کاربران شبکه 5G جهانی از مرز یک میلیارد نفر گذشت

از زمان تجاری سازی شبکه 5G، این شبکه با گسترش مداوم در نقاط مختلف جهان همراه‌ بوده است و آسیا از نظر پذیرش شبکه 5G، بسیار جلوتر از سایر نقاط جهان است.

به گزارش تکناک، در واقع، چین به تنهایی دارای بیش از 60 درصد از ایستگاه های پایه 5G در جهان است. با این حال، اروپا و آمریکای شمالی نیز به آرامی گسترش شبکه 5G را پذیرفته‌اند.

گزارش اخیر Strategy Analytics نشان دهنده نقش پررنگ 5G در بهبود عملکرد اپراتور‌ها در سال جاری است. تعداد مشترکین 5G از 819 میلیون در ژوئن به 924 میلیون در سپتامبر افزایش یافته‌است و اکنون طی ماه گذشته، فراتر از 1 میلیارد نفر رفته است. شتاب پذیرش جهانی 5G همچنان در حال افزایش است.

بر اساس این گزارش، تا پایان ماه جاری، شبکه های 5G، ۳۶ درصد از جمعیت جهان را پوشش خواهند داد. این گزارش همچنین ادعا می‌کند تلفن های همراه 5G به زودی نیمی از فروش جهانی تلفن همراه را به خود اختصاص خواهند داد. Strategy Analytics انتظار ادامه شدید توسعه جهانی 5G در سال 2023 را دارد. با فعال شدن خدمات 5G در هند در ماه گذشته، در سال آتی سهم بیشتری از بازار در رشد آسیا و اقیانوسیه خواهد بود. همچنین تعداد بیشتری از اپراتورها در آمریکای لاتین از برزیل و شیلی با بالاترین تعداد کاربر در آمریکای جنوبی پیروی خواهند کرد.

 

طبق گزارش ها، امسال برای شبکه 5G به دلیل رشد قوی کاربران پایه، همراه با رشد گسترده خدمات 5G، سال هیجان انگیزی خواهد بود. راه حل های بیشتری برای اپراتورها و ارائه خدمات شبکه پیشرفته جدید وجود دارد. بر اساس داده‌های وزارت صنعت و فناوری اطلاعات، تا پایان نوامبر، تعداد کل کاربران تلفن همراه در چین به 1.684 میلیارد نفر و در این میان، تعداد کاربران تلفن همراه 5G به 542 میلیون نفر رسیده‌است. این به معنی استفاده 32.2 درصد از کاربران تلفن همراه از این شبکه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.