آیا HTC به دوران اوج خود باز می گردد ؟

به تازگی لیستی در برنامه Geekbench منتشر شده که به دلیل وجود یک گوشی جدید HTC با نام U23 Pro خبر ساز شده است.

 به تازگی فهرستی در برنامه Geekbench منتشر شده که به دلیل وجود یک گوشی جدید HTC با نام U23 Pro خبرساز شده است.

به گزارش تکناک، مدتی است که شرکت معروف تولید کننده گوشی‌های هوشمند HTC، گوشی جدیدی را به بازار معرفی نکرده است. آخرین باری که ما با یک گوشی HTC سطح بالا بازی کردیم، مربوط به سال 2018 و مدل U12+ بود. این گوشی دارای عناصر جالبی مانند پشت شفاف و طراحی کاملاً بدون دکمه بود، اما در نهایت قدرت لازم برای گرفتن توجه مخاطب از Xs iPhone و Galaxy S9 را نداشت.

اما به نظر می‌رسد که HTC در حال آماده‌سازی برای حمله دوباره به بازار است. به تازگی، این شرکت دو گوشی جدید به نام های Wildfire E2 Play و Wildfire E3 Plus به بازار عرضه کرده است. به نظر می‌رسد که این شرکت چیز زیادی یاد نگرفته است زیرا همچنان دو گوشی با نام‌گذاری کاملاً گیج‌کننده و ویژگی‌های کلی ضعیف را ارائه داده است.
درست است که این دستگاه‌ها برای بازارهای در حال توسعه طراحی شده‌اند و احتمالاً فقط در مناطق خاصی از جهان به صورت محدود عرضه خواهند شد. اما در ادامه یک نکته جالب را برای شما بیان می‌کنیم.

آیا HTC در حال آماده سازی یک گوشی جدید رده بالا است؟
لیستGeekbench ، گوشی جدید HTC با نام U23 Pro را خبری کرد. حال، باید گفت که سری U معمولاً برای گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت استفاده می‌شود و هیچ دلیلی وجود ندارد که این موضوع تغییر کرده باشد، به خصوص که عبارت Pro نیز در نام آن استفاده شده است.
به هر حال، صفحه Geekbench می گوید: پردازنده این گوشی یک Octa-core با قابلیت دسترسی به سرعت‌های 2.4 GHz است. این نوع پردازنده ممکن است یک Qualcomm Snapdragon 7 Gen 1 باشد که با مشخصات آن مطابقت دارند، اگرچه اعداد نتایج واقعاً با سایر تلفن‌های دارای پردازنده که از Geekbench استفاده کرده‌اند مطابقت ندارد. به طور خاص، HTC U23 Pro در آزمایش تک هسته ای بهتر عمل کرد و عملکرد آن در آزمایش چند هسته‌ای کمی بدتر از میانگین نتایج تلفن‌های Snapdragon 7 Gen 1 بود.

ولی اجازه بدهید فرض کنیم که این پردازنده یک کوالکام Snapdragon 7 Gen 1 است، این پردازنده در سال 2022 عرضه شده و برای استفاده در گوشی‌های با قیمت مناسب برای بازی‌های الکترونیکی طراحی شده است. شرکت Qualcomm این پردازنده را با تمام فناوری های خود برای پاسخ سریع لمس، صدای فضایی، ضبط صدای جداگانه و لرزش‌های نامتعارف بهبود داده است و برای ارزان کردن آن، همچنین برخی از ویژگی‌های دوربین و هسته‌های عملکردی را کاهش داده است.

به نظر می‌رسد در قسمت دیگری از برگه مشخصات، مشخص شده که این گوشی HTC U23 Pro فرضی دارای 12 گیگابایت حافظه RAM است و این تایید می کند که این دستگاه از نوع پرچمدار خواهد بود.

HTC U23 Pro چه زمانی عرضه می شود؟

در حال حاضر، شرکت HTC  هیچ خبر رسمی اعلام نکرده است، بنابراین تقریباً هیچ چیز نمی دانیم. در واقع، این لیست از Geekbench به طور ناگهانی منتشر شده ولی یک سورپرایز خوشایند بوده است. ما دوست داریم که HTC دوباره به طراحی گوشی‌های منحصر به فرد و جذابی که در هیچ جای دیگری پیدا نمی‌شود، بپردازد.
با توجه به نام رسمی گوشی، به نظر می‌رسد گوشی HTC U23 Pro تقریباً آماده معرفی شدن است. البته همه اینها با این فرض است که فهرست Geekbench کاملا قانونی باشد.

HTC با چه گوشی هایی شناخته می شود؟

چرا اچ‌تی‌سی را افسانه‌ای می‌خوانیم؟ این شرکت سازنده اولین تلفن هوشمند اندرویدی (HTC Dream) در سال 2008 بود. این تلفن دارای ترکیبی از صفحه نمایش لمسی کامل به سبک آیفون و صفحه کلید QWERTY بود که در آن زمان با وجود محبوبیت تلفن‌های BlackBerry، مطرح بود.

سال ها پس از آن، HTC همچنان گوشی‌های بسیار مقاوم، خوش‌طرح و زیبا را تولید کرد و گوشی‌های کلاسیک HTC Desire و HTC Wildfire در دست کاربران زیادی قرار گرفتند. در واقع شرکت به نحوی توانست در سال‌های بعد، با روشی جدید و نوآورانه، خودش را از رقبای خود متمایز کند.

بسیاری معتقدند که اوج فعالیت HTC با گوشی HTC One M8 بود، یک گوشی هوشمند با بلندگوهای استریو قابل مشاهده از جلو که با توجه به استانداردهای سال ۲۰۱۴، صدای شگفت‌انگیزی داشت. HTC One M9 نیز به عنوان بازتولید طرح مشابه M8 با بهبود صدا و عملکرد، طراحی شد. اما جامعه به سختی این بازتولید را پذیرفت و M9 در فروش رتبه بسیار پایینی داشت.

در طول چند سال آینده، اچ تی سی مدام در حال طراحی ایده های مختلف بود و حتی گاهی از آیفون 6 اپل تقلید می کرد. HTC 10 پرچمدار خوبی بود و اولین گوشی هوشمند بود که دوربین سلفی آن دارای OIS بود که ایده جالبی بود اما در همین گوشی، شیشه روی دوربین اصلی در پشت دستگاه، دارای لایه Oleophobic نبود. البته این مسئله تنها علت شکست این گوشی نبود اما این بهترین راه است برای نشان دادن اینکه در این دوره، HTC تصمیمات بدی گرفته است.

به تدریج، HTC به زیرزمین رفت، اما ما خوشحال هستیم که این شرکت، قصد ایجاد انقلاب در بازار را دارد.

یک مسئله جالب دیگر که شاید به انعکاس نوسانات اخیر HTC ارتباط داشته باشد این است که در سال ۲۰۱۰، اپل و HTC در یک جنگ حقوقی طولانی بودند که مربوط به حقوق اختراعات بود. در سال ۲۰۱۲، شرکت‌ها توافق کردند، اما شرایط آن پنهان ماند. با این حال، گزارش شده است که توافق نامه برای ۱۰ سال بوده است، بنابراین باید در سال ۲۰۲۲ به پایان رسیده باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.