چگونه از رمز عبور خود در برابر هوش مصنوعی محافظت کنیم؟

 پلتفرمی به نام PASSGAN با استفاده از هوش مصنوعی توانسته است بسیاری از رمز های عبور کاربران را شناسایی کند. این امر اهمیت تعریف رمز عبور ایمن را بیشتر از قبل کرده است.

به گزارش تکناک، احتمالا فکر می‌کنید که رمزهای عبور آنلاین شما برای جلوگیری از نفوذ هکرها، به اندازه کافی امن هستند ولی هوش مصنوعی باعث شده که رمز عبور قدرتمند شما آنطور که فکر می‌کنید، ضدهکری نباشد.

یک پلتفرم به نام PASSGAN (شبکه متخاصم تولید کننده رمز عبور) که بر پایه هوش مصنوعی استوار است، موفق به باز کردن 51 درصد از رمزهای عبور در کمتر از 60 ثانیه و 71 درصد رمزهای عبور در کمتر از یک روز شد. این پلتفرم باعث نگرانی بسیاری از کاربران اینترنت شده است، چرا که مطالعات نشان داده‌است که می‌تواند با استفاده از این پلتفرم  15.6 میلیون رمز عبور را شناسایی کند. این خبر توسط HOME SECURITY HEROES از طریق 9TO5GOOGLE در یک مطالعه منتشر شده است.

قبل از بررسی نتایج، شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت این شرکت، رمز عبوری که در حال حاضر استفاده می‌کنید یا قصد دارید استفاده کنید را تایپ کنید و مدت زمان تخمینی لازم برای باز کردن آن توسط هوش مصنوعی را مشاهده کنید. به عنوان مثال، در صورت استفاده از PHONEFAN99 به عنوان رمز عبور، تشخیص آن توسط هوش مصنوعی ۶ ماه زمان می‌برد، اما باز کردن رمز عبور SUPERCALIFRAGILISTICEXPIALIDOCIOUS  حدود ۶ کوادریلیون سال طول می کشد.

این مطالعه نشان می‌دهد که هوش مصنوعی با نام PASSGAN، قادر به شکستن 51 درصد از رمزهای عبور رایج در کمتر از 60 ثانیه و 65 درصد از آن‌ها در کمتر از یک ساعت است. همچنین، 71 درصد از رمزهای عبور رایج را می‌توان در کمتر از یک روز بازکرد و برای 81 درصد از آن‌ها کافیست کمتر از یک ماه زمان صرف شود. PassGAN قابلیت یادگیری خودکار توزیع رمزهای عبور واقعی از افشای رمزهای واقعی را دارد.

کاربران برای محافظت از اطلاعات خود در برابر این پلتفرم حدس رمز عبور مبتنی بر هوش مصنوعی، باید رمزهای عبوری شامل حداقل 12 کاراکتر با ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادها بسازند. رمز عبور 12 کاراکتری متشکل از اعداد را می توان در کمتر از 25 ثانیه باز کرد ولی استفاده از حروف بزرگ و کوچک می تواند زمان مورد نیاز برای کشف آن را به 289 سال رساند. همچنین اگر علاوه بر اعداد، حروف بزرگ و کوچک و نمادها به رمز عبور اضافه شود، این عبارت می تواند تا 30 هزار سال از هوش مصنوعی در امان باشد.

طبق این مطالعه، یک رمز عبور 18 کاراکتری با استفاده از حروف کوچک می تواند به مدت 22 میلیون سال در مقابل هوش مصنوعی مصون بماند، در حالی که با افزودن حروف بزرگ، این محافظت تا 7.23 میلیارد سال افزایش می یابد.

پیشنهادات دیگر برای افزایش امنیت حساب ها، شامل استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA) است. با استفاده از این روش هنگام ورود به برنامه، کدی به گوشی شما ارسال می شود و برای باز کردن برنامه مذکور باید آن را وارد کنید. همچنین، از یک رمز عبور برای چندین حساب کاربری و برنامه استفاده نکنید. در صورت امکان، از رمز عبور تصادفی پیشنهاد شده استفاده کنید و رمزهای عبور خود را ، مخصوصاً برای برنامه‌های بانکی و سایر برنامه‌های مالی به صورت مداوم بروزرسانی کنید.

علاوه بر این، توصیه دیگر وارد نشدن به برنامه‌های مالی و سایر برنامه‌های حساس از طریق شبکه Wi-Fi عمومی است.

هر چند که ممکن است ایمن نگه ‌داشتن رمزهای عبور خود به نظر کار سختی باشد، اما تلاش برای جلوگیری از نفوذ یک هکر به برنامه‌ها و حساب‌های مهم ارزش دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.