کشف سنگ نگاره های 2700 ساله در غرب سوئد

محققان یک مجموعه سنگ نگاره باستانی را در غرب سوئد کشف کردند که نمایی جامع از گذشته را به تصویر می‌کشد.

به گزارش تکناک، این سنگ نگاره‌ها که تقریباً 2700 سال قدمت دارند و صحنه‌های مختلفی از کشتی‌ها، انسان‌ها و حیوانات را نشان می‌دهند. این کشف، اطلاعات ارزشمندی را درباره تمدن باستانی که سابقاً در این منطقه زندگی می‌کرده، فراهم می‌کند.

کشف سنگ نگاره های باستانی

تیم باستان‌ شناسان به سرپرستی مارتین اوستولم، مدیر پروژه بنیاد حکاکی‌های صخره‌ای بوهوسلان، در حین جست‌وجو به‌طور اتفاقی سنگ‌نگاره‌های جدیدی را در این منطقه کشف کردند. ابتدا به نظر می‌رسید صخره با خزه پوشیده شده است، اما پس از بررسی دقیق‌تر، خطوطی را کشف کردند که به نظر می‌رسید توسط انسان ساخته شده‌اند. این موضوع آنان را وادار کرد تا خزه‌ها را پاک کنند و پس از آن، سنگ‌نگاره‌های شگفت‌انگیزی در زیر آن آشکار شد. احتمالا به دلیل شیب زیاد صخره، مردم برای ایجاد این آثار هنری، روی یک قایق یا سکویی که روی یخ ساخته شده بود، می ایستادند.

سنگ‌ نگاره‌های با طول ۱۲ تا ۱۶ اینچ، شامل تصاویر کشتی‌ها، انسان‌ها و پیکره‌های حیوانات، از جمله نگاره‌هایی از اسب‌ها، به تصویر کشیده شده‌اند. بزرگترین حکاکی، که یک کشتی ۱۳ فوتی را نشان می‌دهد، نشان از مهارت چشمگیر هنرمندان باستانی دارد.

معانی و اهمیت احتمالی سنگ نگاره های باستانی

اوستولم توضیح می‌دهد که سنگ نگاره ها با برخورد شدید سنگ‌های سخت بر روی صخره‌های گرانیتی ایجاد شده‌اند و یک لایه سفید متمایز در زیر آن نمایان می‌شود. . این روش حکاکی‌ها به شکل بسیار واضح، حتی برای افرادی که از دور، از خشکی یا از روی کشتی‌های عبور می‌کنند، قابل مشاهده است. اهداف دقیق این حکاکی‌های باستانی نامعلوم است، اما اوستولم معتقد است که ممکن است به عنوان نشانگری از مالکیت استفاده شده باشند. تفسیر معانی پنهان در پشت سنگ‌نگاره‌ها چالشی مهم است.

جیمز داد، محقق دانشگاه آرهوس (دانمارک) و مرکز تحقیقات نگاره های سنگی Tanums Hällristningsmuseum Underslös (سوئد)، حدس می زند که اگر سنگ نگاره ها در یک دوره نسبتا نزدیک تولید شده باشد، به طور بالقوه می توانند یک روایت را منتقل کنند.

در تمام حکاکی‌ها، نقوش و نمادهای خاصی مانند ارابه‌ها، گاری‌ها و پیکره‌های حیوانات تکرار می‌شدند. این تکرار نشان می‌دهد که این نقوش احتمالاً یک داستان یا مفهوم منسجم را به تصویر می‌کشند. با این حال، معنای دقیق این مجموعه از شکل‌ها هنوز مبهم است، اگرچه الگوهای مشابهی در سایر سنگ ‌نگاره‌های منطقه نیز دیده شده است.

تحقیقات در حال انجام و پیامد ها

در اوایل اردیبهشت،  این سنگ نگاره‌هایی کشف شدند و تحقیقات بیشتری برای بررسی ریشه و معنی آنها آغاز شد. اوستولم و تیمش به کاوش در این منطقه جذاب ادامه می‌دهند تا بیشتر درباره زندگی و اعتقادات ساکنان باستانی غرب سوئد بیابند.

زیر نویس شکل

سنگ نگاره های کشف شده توسط باستان شناسان مربوط به 2700 سال پیش، اطلاعات بیشری در مورد تمدن باستانی در غرب سوئد ارائه میدهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.