با “کمک خلبان گیت هاب” سرعت برنامه نویسی خود را بالا ببرید

مشابه سایر ابزارهای برنامه نویسی جفت هوش مصنوعی،  کمک خلبان گیت هاب ( GitHub Copilot) در حال تغییر بازی توسعه نرم افزار است.

مشابه سایر ابزارهای برنامه نویسی جفت هوش مصنوعی،  کمک خلبان گیت هاب ( GitHub Copilot) در حال تغییر بازی توسعه نرم افزار است.

به گزارش تک ناک،  کمک خلبان گیت هاب یک برنامه نویس کمکی جفت مصنوعی است که به شما کمک می کند با کار کمتر کد های برنامه نویسی را سریعتر بنویسید.

ما از عبارات “برنامه نویس جفت هوش مصنوعی” و “Copilot” استفاده می کنیم تا به این معنی باشد که این ابزار بدون شما (توسعه دهنده ) نمی تواند کار کند! جادویی در کارنیست و این کمک خلبان نمی تواند ذهن ها را بخواند، اگرچه گاهی اوقات احساس می کند که می تواند.

با این حال، GitHub Copilot با ارائه پیشنهادات تکمیل کد بر اساس زمینه و قراردادهای سبک پروژه میتواند سرعت و اعتماد به نفس را برای یک برنامه نویس افزایش بدهد.
بهترین بخش این است که می توانید از GitHub Copilot برای افزایش سرعت و اعتماد به نفس هنگام کدنویسی نیز استفاده کنید! در ژوئن 2022، GitHub Copilot را در دسترس همه توسعه دهندگان قرار داد. در اینجا می توانید نحوه شروع به کار با GitHub Copilot را بیاموزید.

اگر خواندن ذهن و جادو در کار نیست، پس چگونه کار می کند؟
Open AI Codex، یک مدل یادگیری ماشینی است که زبان طبیعی را به کد ترجمه می‌کند، به GitHub Copilot قدرت می‌دهد تا از نظرات و کدها برای پیشنهاد خطوط منفرد و کل توابع در حین تایپ کردن، زمینه ای ترسیم کند. Codex نسخه‌ای از GPT-3 است که برای کارهای برنامه‌نویسی به‌خوبی تنظیم شده است. برخی از برنامه های محبوب ، مانند Duolingo، از GPT-3 برای تصحیح دستور زبان استفاده می کنند.

digikala

کمک به انگلیسی زبانان غیر بومی
GitHub Copilot می تواند زبان های دیگر را به جز انگلیسی درک کند! این برای توسعه دهندگان با هر زمینه ای مفید است زیرا زبان های برنامه نویسی بر اساس انگلیسی آمریکایی هستند. به عنوان مثال، ویژگی رنگهای CSS بر اساس زبان انگلیسی آمریکایی است، بنابراین برای افراد بومی انگلیسی-انگلیسی یا کانادایی-انگلیسی که از املای “colour” استفاده می کنند، ناآشنا است. فراموشی املا و نگارش صحیح اغلب می تواند منجر به اشتباهات تایپی، خطاهای غیرمنتظره و از دست رفتن زمان شود.
در زیر، یک کامنت به زبان اسپانیایی نوشته شده که می‌گوید «importar» که معنی آن «وارد کردن» ترجمه می‌شود. GitHub Copilot به سرعت نظر را به زبان اسپانیایی تکمیل کرد و کتابخانه های لازم را همانطور که در کامنت توضیح داده شد وارد کرد.

علاوه بر این، GitHub Copilot به ترجمه کلمات از انگلیسی به زبان های دیگر کمک می کند. MilMikDev در توییتر از GitHub Copilot برای ترجمه مجموعه‌ای از کلمات پرسش و پاسخ و تاریخ به زبان‌های مختلف استفاده کرد.

ایجاد فرهنگ لغت با داده های جستجو
مارتین وودوارد، معاون روابط با توسعه دهندگان در GitHub، این نکته را با ما به اشتراک گذاشت! GitHub Copilot در ایجاد فرهنگ لغت از داده های جستجو شده عالی است. با نوشتن کامنتی به GitHub Copilot برای ایجاد فرهنگ لغت کدهای ISO دو حرفی و نام کشور کمک کننده آن را امتحان کنید. نوشتن کامنت و چند خط اول کد به GitHub Copilot کمک می کند تا نتایج مورد نظر را ایجاد کند.

 تست کد نوشته شده
نوشتن تست یک مرحله حیاتی و در عین حال گاهی خسته کننده در فرایند توسعه نرم افزار است. از آنجایی که GitHub Copilot در تشخیص و تکمیل الگو بسیار قوی است، می‌تواند روند نوشتن تست‌های واحد، تست‌های برگشت بصری و موارد دیگر را سرعت بخشد.
تطبیق الگوها با عبارات منظم
با استفاده از GitHub Copilot، می‌توانید زمان کمتری را صرف بازی در زمین بازی Regex کنید یا از StackOverflow برای تطبیق ترکیب کاراکترها در رشته‌ها استفاده کنید. در عوض، می‌توانید یک کامنت یا نام تابع بنویسید تا پیشنهادات GitHub Copilot را فعال کنید.

