چگونه سرعت وایفای گوشی را بالا ببریم؟

با وایفای کند، اینترنت گردی، خواندن مقالات و از همه مهمتر تماس و برقراری ارتباط با دیگران، آزاردهنده و خسته کننده می شود.

به گزارش تکناک، وقتی وایفای روی گوشی شما کند عمل می کند، به طور کلی این موضوع ربطی به ISP یا همان شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی شما ندارد. به عبارت دیگر، اتصال اینترنت ممکن است کاملاً خوب باشد، اما همچنان ممکن است سرعت وایفای شما پایین باشد. در چنین مواقعی می‌توانید چندین کار انجام دهید تا وای‌فای روی گوشی‌ شما همانطور که باید، کار کند.

بررسی کنید که آیا اتصال به اینترنت کند است یا خیر

قبل از هر چیز دیگری، باید مطمئن شوید که اتصال به اینترنت دلیل مشکل کند بودن وایفای نیست. برای تایید این موضوع، لپ تاپ خود را با کابل اترنت به اینترنت وصل کنید. روتر شما باید دارای پورت های اترنت در پشت باشد تا این اتصال برقرار شود.

پس از اتصال، سرعت اینترنت خود را بررسی کنید. می توانید برای این کار از سایت های Ookla یا Fast.com استفاده کنید. آیا پهنای باند مورد انتظار خود دریافت می کنید؟ اگر نه، با شرکت ارائه دهنده اینترنت خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید که مشکل پیش آمده را رفع کنند.

برای سرعت وای فای بهتر، روتر را در موقعیت بهتری قرار دهید

یکی از دلایل اصلی کندی وای فای در گوشی شما، موقعیت روتر وای فای است. به طور کلی، روترها بردی معادل چند صد متر دارند. اما حتی با چنین محدوده بالایی، ممکن است زمانی که موقعیت یابی درست انجام نشود، اینترنت ضعیف شود.

یک قانون کلی این است که روتر را در جایی قرار دهید که از همه اتاق ها دید مستقیم به آن وجود داشته باشد. به عبارت دیگر بهترین مکان برای قرار دادن روتر، وسط خانه است. از این طریق، حداقل دیوارها بین تمام اتاق ها و روتر وجود خواهد داشت. این راه حل ساده می تواند به سرعت مشکل وایفای کند را حل کند.

ضمنا شما می توانید از طریق نماد وایفای در نوار وضعیت، بررسی کنید که آیا روتر در موقعیت مناسبی قرار دارد یا خیر. وقتی نماد پر است، به این معنی است که سیگنال وایفای قوی دارید. وقتی کمی خالی است، به این معنی است که سیگنال ضعیف است، اما اینترنت همچنان باید به اندازه کافی سریع باشد.

زمانی که نماد وایفای روی گوشی نیمه خالی یا تقریبا خالی است، سیگنال ضعیف است. در این صورت وایفای کند خواهد بود و انجام هر کاری در اینترنت برای شما سخت خواهد بود. اگر نماد وایفای گوشی شما در این حالت است، موقعیت روتر دلیل کندی وایفای است. روتر را در وسط قرار دهید.

با توجه به این نکته، اگر محدوده قرار دادن روتر دلیل مشکل کندی وایفای است، می توانید از یک شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی، یک دستگاه توسعه دهنده محدوده وای فای به منظور بهبود پوشش شبکه در سراسر خانه خود استفاده کنید. این دستگاه ها اندازه کوچکی دارند و مستقیماً به هر پریز وصل می شوند. آنها نیاز به تنظیمات کمی دارند و می توانند به طور موثر مشکل کندی وای فای را برطرف کنند.

برای رفع کندی وای‌فای، ازدحام وای‌فای را حل کنید

یکی دیگر از مشکلات مرتبط با روتر که منجر به کندی وای فای می شود، ازدحام است. روترها سیگنال های بی سیم را در یک کانال خاص پخش می کنند. همسایگان اطراف شما نیز ممکن است روترهای خود را روی همان کانال تنظیم کنند. این مسئله منجر به یک شبکه بسیار شلوغ می شود که اینترنت را کند می کند.

برای رفع مشکل کندی یک وایفای خاص، می توانید از یک نرم افزار برای تعیین بهترین کانال برای راه اندازی خود استفاده کنید. برای مثال، اپلیکیشنی به نام WiFi Analyzer در اندروید وجود دارد. برای آیفون ها می توانید از AirPort Utility استفاده کنید. هر دوی این برنامه رایگان هستند و به شما اجازه می دهند تا به سرعت اتصال WiFi را تعمیر کنید.

بررسی کنید که آیا نویز وای‌فای شما را کند می‌کند یا خیر

سیگنال های وایفای می توانند تحت تأثیر تداخل سایر لوازم خانگی قرار گیرند. دستگاه‌هایی مانند زنگ های بی‌سیم در، مایکروویو، تلفن‌های بی‌سیم و سایر دستگاه‌های بی‌سیم می‌توانند با سیگنالی که از روتر شما می‌آید، تداخل ایجاد کنند. برای رفع این مشکل که وایفای شما را کند می کند، باید روتر را ایزوله کنید.

به این منظور مطمئن شوید که روتر، نزدیک دستگاه های بی سیم دیگر نباشد. همچنین اکثر روترها دارای دو باند هستند. یکی از آنها 2.4 گیگاهرتز و دیگری 5 گیگاهرتز است. اولی بیشتر مستعد نویز است و دومی انعطاف پذیرتر است. بنابراین اگر ایزوله کردن روتر ممکن نیست، گوشی خود را به شبکه 5 گیگاهرتز متصل کنید.

آیا می خواهید بدانید چگونه می توانید بررسی کنید که آیا گوشی شما به شبکه 5 گیگاهرتز متصل است یا خیر؟ به سادگی به قسمت تنظیمات بروید و روی WiFi یا WLAN کلیک کنید. در آنجا، روی وای فای که به آن متصل هستید کلیک کنید. اگر به شبکه 5 گیگاهرتز متصل باشید، SSID یا اطلاعات اتصال باید نوشته باشد Generation 5 یا 5GHz.

وی پی ان های بد که منجر به کندی وای فای می شوند

انتخاب وی پی ان شما، رابطه قوی با عملکرد وای فای دارد. یک وی پی ان بد منجر به کندی وای فای می شود. گاهی اوقات ممکن است وقتی وی پی ان متصل است، اصلاً نتوانید به اینترنت وصل شوید. به طور کلی، وی پی ان های رایگان برای ارائه عملکرد اتصال، وحشتناک بدنام هستند. اگر از یکی از آنها استفاده می کنید، آن را غیرفعال کنید چون شاید ممکن کندی وایفای گوشی شما همان باشد.

گوشی شما خیلی قدیمی است

کندی وایفای یکی از نشانه هایی است که به شما می گوید نیاز به ارتقا گوشی خود دارید. ممکن است برنامه‌ای که می‌خواهید از آن ها استفاده کنید بیش از حد نیاز به منابع داشته باشد.

برای اطمینان از این که آیا مشکل کندی وای فای به دلیل قدیمی بودن گوشی شما است یا نه، می توانید این کار را با بررسی وایفای در دستگاه دیگری بررسی انجام دهید. برای انجام این کار، آن را به شبکه وایفای وصل کنید و ببینید آیا وایفای در آن دستگاه نیز کند است یا خیر. اگر اینطور نیست، به نظر می رسد که باید گوشی خود را عوض کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.