چگونه برنامه‌های آیفون را سازماندهی کنیم

احتمالاً روش‌های متفاوتی به اندازه تعداد کاربران آیفون، برای سازماندهی برنامه‌های آیفون وجود دارد و اکثر کاربران روش‌های مختلفی را امتحان می‌کنند.

به گزارش تکناک، به نظر می‌رسد یکی از منطقی‌ترین روش‌های سازماندهی برنامه‌ها بر اساس دسته آنها، یعنی قرار‌دادن برنامه های چت در پوشه ای به نام Chat، دوربین و سایر برنامه های مرتبط با عکاسی در پوشه ای به نام Photography باشد.

اما با افزایش تعداد اپلیکیشن‌ها، مشکلات این رویکرد بیشتر می‌شود. یکی‌از این مشکلات یادآوری نحوه دسته‌بندی برنامه‌ها و دومی، کنارهم قرار گرفتن برنامه‌ها پر استفاده و کم استفاده است.

بهترین حالت دسته‌بندی برنامه‌ها بر اساس میزان استفاده است. برنامه‌های مورد استفاده مداوم بهتر است بدون دسته بندی و در صفحه اصلی هوم یا در دسته بندی‌های صفحه اول به ترتیب مورد نظر به‌منظور امکان دسترسی سریع به آنها قرار گیرند.

حال می‌توان برنامه های دیگر که به طور انحصاری در موقعیت‌های خاص مانند محل‌کار، سفر، یا موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند را در دسته‌ها یا صفحات جداگانه قرار داد.

مقوله بعدی برنامه‌های ضروری کم استفاده موجود در آیفون ها است که حضور آنها لازم است اما همیشه به کار نمی‌آیند. این برنامه‌ها را می‌توان در صفحات بعدی یا دسته بندی‌های دیگر قرار داد.

همچنین می‌توان آنها از صفحه برنامه‌ها حذف و فقط در App Library نگه داشت یا با جستجو به آنها دسترسی پیدا کرد. درApp Library برنامه‌ها بر اساس پیشنهادات دستگاه، برنامه‌های  اخیرا افزوده شده، رسانه‌های اجتماعی و غیره در گروه‌های ۴ تا ۷ تایی دسته‌بندی می‌شوند و برای خلوت شدن صفحه هوم بسیار به کار می‌آید.

پس دسته بندی موثر می‌تواند بر اساس مکان، موضوع و زمان استفاده باشد. هر کدام از این موارد را نیز می‌توان اولویت‌بندی کرد و برنا‌مه‌ها را به ترتیب اولویت مورد نظر در صفحات مختلف قرار داد.

البته، همچنین می‌توان بدون سازمان‌دهی، تنها برنامه‌های پراستفاده را روی صفحه اصلی هوم قرار داد و سپس از جستجو برای سایر موارد استفاده کرد. اما همچنان وجود امکان دسترسی سریع به برنامه‌های پر استفاده، تجربه‌ای روان‌تری ارائه خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.