گوگل ابزار پاکسازی کروم را حذف می کند

در سال 2015، گوگل یک  ابزار پاکسازی برای کروم معرفی کرد که برای یافتن و حذف نرم افزارهای ناخواسته  که ممکن بود بر استفاده کاربر از مروررگر کروم تأثیر بگذارد طراحی شده بود. گوگل اکنون در حال حذف ابزار پاکسازی کروم است.

به گزارش تکناک، گوگل می گوید با توجه به “کاهش مداوم یافته های ابزار پاکسازی کروم در سیستم های  کاربران” و همچنین کاهش شکایات کاربران در مورد این نرم افزارها، دیگر به این ابزار پاکسازی نیازی نیست.

ابزار پاکسازی کروم برنامه‌های مشکوک یا ناخواسته را شناسایی و حذف می کرد تا کاربران بتوانند از تغییرات غیرمنتظره تنظیمات مرورگر را بازیابی کنند.

به عنوان مثال، ماه گذشته فقط 0.06٪ از اسکن‌های این ابزار که توسط کاربران اجرا می‌شود، نرم افزارهای ناخواسته را شناسایی کردند.

ابزار پاکسازی کروم  قبل از اینکه در کروم نسخه ویندوز ادغام شود، ابتدا یک نرم افزار مستقل بود. گوگل در حال حاضر بیشتر تمرکز خود را بر روی مرور ایمن گوگل (Google Safe Browsing) و نرم‌افزار آنتی ویروس گذاشته است تا بتواند به صورت موثرتری نرم‌افزارهای ناخواسته مبتنی بر فایل را مسدود کند.

گوگل اعلام کرده است سرمایه‌گذاری قابل توجهی در فرآیند بررسی افزونه های مخرب در فروشگاه وب Chrome صورت گرفته است. این سرمایه‌گذاری به شناسایی افزونه‌های مخربی که خط‌مشی‌های فروشگاه وب Chrome را نقض می‌کنند، کمک کرده است.

علاوه بر این، کروم با استفاده از «سخت تر کردن فرایند احراز هویت و روشهای شناسایی پیشرفته برای مسدود کردن ایمیل‌های فیشینگ و مهندسی اجتماعی، لندینگ پیج و دانلودهای مخرب» با سرقت اطلاعات توسط کوکی و سایر بدافزارها مبارزه می‌کند.

ابزار پاکسازیکروم  با عرضه Chrome 111 برای ویندوز، که از دیروز به طور گسترده آغاز شده است، از این مرورگر حذف می شود.با عرضه نسخه آخر مرورگر کروم دیگر نمی توان به طور خاص از ابزار اسکن امنیتی Chrome یا تنظیم مجدد تنظیمات و پاکسازی موجود در chrome://settings در ویندوز استفاده کرد. این ابزار در ۸ سال گذشته بیش از ۸۰ میلیون بار استفاده شده است.

همچنین بخش هایی از کروم که به صورت دوره‌ای سیستم های مجهز به سیستم عامل  ویندوز را اسکن می‌کند و در صورت یافتن موارد مشکوک از کاربران می‌خواهد پاکسازی کنند، از این مرورگر حذف می شوند.گزینه Safe Browsing’s Enhanced () که از طریق chrome://settings/security قابل دسترسی است به عنوان جایگزین در نسخه جدید مرورگر کروم ارائه شده است.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.