کشف درمانی موفقیت آمیز برای اختلال اوتیسم  

دانشمندان در کره جنوبی موفق به شناسایی شبکه مولکولی اختلال اوتیسم شدند که می تواند پایه و اساس درمان این بیماری باشد.

دانشمندان در کره جنوبی موفق به شناسایی شبکه مولکولی اختلال اوتیسم شدند که می تواند پایه و اساس درمان این بیماری باشد.

به گزارش تکناک، این تحقیق که در مجله روانپزشکی مولکولی منتشر شده است، توسط تیم محققین موسسه علم و فناوری Daegu Gyeongbuk انجام شد.

اختلال اوتیسم یک ناتوانی رشدی است که از اوایل کودکی رخ می دهد.این بیماری یک اختلال عصبی-رشدی است که با اختلال مداوم در ارتباطات اجتماعی و رفتارهای مرتبط با تعامل که منجر به طیف محدودی از الگوهای رفتاری، علایق و فعالیت‌ها و همچنین رفتارهای تکراری می‌شود، مشخص می‌شود.

اکثر بیماران مبتلا به اختلال اوتیسم دارای اختلالات رفتاری هستند که گاهی با سایر ناتوانی های رشدی همراه است. از آنجایی که در حال حاضر هیچ روش تشخیص مولکولی دقیقی وجود ندارد، تشخیص زودهنگام اختلال اوتیسم نسبتاً دیر انجام می شود.اگرچه موفقیت هایی در بهبود علائم با درمان مدیریت رفتاری حاصل شده است، اما هنوز کمبودهایی در درمان های موثر در سطح مولکولی وجود دارد.

تیم پروفسور کیم مین سیک از مدل نقص Cntnap2 استفاده کردند که در آن از یک نمونه موش مبتلا به  اختلال اوتیسم توسط تیم پروفسور لی یونگ سوک در کالج پزشکی دانشگاه ملی سئول برای استخراج بافت بخش جلوی پیشانی استفاده کردند و با آن تجزیه و تحلیل پروتئومی و متابولیک مبتنی بر طیف سنجی جرمی را انجام دادند.

علاوه بر این، با مقایسه و تجزیه و تحلیل این نمونه با داده های بزرگ گزارش شده قبلی بیماران مبتلا به اختلال اوتیسم، تیم تحقیقاتی تایید کرد که مشکلاتی در شبکه هایی مانند متابولیسم و ​​سیناپس ها در نورون های تحریک پذیر رخ می دهد.

پروفسور کیم مین سیک از دپارتمان زیست شناسی جدید گفت: «فناوری تجزیه و تحلیل یکپارچه چند omics که از طریق این مطالعه توسعه یافته است،درک آسیب شناختی از اختلال اوتیسم را ارتقا داده و کشف یک شبکه یکپارچه از تمایز سلولی در سطح مولکولی را ممکن ساخته است.وی افزود: ما در تلاش هستیم تا با انجام تجزیه و تحلیل یکپارچه از نمونه های مختلف، شبکه اصلی اختلال اوتیسم را پیدا کنیم و اهداف درمانی را کشف کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.