کاهش زمان راه اندازی سرور با پلتفرم MGX انویدیا

پلتفرم سرور ماژولار MGX جدید انویدیا می تواند ساخت بیش از 100 طرح مختلف را برای کاربران ممکن کند.

به گزارش تکناک، شرکت انویدیا نه تنها سوپر کامپیوترهایی با GPU های قدرتمند تولید می کند، بلکه امروز در رویداد Computex در تایوان ، اعلام کرد که یک پلتفرم طراحی سرور جدید به نام MGX را معرفی کرده است. این پلتفرم ساخت سرور را برای شرکت های سازنده سرورها در بسیاری از روش ها و با زمان کمتری امکان پذیر می کند.

در اعلامیه رسمی انویدیا ذکر شده است که پلتفرم MGX به شرکت ها این امکان را می دهد تا بیش از 100 طرح سرور را ایجاد کنند. همچنین این پلتفرم ماژولار زمان توسعه یک سرور را به 6 ماه می رساند و هزینه های تولید را تا سه چهارم کاهش می دهد.

با MGX، تولیدکنندگان با یک معماری سیستم پایه بهینه شده برای محاسبات شتاب داده شده برای شاسی سرور خود شروع می کنند، سپس GPU، DPU و CPU خود را انتخاب می کنند. طراحی های نوآورانه می تواند به منظور برطرف کردن بار های کاری منحصر به فرد، مانند HPC، علم داده، مدل های زبان بزرگ، محاسبات مرزی، گرافیک و ویدئو، هوش مصنوعی شرکتی و طراحی و شبیه سازی استفاده شود.

انویدیا بیان کرد که طراحی سرور MGX باعث می شود در آینده به راحتی امکان ارتقای آن ها وجود داشته باشد. علاوه بر این، ساخت سرورها می تواند با استفاده از طرح های موجود، با پلتفرم MGX ادامه یابد. این سرورها می توانند به سرعت در مراکز داده ابری و شرکتی فعلی ادغام شوند.

digikala

چندین سازنده سرور قبلاً برنامه هایی برای به کارگیری و استفاده از NVIDIA MGX اعلام کرده اند. این شرکت ها عبارتند از ASRock Rack، ASUS، GIGABYTE، Pegatron، QCT و Supermicro. دو شرکت آخر به عنوان اولین شرکت هایی هستند که سرورها را با فرمت MGX ارائه می دهند. سرور OCT از GPU Grace Hopper جدید انویدیا استفاده خواهد کرد که همچنین در سوپرکامپیوتر DGX GH200 NVIDIA نیز به کار گرفته شده است.

سرورهای محاسبات شتاب‌داده شده از انویدیا در طولانی مدت عملکرد محاسباتی استثنایی و کارآیی انرژی را فراهم کرده اند. اکنون، طراحی ماژولار MGX به تولیدکنندگان سیستم اجازه می دهد تا به طور مؤثر تر نیازهای بودجه، تأمین انرژی، طراحی حرارتی و مکانیکی منحصر به فرد هر مشتری را برآورده کنند.

اعلامیه های دیگر انویدیا در رویداد Computex امروز شامل یک  ربات چت هوش مصنوعی جدید برای بازی ها به نام ACE و یک سوئیچ Ethernet جدید برای برنامه های هوش مصنوعی با نام Spectrum-X بودند.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.