چگونه عمر باتری گوشی های سامسونگ را بالا ببریم؟

اگر جدیدا متوجه شده اید که گوشی سامسونگ شما به سرعت در حال خالی شدن باتری است، می توانید از تکنیک هایی برای افزایش عمر باتری گوشی خود بدون نیاز به استفاده کمتر از برنامه های کاربردی استفاده کنید.

به گزارش تکناک، شما می توانید با استفاده بیشتر از ویژگی های ارائه شده توسط  One UI، رابط موجود در گوشی های سامسونگ، به این مهم دست یابید.

One UI  دارای ویژگی‌ها و گزینه‌های پیکربندی است که به شما امکان می‌دهد کنترل اعمال و محدودیت‌های دستگاه خود را در دست بگیرید. اگرچه پیدا کردن این گزینه ها ممکن است گاهی اوقات کمی چالش برانگیز باشد، اما نیازی به نگرانی نیست. اگر به دنبال عمر باتری بیشتر در گوشی سامسونگ خود هستید، در ادامه این مطلب مجموعه ای از نکات و تنظیمات پیکربندی را به منظور به حداکثر رساندن عملکرد باتری گوشی خود خواهید یافت.

در ادامه تنظیماتی وجود دارد که ما برای بهینه سازی تنظیمات صفحه نمایش دستگاه شما به منظور حفظ عمر باتری پیشنهاد می کنیم:

راهکار های افزایش عمر باتری :

  1. با اصول اولیه شروع کنید: به منوی تنظیمات دسترسی پیدا کنید، به بخش “نمایش” بروید و حالت تاریک را در گوشی خود فعال کنید. این حالت مصرف باتری (battery : assembly of one or more electrochemical cells, used to provide devices with stored electrical energy) را به خصوص در پنل های AMOLED در مقایسه با حالت روشن به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.
  2. در بخش «نمایش»، ویژگی به نام «روشنایی بیشتر» را غیرفعال کنید. در اکثر موارد، این روشنایی اضافی غیر ضروری است و باتری اضافی مصرف می کند، مگر اینکه مستقیماً در زیر نور شدید خورشید قرار بگیرید.
  3. روشنایی تطبیقی را در همان بخش «نمایشگر» فعال کنید. این کار به گوشی شما اجازه می دهد تا به طور خودکار روشنایی صفحه را بر اساس شرایط نور محیط تنظیم کند. با این حال اگر ترجیح می دهید کنترل تنظیمات روشنایی را حفظ کنید، ممکن است نخواهید این ویژگی را فعال کنید.
  4. با ماندن در بخش “صفحه نمایش”، برخی از دستگاه های سامسونگ به شما امکان می دهند وضوح صفحه را تغییر دهید. رزولوشن FullHD+ (2316x1080p) معمولاً تجربه‌ای مشابه با WQHD+ (3088x1440p) را ارائه می‌کند در حالی که در بیشتر شرایط باتری کمتری مصرف می‌کند.
  5. در همان بخش تنظیمات «صفحه نمایش»، می‌توانید نرخ تازه‌سازی را نیز تنظیم کنید که به آن «سیال حرکت» گفته می‌شود. در این بخش حالت تطبیق پذیر (با قابلیت رسیدن به 120 هرتز) را به حالت استاندارد (محدود به 60 هرتز) تغییر دهید. گزینه استاندارد طبیعتاً از نظر انرژی کارآمدتر است.
  6. به منوی تنظیمات اصلی بازگردید و به بخش «قفل صفحه» بروید. در اینجا، “Always On Display” را انتخاب کنید. شما می توانید این ویژگی را به طور کامل خاموش کنید تا صرفه جویی در باتری را به حداکثر برسانید یا گزینه “Tap to Show” را انتخاب کنید، که این کار با ضربه زدن روی صفحه نمایش همیشه روشن را برای مدت کوتاهی فعال می کند. به این ترتیب می توانید زمان و اعلان ها را بدون روشن شدن کامل صفحه بررسی کنید. توصیه شخصی من این است که از تنظیمات ” Tap to Show ” استفاده کنید.
  7. در همان بخش، روشنایی خودکار را برای نمایشگر همیشه روشن فعال کنید یا آن را روی حداقل سطح تنظیم کنید، و عمر باتری را بیشتر حفظ کنید.