در تصویر از Copilot برای کمک به اعتبار سنجی یک شماره تلفن استفاده شده است ! GitHub Copilot می تواند به شما کمک کند فضای سفید را از یک رشته حذف کنید!

آماده شدن برای مصاحبه فنی
اگرچه این ممکن است غیرمتعارف به نظر برسد، توسعه دهندگان می توانند از GitHub Copilot برای مطالعه و مصاحبه استفاده کنند.
این استراتژی است:
ابتدا سعی می کنند بدون GitHub Copilot مشکل را حل کنند.اگر مشکل حل نشد ،می توان GitHub Copilot را فعال کرده و از آن برای ایجاد ایده در مورد چگونگی حل بهتر مشکل استفاده کرد. بعدا می توان کد تولید شده توسط GitHub Copilot را حذف و GitHub Copilot را غیرفعال کرد و تلاش دیگری برای یافتن راه حلی با در نظر گرفتن اطلاعات جدید انجام داد.
گاهی به جای تسلیم شدن، حتی زمانی که مربی یا راهنمای برنامه نویس در دسترس نباشد با فعال کردن این قابلیت می توان دیدگاه‌های جدیدی به دست آورد. از GitHub Copilot می توان به عنوان مربی دیجیتال استفاده کرد.
جالب اینجاست که شطرنج بازان هنگام آماده شدن برای مسابقات رویکردی مشابه دارند. برای شطرنج بازان معمول است که برای پیشرفت مهارت های خود با موتورهای هوش مصنوعی تمرین کنند.
Bharath K در نشریه Towards Data Science می نویسد: «هوش مصنوعی بر نحوه انجام بازی های شطرنج در سطح عالی تأثیر گذاشته است. اکثر استادان بزرگ و فوق بزرگان (در FIDE بالای 2700 رتبه بندی شده اند) از این موتورهای شطرنج هوش مصنوعی مدرن برای تجزیه و تحلیل بازی های خود و بازی های رقبای خود استفاده می کنند.
اگر هوش مصنوعی به شطرنج بازان کمک می کند تا مهارت های خود را ارتقا دهند، شاید بتواند با به چالش کشیدن آنها برای تفکر متفاوت در مورد حل یک مشکل، بر مهارت های حل مسئله توسعه دهندگان تأثیر مثبت بگذارد.
در مثال زیر، یک کامنت نوشته شده که می‌گوید «یک الگوریتم جستجوی دودویی بنویسید» و این اولین خط تابع برنامه است.به طور حیرت آوری GitHub Copilot تابع را به درستی تکمیل کرد.

 خروج از Vim
توسعه دهندگانی که به تازگی با Vim آشنا شده اند، اغلب به این فکر می کنند که چگونه از ویرایشگر خارج شوند. تلاش برای خروج از vim آنقدر رایج است که یک الگوی رفتاری در اینترنت است! از آنجایی که GitHub Copilot در Visual Studio Code، JetBrains، و Neovim، نسخه فورک شده Vim با ویژگی‌های اضافی موجود است، می‌توانید با استفاده از GitHub Copilot از NeoVim خارج شوید. در این ویدئو برایان داگلاس از GitHub Copilot برای خروج از NeoVim استفاده می‌کند، با نوشتن یک نظر که می‌گوید: «چگونه از vim خارج شوم؟»

پیمایش یک پایگاه کد جدید با Copilot Labs
GitHub Copilot Labs یک افزونه مکمل است که با دسترسی GitHub Copilot همراه است. تیم GitHub Next یک نوار ابزار کناری آزمایشی GitHub Copilot Labs را توسعه داد تا به توسعه دهندگان کمک کند تا کد را از یک زبان برنامه نویسی به زبان دیگر ترجمه کنند و توضیحی گام به گام در مورد قطعات کد دریافت کنند.
هیچ روش آسانی برای ساخت یک مدل ذهنی از یک پایگاه کد جدید وجود ندارد، اما این دو ویژگی در GitHub Copilot Labs می‌توانند کمک کنند. توسعه دهندگان می توانند با ترجمه قطعه کد به زبان هایی که بیشتر با آنها آشنا هستند و استفاده از ویژگی “توضیح” برای درک کد، بلوک های پیچیده کد را بهتر درک کنند.

 


همانطور که در مثال‌های بالا مشاهده کردید، GitHub Copilot می‌تواند به شما کمک کند روز به روز از بسیاری جهات بهره‌وری بیشتری داشته باشید. نیاز به یاد آوری است که GitHub Copilot یک برنامه است. در حالی که GitHub Copilot قدرتمند است، گاهی اوقات اشتباه می کند یا به یک نسخه قدیمی از API اشاره می کند. با این وجود، تیم GitHub همچنان به سختی کار می کند و از کاربران ما برای ایجاد تجربه بهتر و ایجاد نتایج بهتر با GitHub Copilot یاد می گیرد.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.