چگونه از ویژگی های برنامه تردز استفاده کنیم؟

تردز در حال سبقت از توییتر است و به عنوان یکی از سریع‌ترین برنامه‌های اجتماعی در کسب محبوبیت، جایگاه خود را به دست می‌گیرد.

به گزارش تکناک، از آنجایی که این برنامه بسیار جدید است، ویژگی های زیادی دارد که ممکن است چندان واضح نباشند. در اینجا به چند مورد از ویژگی‌های مشاهده شده در طول راه اندازی اولیه، از جمله نادیده گرفتن افراد و دنبال کردن سریع سایر کاربران تردز می‌پردازیم.

در عرض چند روز، بیش از 100 میلیون نفر در تردز ثبت نام کرده‌اند. این رقم چند روز پیش توسط مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا منتشر شد، بنابراین تعداد کاربران در زمان نگارش این مقاله نیز بسیار بیشتر خواهد بود.

برنامه تردز ترکیبی از اینستاگرام و توییتر است و توسط متا، شرکت مادر اینستاگرام توسعه یافته است و از زمان عرضه، شخصیت اجتماعی از اینستاگرام با قالبی از توییتر به خود گرفته است. ببینید، « تردز » شامل قالب دربرگیرنده انواع بسیاری از محتوا می‌شود.

برنامه تردز برخلاف شباهت باورنکردنی آن به غول اجتماعی ناپایدار توییتر، دارای چند ویژگی می‌شود که به طور عمومی تبلیغ نشده است.

فالو سریع وآسان

یکی از بزرگترین ویژگی‌ها که علت عدم وجود آن در برنامه تردز تاکنون مشخص نیست، ویژگی Quick Follow است. در این برنامه به جای وارد شدن به پروفایل فرد و زدن دکمه Follow، می‌توانید به سادگی روی نماد بعلاوه در کنار پروفایل کاربری او ضربه و او را فالو کنید.

این ویژگی بسیار مفید به نظر می‌رسد و از آنجایی که برنامه به اینستاگرام متصل است، پیشنهادات فالو مفید زیادی ارائه می‌دهد. ضربه روی نماد کوچک به علاوه در کنار پروفایل افرادی که از قبل می شناسیم به معنی وجود امکان فالو آسان بسیاری از افراد در زمان کوتاه است.

میانبر ایجاد رشته جدید

در این برنامه، هر پست یک «thread/ رشته» نامیده می شود. کاربران می توانند چندین رشته را به هم متصل کنند و یک پست طولانی که همیشه به محتوای اصلی مرتبط است، ایجاد کنند. در استفاده معمول، می‌توان پیش‌نویس یک پست را ایجاد و روی «Add to a thread» ضربه زد. سپس یک پست ثانویه را به آن پیوند داد. با این کار رشته طولانی کاربر حتی قبل از انتشار آن ایجاد می شود.

برنامه شامل یک میانبر کاربردی به‌جای انتخاب «Add to a thread»، نیز می‌شود و می‌توان به سادگی اولین پست خود را پیش نویس کرد و با ۳ بار زدن Enter روی صفحه کلید خود، یک رشته جدید ایجاد کرد. سپس مکان نما به یک صفحه خالی منتقل و به طور خودکار به پست قبلی متصل می‌شود.

این کار را می توان بارها و بارها انجام داد و یک رشته طولانی ایجاد کرد. استفاده از این میانبر یا کلیک روی باکس پست جدید به یک اندازه آسان است، اما استفاده از صفحه کلید این عملکرد را در حافظه ماهیچه‌ای ثبت می‌کند.

بی‌صدا کردن پروفایل‌ها

تردز در ابتدا شامل یک صفحه اصلی مستقیماً از الگوریتم اینستاگرام استخراج شده و محتوای کم اهمیت بود. هرچه افراد بیشتری را در Threads دنبال کنید، صفحه اصلی شما پر از محتوای بیشتر و مفیدتر می‌شود، اما نحوه استفاده از آن نیاز به آموزش دارد.

در صورت برخورد با حساب‌هایی که نمی‌خواهید از محتوای آن مطلع شوید، می‌توانید آن کاربر را «mute» کنید. این ویژگی در بین پلتفرم‌های اجتماعی بسیار رایج است، اما این رواج از کاربرد آن کم‌ نمی‌کند. تنها فرایند مورد نیاز، انتخاب منوی سه نقطه در یک پست از حساب تردز و انتخاب گزینه Mute است.

Mute کردن فردی در تردز ، موجب عدم نمایش پست‌های او به شما می‌شود و امکان مرور برنامه بدون مشاهده محتوای او را فراهم می‌کند و فرد مورد نظر از این مسأله مطلع نمی‌شود.

عدم نمایش کلمات نامطلوب

یکی دیگر از امکانات عدم نمایش محتوا، استفاده از ویژگی Hidden Words است. بدین منظور به Privacy پروفایل خود مراجعه، Hidden Words را بیابید و روی آن ضربه بزنید.

این بخش به شما امکان تنظیم عدم نمایش پاسخ های توهین آمیز و پاسخ های حاوی کلمات یا عبارات مشخص را می‌دهد. در پایین صفحه Hidden Words، می‌توانید کلمات یا عبارات مورد نظر برای عدم نمایش را وارد کنید.

به نظر نمی‌رسد این ویژگی پست‌هایی را که با آن‌ها تعاملی نداشته‌اید را مانند ویژگی hide توییتر پنهان ‌کند. این ویژگی در توییتر برای پنهان کردن پست‌های اسپویلر یا بی‌صدا کردن موضوعات خاص مفید است، اما در این برنامه کاربرد متفاوتی دارد.

تردز هنوز کاملاً جدید است، بنابراین با پیشرفت برنامه، ویژگی‌های بیشتری در راه است. در حال حاضر نسخه بتا اندروید برای عموم عرضه شده است. و احتمالا قبل از انتشار نسخه نهایی چند ویژگی خوب دیگر را در خود جای خواهد داد. با توجه به دستیابی به 100 میلیون حساب در عرض چند روز، دلیلی وجود ندارد که برنامه ارائه ویژگی‌های بیشتر را متوقف کند و تجربه بهتری ارائه ندهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.