کشتی باری با سیستم بادبانی جدید به دریاها می‌آید

کشتی باری با سیستم بادبانی جدید به دریاها می‌آید

شرکت Holland Shipyards اعلام کرد قرارداد جدیدی برای ساخت سه کشتی جدید باری امضا کرده است که شامل یک سیستم بادبانی جدید به نام VentiFoil است که با یک پیشرانه دیزلی-الکتریکی ترکیب می شود.

به گزارش تکناک، کشتی های جدید توسط Conoship طراحی خواهند شد و ابعاد آن 89.42 متر در 13.20 متر خواهد بود.

کشتی ها دارای ظرفیت نگهداری بار به مقدار 5.530 مترمکعب و یک عرشه توئین برای افزایش ظرفیت بار پروژه هستند.

Holland Shipyards در بیانیه خود نوشت: در پاسخ به افزایش تمرکز بر پایداری، این شرکت یک پیشرانه دیزلی-الکتریکی را انتخاب کرده است که اجازه می‌دهد این کشتی ها با سوخت پایدار در حال حاضر و آینده کار کنند.

کشتی های جدید توسط دو الکتروموتور 374 bkW حرکت می‌کنند و مجموع قدرت نصب شده آن 749 کیلووات است. موتور برقی دیزلی با فرکانس کنترل شده، سرعت پروانه را بر اساس متغیرهایی مانند ضریب بار، سطح آب و مسیر ناوبری تنظیم می‌کند و در نتیجه باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت تا 35 درصد و آلایندگی کمتر می‌شود.

اولین کشتی همچنین مجهز به سیستم VentiFoil خواهد بود تا 8 تا 12 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کند.

واحد VentiFoil یک عنصر بال شکل است که از نوآوری های مدرن در آیرودینامیک برای تولید نیروی پیشرانه زیاد نسبت به اندازه خود استفاده می کند. هنگامی که در کشتی ها گنجانده می شود، این سیستم امکان استفاده نیروی را باد فراهم می کند که می تواند نیروی رو به جلو بسیار بیشتری ایجاد کند و در نتیجه در مصرف سوخت صرفه جویی کند.

Hartel Shipping با این کشتی‌های جدید ناوگان خود را در خط مقدم پایداری در بازار مسیرهای دریایی کوتاه قرار خواهد داد. برای گروه کشتی‌سازی Holland Shipyards ، این سفارش نشان‌دهنده بازگشت به بازار دریاهای کوتاه و همچنین گسترش تلاش‌های پایدار آن در سایر بخش‌های بازار صنعت کشتی سازی است.

سایر قراردادها نیز بر پایداری تمرکز دارند

به نظر می رسد کشتی های پایدار، آینده این شرکت باشد زیرا این شرکت در ماه اکتبر قراردادی را برای کشتی مسافربری هیبریدی با ظرفیت 300 نفر و یک کشتی مسافربری تمام الکتریکی کوچکتر با ظرفیت 140 نفر امضا کرده است.

کشتی های مسافربری بزرگتر با یک پیشرانه هیبریدی ارائه شده است که می تواند توسط ژنراتور یا با استفاده از یک بانک باتری تغذیه شود، در حالی که کشتی مسافر بری کوچکتر که چرخه تمام الکتریکی دارد با ظرفیت باتری نصب شده 1092 کیلووات ساعت و یک سیستم پهلوگیری خودکار غیر متعارف ارائه شده است که دارای ویژگی های قلاب های لنگر هیدرولیکی در دو طرف کشتی است.

همانطور که مشکلات زیست محیطی همچنان ظاهر می شود، حمل و نقل سازگار با محیط زیست به طور فزاینده ای مورد تقاضا قرار می گیرد. به نظر می‌رسد شرکت کشتی‌سازی Holland Shipyards با ارائه کشتی‌هایی که پایداری را در خط مقدم قرار می‌دهند و با استفاده از آخرین فن‌آوری ها برای سبز کردن فعالیت‌های خود تا حد امکان، به این تقاضا پاسخ داده است.

سایر کشتی سازان نیز اقدامات مشابهی را برای تولید ناوگان دوستدار محیط زیست انجام می دهند. در پایان ماه گذشته، اولین کشتی فله‌بر نیمه‌بادی جهان به بندر نیوکاسل رفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.