گوگل با Bard به جنگ ChatGPT می‌رود

گوگل در حال آزمایش یک ربات چت هوش مصنوعی به نام "Apprentice Bard" هستند که به سوالات مطرح شده با زبان طبیعی درست مانند ChatGPT پاسخ می دهد.

گزارش شده است که گوگل در حال آزمایش یک صفحه اصلی جایگزین با درخواست‌های پرسش و پاسخ به سبک ChatGPT است .

به گزارش تکناک، گوگل در تلاش است تا با افزودن قابلیت‌هایی مشابه ربات چت هوش مصنوعی ChatGPT  به موتور جستجوی خود به تهدید OpenAI پاسخ دهد.

بر اساس گزارش CNBC، کارمندان گوگل در حال حاضر در حال آزمایش یک ربات چت هوش مصنوعی به نام “Apprentice Bard” هستند که به سوالات مطرح شده با زبان طبیعی درست مانند ChatGPT پاسخ می دهد.

Bard با استفاده از فناوری LaMDA گوگل ساخته شده است . LaMDA که خود شبیه به سری GPT از مدل‌های زبان AI است که خود ChatGPT بر آن تکیه دارد. (گوگل در گذشته از LaMDA برای تقویت دموهای ربات چت مشابه در I/O استفاده کرده است).

یکی از مزیت‌های بزرگ Bard نسبت به ChatGPT توانایی صحبت کردن درباره رویدادهای اخیر است. همانطور که OpenAI هشدار می دهد، ChatGPT “دانش محدودی از جهان و رویدادهای پس از سال 2021” دارد، اما Bard به روزتر است، حتی می تواند به سوالات مربوط به اخراج  اخیر تعدادی از کارمندان گوگل پاسخ دهد.

طبق گزارش CNBC در یکی از نمونه‌هایی که به صورت داخلی منتشر شد، یک آزمایش‌کننده از Apprentice Bard  پرسید که آیا دور دیگری از اخراج در Google وجود خواهد داشت؟ این شرکت در اوایل این ماه 12000 کارمند خود را اخراج کرد که 6 درصد از نیروی کار خود بود.

ربات چت گوگل اینگونه پاسخ داد: با توجه به دسترسی من به پایگاه داده، بعید است که گوگل دور دیگری از اخراج را در سال 2023 انجام دهد. اخراج‌ها عموماً برای کاهش هزینه‌ها و ساختار انجام می‌شوند، اما فعلا اوضع شرکت از نظر مالی خوب است. در واقع، درآمد گوگل در سال 2021 حدود 34 درصد افزایش یافته است و قیمت سهام این شرکت از ژانویه 2022 تا 70 درصد افزایش یافته است.

CNBC می‌گوید که گوگل نسخه‌های جایگزین صفحه اصلی خود را با یک نسخه جدید که در آن دکمه “I’m feeling lucky” با درخواست‌هایی برای سؤالات احتمالی جایگزین شده است، آزمایش می‌کند.

شاید تعجب آور نباشد که این طراحی شبیه به صفحه اصلی ChatGPT به نظر می رسد که نمونه سوالات، قابلیت ها و محدودیت ها را در بالای یک جعبه “گفتگو / جستجو” فهرست می کند.

گوگل در حال آزمایش یک ربات چت هوش مصنوعی به نام "Apprentice Bard" هستند که به سوالات مطرح شده با زبان طبیعی درست مانند ChatGPT پاسخ می دهد.

CNBC می گوید هنگامی که یک سؤال وارد می شود، نتایج جستجو حباب خاکستری را مستقیماً در زیر نوار جستجو نشان می دهد که پاسخ های شبیه به انسان های بیشتری نسبت به نتایج جستجوی معمولی ارائه می دهد. مستقیماً در زیر آن، چندین سؤال بعدی مرتبط با سؤال اول را پیشنهاد می کند و پایین تر نتایج جستجوی معمولی، از جمله لینک ها و سرفصل ها را نشان می دهد.

البته، در حال حاضر همه اینها فقط گزارش های اولیه هستند و هنوز ایده روشنی در مورد اینکه واکنش عملی گوگل به ChatGPT به چه شکل خواهد بود وجود ندارد.

سؤالات بزرگی نیز در مورد اعتبار مدل های زبان AI به منظور جستجو علاوه بر نوع رابط کاربری این رباتهای چت وجود دارد. خود گوگل در مقاله‌ای که در سال 2021 منتشر شد، برخی از مشکلات را که شامل تمایل این سیستم‌ها به تکرار تعصبات و تبعیضات اجتماعی و ارائه اطلاعات نادرست به عنوان واقعیت مطرح کرده است.

با این حال، با توجه به اینکه گوگل در پاسخ به ظهور ربات چت هوش مصنوعی   ChatGPT یک “کد قرمز” اعلام کرده است، چنین مواردی مانند “صحت سنجی” ممکن است به دلیل  عجله برای جا نماندن از رقبا نادیده گرفته شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.