چگونه تلفن اندرویدی را به وبکم تبدیل کنیم؟

صرف نظر از اینکه از خانه کار می کنید یا نه، احتمالاً وبکم لپ تاپ شما کیفیت چشمگیری ندارد ومورد رضایت شما نیست.

به گزارش تکناک، در بیشتر موارد، خرید یک وبکم اختصاصی کیفیت ویدیوی شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. اما برای چنین عملکردی نیاز به پرداخت پول برای وبکم نیست و می‌توان از گوشی هوشمند اندرویدی خود بدین منظور استفاده کرد.

تلفن‌های امروزی با سخت‌افزار دوربین چشم‌گیر ارائه می‌شوند و استفاده از آن‌ها برای برقراری تماس‌های ویدیویی در رایانه منطقی به نظر می‌رسد.

تنها در صورت شرکت در چندین کنفرانس ویدیویی در روز، سرمایه گذاری روی یک وبکم اختصاصی با کیفیت بالا برای جلسات غیر متداول منطقی به نظر می‌رسد.در غیر این صورت، تلفن‌های هوشمند می‌توانند مانند یک وب‌کم بی‌سیم بسیار مناسب و به مراتب بهتر از وب‌کم لپ‌تاپ عمل کنند.

استفاده از DroidCam برای تبدیل دستگاه اندرویدی به وب‌کم شخصی

هنگام تبدیل گوشی به یک وبکم، برنامه‌های مختلفی ادعای برخورداری از عملکرد بهتر نسبت به رقبای خود دارند. در این میان، DroidCam در بین همه گزینه ها بهترین است، شامل یک تجربه ورود بسیار ساده می‌شود و همه موارد ضروری را در نسخه رایگان خود ارائه می دهد. در ادامه، به نحوه استفاده از برنامه DroidCam برای تبدیل دستگاه اندرویدی به وب کم قابل حمل برای برگزاری جلسه ویدیویی پرداخته شده‌است.

  1. DroidCam را در گوشی اندرویدی خود از لینک بالا دانلود کنید.
  2. در مرحله بعد، باید نسخه دسکتاپ DroidCam را روی لپ تاپ/رایانه شخصی خود دانلود کنید.
  3. DroidCam را در گوشی خود باز و مجوزهای صوتی و تصویری را صادر و از اتصال تلفن و رایانه شخصی خود به یک شبکه WiFi اطمینان حاصل کنید.
  4. برنامه DroidCam را روی رایانه شخصی خود نصب و مجوز‌های مورد نیاز را تأیید کنید. سپس محل نصب را انتخاب و روی نصب کلیک کنید.
  5. اکنون نسخه رایانه شخصی را اجرا کنید. یک کادر پاپ آپ کوچک با سه گزینه برای اتصال به تلفن اندرویدی خود مشاهده خواهید کرد. اتصال Wi-Fi گزینه پیش فرض خواهد بود.
  6. شما باید آدرس IP و پورت را در فیلدهای Wi-Fi وارد کنید. به برنامه تلفن همراه برگردید و به دنبال IP و مقادیر پورت WiFi بگردید. این مقادیر را به ترتیب در فیلدهای Device IP و DroidCam Port در را در PC client وارد کنید.
  7. مطمئن شوید که هر دو گزینه ویدئو و صدا انتخاب شده اند، سپس دکمه Start را بزنید. اگر همه چیز به درستی تنظیم شده باشد، پیش نمایشی از فید ویدیو را در سرویس گیرنده دسکتاپ DroidCam خواهید دید.
  8. به طور پیش فرض، برنامه از دوربین عقب شما استفاده می کند، اما در صورت تمایل امکان استفاده از دوربین جلو نیز وجود دارد. با کلیک بر روی نماد دوربین واقع در کنار منوی سه نقطه در اپلیکیشن موبایل می توانید دوربین را تغییر دهید.
  9. گام بعدی تنظیم برنامه کنفرانس ویدیویی خود برای استفاده از فید DroidCam خواهد بود. بدین منظور، برنامه کنفرانس ویدیویی مورد نظر خود را راه اندازی و جلسه ای را آغاز کنید. به طور پیش فرض، برنامه از وب کم داخلی استفاده می کند. برای تغییر آن، settings را باز و ویدیو را به DroidCam source 2 یا DroidCam source 3 تغییر دهید.
  10. برای صدا، می‌توانید از میکروفون تلفن خود استفاده کنید یا به میکروفون رایانه خود بسنده کنید. برای تغییر ورودی میکروفون به گوشی هوشمند خود، به audio settings در برنامه کنفرانس خود بروید و در زیر گزینه میکروفون، DroidCam Virtual Audio را انتخاب کنید.
  11. اکنون تنها اقدام مورد نیاز، تنظیم مکان گوشی هوشمند است. بدین منظور می‌توانید از یک پایه تلفن ساده استفاده کنید. همچنین در صورت داشتن یک سه پایه کوچک می توانید گوشی خود را روی آن قرار دهید.

در نسخه رایگان DroidCam فقط امکان استفاده از کیفیت SD وجود دارد. با خرید DroidCam X، نسخه پولی برنامه، امکان استفاده از کیفیت ویدیوی بالاتر (1080p) و ویژگی‌های اضافی مانند FPS صاف، آینه‌کاری ویدیو، قابلیت تنظیم، فوکوس خودکار، روشنایی و کنتراست و موارد دیگر فراهم می‌شود. که بسته به نیاز کابر، ممکن است ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.