کنترل آسانتر تب‌های سفارشی در گوگل کروم اندروید

تب های سفارشی کروم در اندروید، موجب بهبود تجربه مرور درون‌برنامه‌ای با امکان بازکردن صفحات وب بدون خروج برنامه‌ در حال استفاده شده اند

تب های سفارشی در مرورگر کروم اندروید، به صورت قابل توجهی موجب بهبود تجربه مرور درون‌برنامه‌ای با امکان بازکردن صفحات وب بدون خروج از مرورگر در حال استفاده شده اند. اما کل صفحه را اشغال می‌کنند و اغلب باعث از بین رفتن  تمرکز بر کار اصلی می‌شوند.

به گزارش تکناک، این مساله در برخی موارد، به خصوص اگر بخواهید برنامه فعلی قابل مشاهده باشد، کمی آزاردهنده است. بنابراین گوگل با یک ویژگی جدید به برنامه‌ها اجازه کنترل ارتفاع تب را می‌دهد.

تب های سفارشی در ابتدا به عنوان یکی از ویژگی‌های گوگل کروم معرفی شد، اما پس از آن، به دیگر مرورگر‌های پشتیبانی شده از جملکه مرورگر کروم اندروید نیز گسترش یافت. این مساله به لطف مجموعه androidx.browser برای اتصال برنامه‌ها به مرورگر پیش‌فرض کاربر به منظور ارائه صفحات وب بدون خروج از برنامه اصلی ممکن شده است. این عملکرد برای حفظ اطلاعات ورود، افزونه‌ها و سایر تنظیمات خاص مرورگر هنگام مشاهده محتوای وب در خارج از مرورگر مفید است.

ویژگی جدید تب‌های سفارشی کوچک (partial custom tabs) اکنون هنگام انتخاب یک لینک در برنامه‌ها امکان باز‌کردن آنرا در یک تب تقسیم‌شده را می‌دهد. توسعه‌دهندگان می‌توانند اندازه تب نمایشی را انتخاب کنند، و امکان تعامل همزمان با برنامه و مرورگر درون برنامه را برای کاربر فراهم کنند.

Moving image showing customizable height with partial custom tabs on a phone screen

البته، می توان با کشیدن تب به نوار ابزار بالا، آن را به نمای تمام صفحه گسترش داد و سپس در صورت تمایل به بازگشت به ارتفاع راه اندازی اولیه، به سادگی نوار ابزار را به پایین کشید. در صورت عدم وشتیبانی از این ویژگی در مرورگر مورد علاقه شما، پیوندها همچنان در یک تب سفارشی تمام صفحه باز خواهند شد.

با توجه به پست وبلاگ گوگل، در حال حاضر، از تب‌های سفارشی کوچک (partial custom tabs) در چند مرورگر درون برنامه ای مانند کروم پشتیبانی می شود. با این وجود، گوگل پشتیبانی از بهترین مرورگرهای وب در آینده را قول داده است.

این قابلیت از زمان کروم 107 منتشر شده در اکتبر گذشته و نسخه 1.5.0-alpha01 از  androidx.browser وجود داشته است و توسط میشال رحمان گزارش شده بود. با این وجود، نسخه 1.5.0 پایدار androidx.browser به تازگی در کانال منتشر شده است، بنابراین اعلام رسمی این ویژگی به تازگی توسط گوگل عجیب نیست.

علاوه بر این، اکنون در تب‌های سفارشی هنگام مرور صفحات، اجرای آن در کروم مشخص می‌شود، و دسترسی راحت به ویژگی‌های مفید کروم، از جمله تکمیل خودکار و گذرواژه‌های ذخیره‌شده، فراهم می‌کند. در حال حاضر تب‌های سفارشی برای توسعه دهندگان به منظور ایجاد و حفظ تعامل بهتر و بدون وقفه در برنامه‌ها برای کاربر بسیار کاربردی هستند، و این ویژگی جدید یک گام به سمت مرور درون برنامه‌ای بهتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.