در ادامه می توانید تغییرات توصیه‌شده‌ای که می‌توانید در سیستم و برنامه‌های گوشی سامسونگ خود برای کمک به حفظ عمر باتری ایجاد کنید را بیابید :

  1. با مرور و حذف برنامه‌ها یا بازی‌هایی که دیگر استفاده نمی‌کنید یا هرگز استفاده نکرده‌اید، شروع کنید. برخی از برنامه‌ها ممکن است غیرقابل نصب باشند، اما می‌توانید آن‌ها را غیرفعال کنید تا از اجرای آن‌ها در پس‌زمینه جلوگیری کنید.
  2. در منوی تنظیمات گوشی خود، به بخش « Battery and Device Care » بروید، سپس به « Automatic Optimization » یا بهینه‌سازی خودکار دسترسی پیدا کنید و آن را فعال کنید. این ویژگی گوشی شما را بهینه نگه می‌دارد و در صورت لزوم، معمولاً زمانی که از آن استفاده نمی‌شود، به‌طور خودکار آن را راه‌اندازی مجدد می‌کند.
  3. در منوی «Battery & Device Care»» Battery را انتخاب کنید و سپس «Background Usage Limit» را انتخاب کنید. «Suspend apps unused» را روشن کنید. این ویژگی تضمین می‌کند که حتی برنامه‌هایی که حذف نصب نکرده‌اید، به حالت خوابیده در می‌آیند و اگر برای مدت طولانی از آن‌ها استفاده نشود، باتری را در پس‌زمینه خالی نمی‌کنند.
  4. در همان بخش Battery به قسمت More Battery Settings رفته و گزینه Adaptive Battery را فعال کنید.
  5. در همان بخش « Battery »، «Performance Profile» را انتخاب کنید و «Lightweight» را انتخاب کنید. این کار سرعت پردازش گوشی شما را کاهش می دهد تا عمر باتری را افزایش دهد بدون اینکه تاثیر قابل توجهی روی عملکرد، به خصوص در حین بازی داشته باشد.
  6. اگر متوجه شدید برنامه‌ای در بخش « Battery » بیش از حد باتری مصرف می‌کند، می‌توانید روی نام آن ضربه بزنید و « Limit in the background یا محدود کردن در پس‌زمینه» را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که با انجام این کار، ممکن است تا زمانی که به طور فعال از آن استفاده نکنید، همه اعلان‌ها و به‌روزرسانی‌ها را از آن برنامه دریافت نکنید.
  7. در منوی تنظیمات اصلی، به بخش “اتصالات” و سپس “Wi-Fi” بروید. روی دکمه سه نقطه در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید و “Smart Wi-Fi” را انتخاب کنید. «حالت ذخیره انرژی Wi-Fi» را فعال کنید.
  8. به بخش «اتصالات» برگردید و به «تنظیمات اتصال بیشتر» دسترسی پیدا کنید. می توانید گزینه Nearby Device Search را غیرفعال کنید. این ویژگی به دستگاه شما امکان می دهد دستگاه های دیگری مانند هدفون یا ساعت هوشمند یا سایر موبایل های سامسونگ را برای انتقال فایل جستجو کند. اگر به طور مرتب از این ویژگی ها استفاده نمی کنید، خاموش کردن این گزینه می تواند به صرفه جویی در مصرف باتری کمک کند.

چند نکته اساسی برای بهینه سازی عمر باتری و عملکرد کلی گوشی های سامسونگ:

  • پانل تنظیمات سریع: با دوبار کشیدن انگشت از بالای صفحه به پایین به پانل تنظیمات سریع دسترسی پیدا کنید. در آنجا از گزینه های زیر استفاده کنید:
  • برای صرفه جویی در مصرف باتری، وای فای و بلوتوث را در صورت عدم استفاده غیرفعال کنید.
  • هنگامی که می خواهید عمر باتری خود را افزایش دهید، حالت صرفه جویی در باتری را فعال کنید.
  • برای کاهش بیشتر روشنایی صفحه، حالت Extra کم نور را فعال کنید، که مخصوصاً در شب مفید است.
  • به‌روزرسانی‌های منظم برنامه و سیستم: بسیار مهم است که همه برنامه‌های خود را با بررسی و نصب آخرین نسخه‌هایشان به‌روز نگه دارید. علاوه بر این، مطمئن شوید که دستگاه سامسونگ شما آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزاری را اجرا می‌کند، به‌ویژه وقتی نسخه‌های جدیدی مانند One UI 6.0 در دسترس هستند. این به روز رسانی ها اغلب شامل بهبودهایی در عملکرد، امنیت و بهره وری انرژی کلی گوشی هستند.

پیروی از این نکات اساسی به شما کمک می کند تا بهترین عملکرد و عمر باتری دستگاه سامسونگ خود را حفظ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.