کنترل تماس ورودی در iMessage فراهم می شود

اپل احتمالا قابلیت کنترل تماس ورودی و تأیید کلید تماس iMessage را همزمان با آخرین نسخه بتا در iOS 16.6 برای کاربران فراهم کند.

به گزارش تکناک، در پایان سال قبل، شرکت اپل ابزاری به نام بررسی کلید تأیید مخاطب iMessage را معرفی کرد. این ابزار، طبق ادعای شرکت، به افرادی که با تهدیدات دیجیتال غیرعادی مواجه هستند، امکان حفاظت از مکالماتشان در برابر افراد ناشناس را فراهم می‌کند.

در آن زمان، شرکت اعلام کرده بود که این قابلیت امنیتی در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد  و حالا  مدتی کمتر از دو هفته تا آغاز کنفرانس توسعه ‌دهندگان WWDC ۲۰۲۳ باقی مانده است و به نظر می‌رسد که بررسی کلید تأیید مخاطب iMessage همراه با انتشار iOS ۱۶.۶ به بازار عرضه خواهد شد.همان‌طور که اولین بار توسط منبع MacRumors گزارش شد، اپل در روز جمعه شروع به ارائه نسخه بتای اولیه iOS 16.6 کرده است و یکی از ویژگی‌هایی که به نظر می‌رسد در این نسخه اضافه خواهد شد، تأیید کلید تماس با iMessage است.

یک گزینه جدید در برنامه تنظیمات، نشان می‌دهد که اپل در حال کار روی این ابزار است، اما در حال حاضر فعال کردن بررسی کلید تأیید مخاطب، ظاهراً باعث فعال شدن این ویژگی نمی‌شود. بر اساس پیش‌بینی‌های منبع MacRumors، یکی از دلایل احتمالی برای این اتفاق، این است که شرکت هنوز به طور کامل قابلیت تأیید مخاطب در iMessage را پیاده‌سازی نکرده است.

وقتی شخصی وارد چت iMessage می‌شود، در صورت فعال بودن این ویژگی توسط همه افراد حاضر در مکالمه، اپل بلافاصله پیامی را برای تأیید کلید تماس iMessage ارسال می‌کند. این هشدار به صورت خودکار ارسال می‌شود زمانی که اپل تشخیص می‌دهد شخصی یک دستگاه ناشناخته را به حساب خود اضافه کرده است.

شرکت اپل فکر می‌کند که این ویژگی می‌تواند از فعالیت‌های فعالان، مقامات دولتی و روزنامه‌نگاران در برابر هکرهای دولتی محافظت کند. این یکی از آخرین ویژگی‌هایی است که اپل قبل از تمرکز کامل بر iOS 17 آن را به iOS 16 اضافه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.