گوگل اکوسیستم اندروید را یکپارچه می کند

طبق گزارش‌ها، گوگل در حال توسعه قابلیتی برای کاربران اندروید به منظور اتصال آسان دستگاه های همگام با یک حساب کاربری گوگل است.

به گزارش تکناک، این پیوند می‌تواند ویژگی‌های انتقال آسان تماس و اشتراک‌گذاری اینترنت بین دستگاه‌ها را فعال کند.

این ویژگی در حال توسعه در منوی جدید “Link Your Devices” برنامه تنظیمات مشاهده شده است. این منو احتمالاً پس از انتشار در Settings > Google > Devices & Sharing ظاهر می‌شود.

اپل دارای ویژگی مشابهی تحت عنوان Continuity است. این قابلیت اکوسیستم اپل شامل ویژگی‌هایی مانند Handoff، Universal Clipboard، AirDrop، Continuity Camera و Continuity Markup است.

هنوز جزئیات کامل این ویژگی مشخص نیست، اما به نظر می رسد قابلیت جدید در اندروید موارد زیر را فعال کند:

  • Call Switching: با ارائه این ویژگی، هنگام دریافت تماس در یک دستگاه اندرویدی، امکان انتقال آن به یک دستگاه اندروید متصل دیگر فراهم می‌شود و ارتباط یکپارچه‌ای بین چندین تلفن یا تبلت برقرار می‌کند.
  • Internet Sharing: استفاده روان از اینترنت و استفاده از قابلیت hotspot در دستگاه های اندروید خود.

امکان انتقال تماس به ویژه جالب است، زیرا امکان انتقال تماس بین چندین تلفن را فراهم می‌کند. در قابلیت Continuity اپل تنها می توان تماس های آیفون را در مک و آی پد و نه در سایر آیفون ها دریافت کرد.

به نظر می رسد یکپارچه‌سازی گوگل به Google Play Services متکی خواهد بود. بنابراین، پس از عرضه این ویژگی، هر تلفن اندرویدی برخوردار از سرویس‌های گوگل باید بتواند به آن دسترسی پیدا کند. با این حال، ممکن است این قابلیت ابتدا برای مدل های پیکسل در دسترس باشد.

این قابلیت پیوند و انتقال تماس، اندروید را به یکپارچگی اکوسیستم اپل نزدیک‌تر می‌کند و می‌تواند جابجایی بین دستگاه‌ها را برای کاربران اندروید آسان‌تر کند و تداوم را بهبود بخشد.

اخیراً، اپلیکیشن Nearby Share گوگل، انتقال فایل ها از رایانه های ویندوزی به اندروید (و بالعکس) را بسیار آسان کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.