گوگل 20 اپلیکیشن را برای تبلت ها بهینه سازی کرد

اندروید در طول سال‌ها پلتفرم خوبی برای کاربران تبلت نبوده است، اما گوگل قول داده بود در آن تغییراتی را به نفع کاربران ایجاد کند.

اندروید در طول سال‌ها پلتفرم خوبی برای کاربران تبلت نبوده است، اما گوگل قول داده بود در آن تغییراتی را به نفع کاربران ایجاد کند.

به گزارش تک ناک، شرکت گوگل به این وعده عمل کرده است، زیرا بیش از 20 اپلیکیشن گوگل برای تبلت ها بهینه شده اند. اکنون، این بهینه سازی ها به برنامه فروشگاه Google Play رسیده است.

از سال گذشته میلادی که این شرکت اندروید 12L را معرفی کرد، از وعده گوگل برای بهبود تجربه تبلت اندرویدی خبر داشتیم. اکنون، می دانیم که این شرکت در حال توسعه یک تبلت پیکسل است و آن را در سال آینده میلادی عرضه خواهد کرد. این یعنی گوگل واقعاً در مورد اصلاح تجربه کاربران تبلت در اندروید جدی است.

گوگل روی بهینه سازی اپلیکیشن های خود برای تبلت ها کار کرده است و ما ثمره کار آن را دیده ایم. اکنون، این شرکت چشمان خود را به سمت فروشگاه Play معطوف کرده است. گوگل طبق گفته های سایت 9To5Google، در رابط کاربری آخرین نسخه فروشگاه Google Play (نسخه 32.5.16-21) تغییرات قابل توجهی ایجاد می کند.

تغییرات در رابط کاربری خیلی برجسته نیستند. دکمه ها همچنان در سمت چپ صفحه هستند و تب ها و نوار جستجو در بالا هستند. نماد گوگل پلی در بالا سمت چپ دیگر متن «Google Play» را ندارد و دکمه‌های انتخاب‌شده در یک بیضی کوچک قرار می‌گیرند و نه یک کپسول کشیده. نقاط پخش، اعلان‌ها و آیکون روفایل در سمت راست و بالای صفحه قرار دارند.

تغییر اصلی در استفاده از فضا است. دکمه های پایین تر روی صفحه نمایش هستند و کمی بزرگتر هستند تا فضای بیشتری را اشغال کنند. همچنین، آیکون‌های برنامه به طور قابل توجهی بزرگتر هستند. به غیر از این، هیچ تغییر عمده دیگری وجود ندارد.

این یک بهینه سازی اساسی نیست، اما رابط کاربری را برای کاربران تبلت دلپذیرتر می کند. وقتی تبلت پیکسل در سال آینده راه اندازی شود، از این برنامه های بهینه سازی شده گوگل استفاده خواهد کرد. تا آن زمان، کاربران اندروید می‌توانند نگاهی اجمالی به چگونگی ظاهر رابط برای دستگاه تبلت پیکسل داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.