چگونه بند ساعت هوشمند خود را ضدعفونی کنیم؟

آیا به طور مرتب بند ساعت هوشمند خود را ضدعفونی می کنید؟ اگر این کار را تاکنون انجام نداده اید، بهتر است از این به بعد این کار را انجام دهید.

به گزارش تکناک، یک مطالعه علمی که در ماه می منتشر شد، 20 بند مختلف ساعت هوشمند را مورد بررسی قرار داد و نشان داد که 95 درصد آنها به حداقل یک نوع باکتری مضر آلوده شده اند که این مسئله می تواند باعث بیماری شود.

در این مقاله توضیح داده شد که چگونه محققان بندهایی را که توسط 20 فرد تصادفی و ناشناس استفاده می شد، آزمایش کردند. جنس این بندها لاستیکی، پلاستیکی، پارچه، فلز و چرم بودند. این مقاله اشاره کرد که ما ساعت‌های هوشمند خود را هنگام ورزش کردن، شنا کردن، در آغوش گرفتن حیوانات خانگی، غذا خوردن و خوابیدن استفاده می‌کنیم، اما اغلب آنها را ضدعفونی نمی‌کنیم.

از 20 بند ساعت، محققان فهمیدند که 85٪ استافیلوکوکوس اورئوس (استاف اورئوس)، 60٪ اشریشیا کلی (E. coli) و 30٪ باکتری سودوموناس آئروژینوزا داشتند. بندهای لاستیکی و پلاستیکی بالاترین میزان باکتری های مضر را داشتند، در حالی که بندهای فلزی کمترین میزان باکتری را داشتند.

محققان به این نتیجه رسیدند که مچ بندهایی که اغلب روزانه بدون تمیز کردن معمولی استفاده می‌شوند، ممکن است باعث تجمع باکتری‌های بیماری‌زا شوند. آنها این موضوع را اهمیت بهداشت عمومی نامگذاری کردند و گفتند که اگر بندهای ساعت خود را اغلب ضدعفونی کنیم، می توان از بیماری جلوگیری کرد.

نحوه ضدعفونی بند ساعت هوشمند

  1. ساعت خود را از مچ دست خود دربیاورید.
  2. از اسپری ضد عفونی کننده لیزول یا یک پاک کننده 70 درصد اتانول مانند آن دستمال مرطوب های الکلی کوچک استفاده کنید. محققان سرکه سیب را نیز آزمایش کردند، اما متوجه شدند که حتی پس از 5 دقیقه تمیز کردن، روی باکتری استاف اورئوس موثر نیست.
  3. بند ساعت خود را پاک کنید سپس به پاک کردن ادامه دهید. محلول لیزول و 70 درصد الکل 99.99 درصد از باکتری های coli، Staph aureus و P. aeruginosa را پس از 30 ثانیه تماس از بین بردند.
  4. اگر مچ بند پلاستیکی دارید، به مدت 2 دقیقه به پاک کردن ادامه دهید. محققان متوجه شدند که 30 ثانیه قرار گرفتن در معرض لیزول یا اتانول 70 درصد برای از بین بردن باکتری های مضر روی نوارهای پلاستیکی کافی نیست.

این که هر چند وقت یکبار نیاز به انجام این کار دارید، در این تحقیق مشخص نشد اما محققان گفتند بهتر است به طور معمول این کار را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.