گوگل اتصال ماهواره ای را به گوشی های اندرویدی می آورد

اپل در با آیفون 14، پیام اضطراری را از طریق ماهواره معرفی کرد که به کاربران امکان می‌دهد در مکان‌های فاقد اینترنت با خدمات اضطراری تماس بگیرند. اکنون، به نظر می‌رسد گوگل می‌خواهد قابلیت‌های مشابهی را به گوشی های اندرویدی بیاورد.

به گزارش تکناک، طبق توضیحات میشل رحمان Google Messages می تواند به زودی به شما امکان ارسال پیام های اضطراری SOS را از طریق اتصال ماهواره ای و از طریق Android Authority بدهد.

در این ارتباط گوگل ظاهراً شروع به افزودن اجزای رابط کاربری (UI) مورد نیاز برای ارسال پیام‌های اضطراری SOS از طریق ماهواره در برنامه پیام‌های خود کرده است.

رحمان در پست X خود خاطرنشان می کند: اگرچه فعالیت پیام اضطراری SOS در برنامه پیام ها در حال حاضر یک جایگزین است، اما این موضوع عجیب نیست که گوگل این ویژگی را اضافه کرده است، زیرا آنها قبلا اعلام کرده اند که در حال کار برای فعال سازی پشتیبانی از ماهواره در اندروید ۱۴ هستند.

علاوه بر این،  Google Messages برنامه پیام رسان پیش فرض بر روی بسیاری از گوشی های اندروید از برندهای مختلف است، بنابراین باید این ویژگی را پشتیبانی کند تا نیازی به ساخت یک برنامه پیام رسان جداگانه برای تلفن هایی که پشتیبانی از اتصال به ماهواره دارند، نباشد.

اتصال ماهواره ای می تواند یک ویژگی مفید برای کاربران اندروید باشد. پیام اضطراری SOS اپل قبلاً ثابت کرده است که نجات دهنده است. همین ماه، یک خانواده به لطف پیام اضطراری SOS آیفون از طریق ماهواره از آتش‌سوزی‌های جنگلی در مائوئی نجات یافتند.

در حال حاضر هیچ خبری در مورد زمانی که ویژگی اضطراری در Google Messages شروع می شود، وجود ندارد. در حالی که این غول جستجو اعلام کرده است که ویژگی اتصال ماهواره ای توسط اندروید 14 پشتیبانی می شود، ممکن است در همه گوشی ها موجود نباشد. همانطور که  میشل رحمان قبلاً گزارش داد، این ویژگی به سخت افزار مودم در دستگاهی که استفاده می کنید بستگی دارد.

در حال حاضر، اپل و هواوی شرکت های پیشرو در زمینه اتصال ماهواره ای بر روی تلفن ها هستند. در واقع، هواوی با ارائه این ویژگی یک هفته زودتر با گوشی های Mate 50و Mate 50 Pro اپل را شکست داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.