گوگل کروم مقالات وب را برای شما خلاصه می کند

براساس یک پست وبلاگی، تجربه تولیدی جستجوی گوگل (SGE) که قدرت آن از هوش مصنوعی می‌آید در گوگل کروم یک ویژگی جدید و مهم دریافت می کند که می تواند مقالاتی را که در وب می‌خوانید خلاصه کند.

به گزارش تکناک،  SGE در حال حاضر قادر است نتایج جستجو را برای شما خلاصه کند تا نیازی به اسکرول بی‌پایان برای پیدا کردن مورد مدنظرتان نباشد، و این ویژگی جدید طراحی شده است تا به شما کمک کند.

احتمالاً این ویژگی را که گوگل به آن “SGE while browsing” می‌گوید، به این زودی ها نمی بینید.
گوگل می‌گوید که این یک ویژگی جدید است که سه شنبه به عنوان “یک آزمایش اولیه” در برنامه Search Labs قابل استفاده خواهد بود. (اگر قبلاً در SGE ثبت‌نام کرده باشید، به آن دسترسی خواهید داشت، اما اگر ثبت‌نام نکرده‌اید، می‌توانید به صورت جداگانه برای استفاده از این ویژگی ثبت‌نام کنید.) ابتدا در برنامه گوگل برای اندروید و iOS در دسترس خواهد بود و شرکت آن را “در روزهای آینده” به مرورگر کروم در دسکتاپ هم می‌آورد.

اگر بر روی گوشی همراه به برنامه گوگل دسترسی داشته باشید، گوگل پس از فشردن آیکونی در پایین صفحه، یک مجموعه از “نقاط کلیدی” تولید شده توسط هوش مصنوعی را از یک مقاله به نمایش خواهد گذاشت. این ویژگی به گونه ای طراحی شده است که «فقط بر روی مقالاتی که به صورت رایگان در وب در دسترس عموم هستند» کار کند. گوگل می گوید با وب سایت هایی که ناشران به عنوان پرداختی علامت گذاری می کنند کار نخواهد کرد.

گوگل نیز در حال انجام چندین بهبود دیگر در SGE است. در نتایج SGE برای یک جستجوی مربوط به موضوعاتی مانند علوم، اقتصاد و تاریخ، گوگل می‌گوید که شما می توانید با قرار دادن موس بر روی برخی از کلمات، تعاریف یا نمودارهایی درباره یک موضوع دریافت کنید. همچنین، گوگل در حال ساده‌تر کردن توضیحات SGE درباره اطلاعات کدنویسی است.

گوگل در ماه می در رویداد Google I/O اعلام کرد که SGE راه‌اندازی شده است و در ماه‌های بعدی بهبودهایی را بر روی آن انجام داده است. همچنین گوگل از پیشرفت آن راضی است. در آخرین فراخوان از شرکت آمده است که، ساندار پیچای مدیرعامل گفت که بازخورد کاربران تاکنون “بسیار مثبت بوده است” و “در طول زمان، جستجو به این شکل عمل خواهد کرد”.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.