شده در برنامه با کاهش زیادی روبرو بوده است.بر اساس برآوردهای شرکت اطلاعاتی بازار Sensor Tower، برای دومین هفته متوالی، تعداد کاربران فعال روزانه در تردز به 13 میلیون، حدود 70 درصد نسبت به اوج در 7 جولای کاهش یافته است.

میانگین زمانی که کاربران در برنامه های iOS و اندروید صرف می کنند نیز از 19 دقیقه به ۴ دقیقه کاهش یافته است.

احتمالاً ایلان ماسک نفس راحتی می کشد که آمار توییتر را در حدود 200 میلیون کاربر فعال روزانه و میانگین زمان استفاده از این پلتفرم را در حدود 30 دقیقه در روز ثابت نگه داشته است.

چهار دلیل احتمالی کاهش استفاده از تردز

یکی از دلایل واضح، عدم علاقه‌ی متا به ارائه بسیاری از ویژگی های درخواستی کاربران اولیه است. یکی از این ویژگی‌ها وجود فید زمانی ضروری است.

دلیل دوم مشکل وجود افراد فعال کم در پلتفرم و درنتیجه بازدیدکنندگان منفعل دلیلی برای صرف زمان کمتر در آن را دارند.

طبق نظر کاربران، مشکل اصلی آنها با تردز تعلق آن به فیس بوک است، که به آن اعتماد ندارند،  بنابراین فقط سعی می کنند از آن برای موارد بسیار ضروری استفاده کنند و احتمالا این مسأله تغییر نخواهد کرد.

دلیل سوم، فعال ترین حساب‌ها در تردز ، به جای افراد، برندها هستند. با وجود عدم اجازه این پلتفرم برای تبلیغات، این می‌تواند آن را به سوی یک پلتفرم تجاری محض سوق دهد.

و دلیل چهارم، وجود یک مشکل فنی در به‌روزرسانی برنامه iOS شامل  برخی از ویژگی‌های درخواستی و در نتیجه توقف ارائه آن است.

طبق پست کامرون راث، مهندس نرم‌افزار اینستاگرام، روز سه‌شنبه در تردز ، نسخه iOS این برنامه شامل به‌روزرسانی‌ای دارای ویژگی‌های جدید بسیاری، شامل ترجمه، یک تب فالو در فید Activity و یک ویژگی اشتراک جدید بود.

با این حال، راث روز چهارشنبه در یک پست جداگانه توقف عرضه این به‌روز‌رسانی را اعلام کرد و گفت شرکت در حال بررسی مشکل موجب رخداد مشکل در شبکه است.

طبق اشارات مایکل پوتاک، راه‌اندازی تردز یک تغییر نگرش جالب برای مارک زاکربرگ، بنیانگذار متا بود، زیرا زمانی زاکربرگ درباره هر پلتفرمی که یک رکورد دائمی و عمومی از پست‌های کاربران ایجاد می‌کند، ابراز نگرانی کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.